Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nový šéf má s F1 velké plány

 Nový šéf má s F1 velké plány

Liberty Media zaplatí 8 miliard a nahradí CVC.

Americký gigant Liberty Media převezme od CVC Capital Partners kontrolu nad Formulí 1. Tentokrát už je to oficiální informace z tiskové zprávy.

Liberty Media již brzy přebere 18.7% podíl v F1, což ji bude stát $1.1 miliardy. Do konce prvního čtvrtletí 2017 má být obchod uzavřen, Liberty Media celkově zaplatí $4.4 miliardy dolarů za akcie a o $4.1 miliardy sníží dluh F1. Bernie Ecclestone by měl za svůj 5.3% podíl dostat $230 milionů a 8.5% podíl rodinného podniku Bambino by měl mít hodnotu $375 milionů. CVC si (zatím?) zachová 65% podíl ve "Formula One Group", ale nebude mít hlasovací práva.

Generálním ředitelem zůstává Bernie Ecclestone, ale sportu už nebude šéfovat sám. Místo předsedy Formula One Group od Liberty Media dostal Chase Carey, který jako CEO společnosti Fox pomohl nastartovat US Fox Sports TV a později pracoval jako výkonný vice-předseda 21st Century Fox.

"Jsem nadšený možností přijmout místo předsedy (společnosti) Formula One a spolupracovat s Berniem Ecclestonem, CVC a týmem Liberty Media," řekl Carey. "Formuli 1 obdivuji jako unikátní globální sportovně-zábavnou značku, která každoročně přitahuje stovky milionů fanoušků z celého světa. Vidím před sebou skvělou příležitost pomoci F1 pokračovat ve vývoji a prosperitě ve prospěch sportu, fanoušků, týmů i investorů.

Formule 1 si vydobyla enormní úspěch a hodně zásluh je na kontě Bernieho Ecclestona, který tento byznys vedl celá desetiletí. Těším se, že s ním budu pracovat. Shodujeme se v názoru, že tento byznys může růst a že ho můžeme dostat na vyšší úroveň. Můžeme zlepšit distribuci obsahu, zejména v digitální oblasti, která se nyní na příjmech podílí jen velmi malým procentem. Můžeme vylepšit kalendář závodů a získat širší paletu obchodních partnerů včetně sponzorů. Využít odborné znalosti Liberty v oblasti živých akcí a digitální monetizace, aby naše podniky byly větší než kdykoliv předtím.
"

Liberty Media údajně týmům umožní stát se akcionáři sportu a některé již avizovaly, že o tom budou uvažovat, tato otázka se ale bude řešit až po dokončení prodeje.