Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

První zprávy o kalendáři sezony 2017

První zprávy o kalendáři sezony 2017

21 okruhů a žádný nový?

Web Motorsport přinesl první informace o podobě kalendáře sezony 2017, který má být odsouhlasen Mezinárodní automobilovou federací do konce září.

Podle návrhu Bernieho Ecclestona má sezona začít až 27. března, tedy o týden později než letošní. Důvodem může být velká změna technických pravidel, týmy začnou na konci zimy testovat zcela nové vozy i nové pneumatiky a každý týden navíc může pomoci hlavně malým týmům. Kromě toho se dosud neví, kde se bude testovat, protože Pirelli by týmy rádo vzalo do Abú Zabí, aby pneumatiky mohly být otestovány při vyšších teplotách, než bývají v únoru v Evropě. Takový výlet by ale musel někdo zaplatit.

Díky posunutí první velké ceny sezony se závod v Číně jel pouze týden po VC Austrálie, co se ale týmům nezamlouvá kvůli logistickým problémům a VC Číny proto může být o týden odložena a vytvořit dvojici s VC Bahrajnu. Pak F1 nahodí své přirozené tempo a v dvoutýdenních intervalech se objeví v Rusku, Španělsku, Monaku a v Kanadě, což naznačuje, že pokud se má zachovat srpnová přestávka, bude začátek léta opět plný dvojic evropských závodů s týdenním rozestupem.

Organizátorům VC Malajsie se prý zalíbil podzimní termín a spolupráce se Singapurem a chce si ponechat své letošní místo. Kalendář by měl být celkově podobný letošnímu a Ecclestone doufá v návrat na všech 21 okruhů sezony 2016. Poprvé se neobjevil žádný nový seriózní zájemce, přestože se mluvilo o zájmu z Las Vegas, Imoly, Holandska i Francie.

Ecclestone ale ještě potřebuje odstranit několik otazníků. Jednoho se snad zbaví již tento týden, pokud bude při příležitosti konání VC Itálie oznámen podpis nové smlouvy s Monzou. Největší otazník ale visí nad VC Německa, protože Ecclestone nadále nenachází společnou řeč s novým majitelem Nürburgringu a Hockenheimring za současných podmínek nechce organizovat závod každý rok a čeká na finančně výhodnější nabídku. Podle žurnalisty Joe Sawarda se Ecclestone pomalu ocitá přitlačený ke zdi, protože jako šéf FOM má povinnost zajistit, že alespoň polovina závodů se pojede na území Evropy a USA a bez Itálie a Německa by byl poměr 9:10.