Kvjat a Sainz pokračují s rozdílnými vozy
Nový aerodynamický balík se nevyvedl.
Toro Rosso pokračuje v úsilí zjistit, zda nový aerodynamický balík, poprvé nasazený do červencové Velké ceny Německa, poskytuje alespoň nějakou výhodu oproti původnímu. V Singapuru proto včera Daniil Kvjat jezdil se starou specifikací vozu a Carlos Sainz s novým balíkem. A oba dosahovali dobré časy na kolo a možná budou zítra schopni bojovat o body. To je ta dobrá zpráva. Špatná zpráva je, že dva rozdílné vozy daly týmu velmi podobná data a nový balík tedy nesplňuje očekávání. Italský tým se rozhodl pokračovat v hledání příčiny a jezdce nechá, ať se pokusí vytěžit co nejvíce z rozdílných specifikací.
"To byla asi jediná špatná zpráva. Oba balíky fungují velmi podobně," řekl Sainz Motorsportu po prvních dvou trénincích. "Tým proto přišel s plánem nechat nám odlišné balíky během celého víkendu a snažit díky tomu o nich zjistit něco víc. Rozhodně to není ideální, protože nový balík nepřinesl, co jsme od něj očekávali. Tak to prostě je. Ukazuje se, že letos jsme náš vůz během sezony moc nezlepšili, ale bohudík nejsme jediní, protože většina týmů spěchala začít vývoj vozu pro příští sezonu a nová pravidla."
V Singapuru má přitom Toro Rosso vzácně dobrou příležitost získat body, protože na rychlejších okruzích ho handicapuje loňská pohonná jednotka Ferrari, která se výkonem nemůže rovnat letošním konkurentům.
"Tohle je okruh, kde máte plynový pedál na podlaze méně než polovinu kola, takže čas ztrácíme v méně než polovině kola. To je rozdíl oproti Monze, kde to bylo 80 až 90 procent kola. Tady je to mnohem lepší. Konečně můžeme vozy nastavit na náš ideální přítlak."
"To byla asi jediná špatná zpráva. Oba balíky fungují velmi podobně," řekl Sainz Motorsportu po prvních dvou trénincích. "Tým proto přišel s plánem nechat nám odlišné balíky během celého víkendu a snažit díky tomu o nich zjistit něco víc. Rozhodně to není ideální, protože nový balík nepřinesl, co jsme od něj očekávali. Tak to prostě je. Ukazuje se, že letos jsme náš vůz během sezony moc nezlepšili, ale bohudík nejsme jediní, protože většina týmů spěchala začít vývoj vozu pro příští sezonu a nová pravidla."
V Singapuru má přitom Toro Rosso vzácně dobrou příležitost získat body, protože na rychlejších okruzích ho handicapuje loňská pohonná jednotka Ferrari, která se výkonem nemůže rovnat letošním konkurentům.
"Tohle je okruh, kde máte plynový pedál na podlaze méně než polovinu kola, takže čas ztrácíme v méně než polovině kola. To je rozdíl oproti Monze, kde to bylo 80 až 90 procent kola. Tady je to mnohem lepší. Konečně můžeme vozy nastavit na náš ideální přítlak."