Jak je to vlastně s Estebanem Oconem?
U Renaultu byl pouze na hostování.
Cyril Abiteboul potvrdil, že Renault nadále zvažuje možnost, že by za něj příští sezonu závodil Esteban Ocon. Ocon si do vozu F1 poprvé sedl jako junior Mercedesu a ve voze této automobilky závodil i v DTM, ale první polovinu letošní sezony byl třetím jezdcem Renaultu. Když 19letý Francouz získal místo závodního jezdce Manoru, nebylo zcela jasné, která automobilka mu k němu dopomohla. Ocon byl ale u Renaultu pouze na hostování a zdá se, že má nadále platnou dlouhodobou smlouvu s Mercedesem.
"Chceme být v této věci upřímní a říci, že i když nyní jezdí za Manor, a přestože byl Renaultu zapůjčen od Mercedesu, neztrácíme o něj zájem," řekl generální ředitel továrního týmu Renaultu. "Je jedním ze zvažovaných kandidátů, kterých je několik, jak všichni vědí. Nechci podporovat spekulace, vše je nyní velmi otevřené. Do určitého bodu se nebudeme o nic z tohoto dělit s veřejností, ale rozhodneme se a své plány oznámíme co nejdříve."
Není běžné, aby si dva tovární týmy půjčovaly jezdce, ale Mercedes a Renault mají mimo F1 dobré vztahy.
"Nebylo to tak náročné, protože Renault a Daimler, mateřská společnost skupiny, kam patří i Mercedes, jsou v oblasti silničních automobilů silnými partnery. Takže vlastně sdílení aktiv vnímají velmi pozitivně. A jezdec je aktivum, i když ne hmotné. Takže to není problém. S jiným týmem by to bylo mnohem složitější, ale s Daimlerem to nebyl problém, takže jsme mysleli pouze na výkony."
"Chceme být v této věci upřímní a říci, že i když nyní jezdí za Manor, a přestože byl Renaultu zapůjčen od Mercedesu, neztrácíme o něj zájem," řekl generální ředitel továrního týmu Renaultu. "Je jedním ze zvažovaných kandidátů, kterých je několik, jak všichni vědí. Nechci podporovat spekulace, vše je nyní velmi otevřené. Do určitého bodu se nebudeme o nic z tohoto dělit s veřejností, ale rozhodneme se a své plány oznámíme co nejdříve."
Není běžné, aby si dva tovární týmy půjčovaly jezdce, ale Mercedes a Renault mají mimo F1 dobré vztahy.
"Nebylo to tak náročné, protože Renault a Daimler, mateřská společnost skupiny, kam patří i Mercedes, jsou v oblasti silničních automobilů silnými partnery. Takže vlastně sdílení aktiv vnímají velmi pozitivně. A jezdec je aktivum, i když ne hmotné. Takže to není problém. S jiným týmem by to bylo mnohem složitější, ale s Daimlerem to nebyl problém, takže jsme mysleli pouze na výkony."
Taková spolupráce je ale možná pouze, dokud je Renault v přechodné fázi.
"Navzdory tomu, co jsem řekl o přátelství mezi Renaultem a Daimlerem, v určitém bodě budeme muset mít vše ve svých rukou a investovat do vlastních jezdců. Příští rok to kvůli okolnostem možná nebude možné, ale jednou, v roce 2018 nebo 2019, to budou muset být jezdci Renaultu. O tom je Renault Sport Academy, která nám má připravit naše vlastní jezdce."
"Navzdory tomu, co jsem řekl o přátelství mezi Renaultem a Daimlerem, v určitém bodě budeme muset mít vše ve svých rukou a investovat do vlastních jezdců. Příští rok to kvůli okolnostem možná nebude možné, ale jednou, v roce 2018 nebo 2019, to budou muset být jezdci Renaultu. O tom je Renault Sport Academy, která nám má připravit naše vlastní jezdce."