Po vítězství je Ide krůček od titulu v krátkých závodech
I před rozhodujícím závodem jsou malé rozestupy v BGTS.
Na okruhu poblíž Barcelony dorazilo k závěrečnému podniku krátkých závodů a seriálu Blancpain GT Series 34 účastníků. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně čtyř posádek v Silver cupu), pět vozů je obsazeno smíšenými sestavami, ve třídě amatérů jsou dvě posádky.
Na konci prvního tréninku byla hlavní kategorie ochuzena o bentley č. 7 týmu M-Sport. Po slibném výkonu, který stačil na druhé místo, ukončil tvrdý náraz Kanea do bariéry v druhé zatáčce další přítomnost v podniku. Narozdíl od podobné situace v Německu před dvěma týdny tentokráte britská stáj náhradní vůz nedodala.
Úvod závodu byl navzdory brzkému hlavnímu klání nezvykle rušný. Již v zatáčce Repsol skončil v kačírku Dries Vanthoor (č. 4, WRT, Audi, z 10. místa). Mimo záběry kamer odstoupil již na začátku Winkelhock (č. 6, Phoenix, Audi, z 16. místa).
Zásadnější dramata se však odehrávala na předních příčkách, přičemž se dotýkala i kandidátů na titul.V kvalifikaci nejrychlejší Perera (č. 74, ISR, Audi) přišel o dvě místa před první zatáčkou na úkor Frijnse (č. 33, WRT, Audi, z 3. pozice) a Bortolottiho (č. 63, Grasser, Lamborghini, z 2. místa).
Další propad v zatáčce Renault byl zapříčiněn získáním výhody při průjezdu asfaltovou únikovou zónou Szymkowiakem (č. 86, HTP, Mercedes-AMG) a Parentem (č. 58, Garage 59, McLaren, z 6. příčky). Navíc jej překonal ještě Rosenquist (č. 86, AKKA ASP, Mercedes-AMG).
Oba hříšníci byli potrestáni, stalo se tak až krátce před zahájením výměn. Nepřehledná situace ohledně ztrát se vyjasnila až po dokončení výměn, kdy Schneider (místo druhého Szymkowiaka) byl až dvanáctý a Bell až dvacátý (místo čtvrtého Parenteho). Pouze průjezd uličkou však zabral minimálně 26 vteřin.
Ještě delší šetření s odložením po závodě se dočkalo předjetí Salaquardy (č. 75, ISR, Audi) Souckem (č. 8, M-Sport, Bentley). Španělský pilot nejprve poničil záď českého audi, před zatáčkou Seat se prodral na osmou pozici v kontaktním souboji bok po boku.
Krátce před zahájením zastávek skončily naděje Parisyho (č. 26, Sainteloc, Audi), kterého v souboji o 16. místo poslal do kačírku u stejné zatáčky Jaafar (č. 85, HTP, Mercedes-AMG). S odstraňováním zahrabaného audi strávili maršálové skoro deset minut, trest odpykal až střídající Schmid. Ten se z 15. místa propadl na dvacátou příčku.
Vedoucí stáj v klasifikaci krátkých závodů i seriálu BGTS, HTP Motorsport, se dostala během zastávek do kuriózní situace. Vyslání Baumanna do boxové uličky vedle Souleta jedoucího uličkou neuniklo komisařům. V té době byly všechny vozy německého týmu potrestány (č. 86) anebo nad nimi visela hrozba trestu (č. 84 a č. 85). Nakonec jako jediná vyvázla posádka vozu č. 84 bez trestu a mohla si dojet pro cenné body.
Působivou jízdu z 18. startovní pozice předváděl Vervisch (č. 1, WRT, Audi), který brzy předal vůz Vanthoorovi na 12. místě. Belgičan navázal na výkon svého krajana a po ukončení výměn byl již na šestém místě. Postup se zadrhl až v 31. kole, kdy dle mínění komisařů postrčil třetího Stockingera (č. 74, ISR, Audi) do kačírku u zatáčky Seat. Vanthoor sice protnul cílovou čáru na druhé pozici, ale časomíra jej s přičtením půlminutového trestu klasifikovala až třináctého.
Dostatečný náskok ve vedení si udržoval Ide (č. 33, WRT, Audi) před druhým Pohlerem (č. 63, Grasser, Lamborghini). V klasifikaci krátkých závodů navýšil svůj náskok na Buhka s Baumannem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) na 24 bodů, kteří jako jediní jej mohou ohrozit. V klasifikaci stájí se WRT přiblížil již na pouhé dva body k vedoucímu HTP.
Situace v hodnocení před rozhodujícím závodem
Chyba Broniszewskiho (č. 11, Kessel, Ferrari, s Piccinim, náskok 21 bodů) v 21. kole v zatáčce ponechala stále otevřený boj o triumf ve třídě smíšených posádek pro dvojici Moulin Traffort/Beaubelique (č. 87, AKKA ASP, Mercedes-AMG). Rozhodnuto je pouze v hodnocení stájí, kde tým Kessel nemohou Francouzi z AKKA ASP již ohrozit.
Lépe si počínala v hodnocení Silver cupu posádka Stolz/Beretta (č. 19, Grasser, Lamborghini), jenž navzdory horší pozici v kvalifikaci překonala v závodě své soupeře z týmu WRT. Dvojici Leonard/Meadows (č. 2, WRT, Audi) může navíc ohrozit pouze dva body ztrácející Madsen (č. 5, Phoenix, Audi).
Nejnapínavější je situace v celkovém hodnocení seriálu BGTS. Pouze šest bodů ztrácí Bell (č. 58, Garage 59, McLaren) na dvojici Buhk/Baumann (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). Brit je však o deset míst na roštu níže než jeho rivalové (16.). V hodnocení týmů se HTP již nemusí bát Bellovy stáje Garage 59, ale týmu WRT se ztrátou 13 bodů. Nejlepší zástupce jedné z částí belgického týmu je ve stejné řadě (č. 28, 5.)
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
E.Ide/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
1:01:10.702
|
2.
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 12.926
|
3.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 17.496
|
4.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 18.462
|
5.
|
-
|
W.Stevens/R.Rast | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 19.719
|
6.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 20.988
|
7.
|
SC
|
N.M.Madsen/A.Picariello | Phoenix |
Ar82
|
+ 23.021
|
8.
|
-
|
P.Eng/A.Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 36.449
|
9.
|
-
|
M.Takaboshi/A.Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 38.268
|
10.
|
-
|
B.Schneider/J.Szymkowiak | HTP |
MAgt
|
+ 38.611
|
11.
|
-
|
E.Sandström/R.Monti | Sainteloc |
Ar82
|
+ 39.023
|
12.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 40.513
|
13.
|
-
|
L.Vanthoor/F.Vervisch | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 42.267
|
14.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 44.697
|
15.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 48.429
|
16.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 52.911
|
17.
|
-
|
M.Van Splunteren/D.Zampieri | Attempto |
Lhur
|
+ 1:04.487
|
18.
|
-
|
N.Catsburg/S.Dusseldorp | Rowe |
Bm6
|
+ 1:05.026
|
19.
|
-
|
A.Watson/M.Plowman | Garage 59 |
M650
|
+ 1:05.643
|
20.
|
-
|
C.Schmid/J.Jaafar | HTP |
MAgt
|
+ 1:09.410
|
21.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 1:12.226
|
22.
|
PAM
|
M.M.Traffort/J.Beaubelique | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:16.706
|
23.
|
PAM
|
R.Salikhov/N.Siedler | Rinaldi |
F488
|
+ 1:17.658
|
24.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:23.701
|
25.
|
PAM
|
A.Mattschull/C.Brück | Rinaldi |
F458
|
+ 1:38.482
|
26.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 1:46.229
|
27.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
28.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lémeret | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
29.
|
AM
|
S.Parrow/C.Hook | Black Pearl |
F458
|
+ 1 kolo
|
30.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 2 kola
|
N
|
-
|
M.Bonanomi/M.Parisy | Sainteloc |
Ar82
|
+ 19 kol
|
N
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 32 kol
|
N
|
-
|
N.Müller/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 32 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
N: neklasifikováni
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná ve 13,25. Start do zahřívacího kola proběhne v 14,05.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.