Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Po vítězství je Ide krůček od titulu v krátkých závodech

Po vítězství je Ide krůček od titulu v krátkých závodech

I před rozhodujícím závodem jsou malé rozestupy v BGTS.

Na okruhu poblíž Barcelony dorazilo k závěrečnému podniku krátkých závodů a seriálu Blancpain GT Series 34 účastníků. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně čtyř posádek v Silver cupu), pět vozů je obsazeno smíšenými sestavami, ve třídě amatérů jsou dvě posádky.

Na konci prvního tréninku byla hlavní kategorie ochuzena o bentley č. 7 týmu M-Sport. Po slibném výkonu, který stačil na druhé místo, ukončil tvrdý náraz Kanea do bariéry v druhé zatáčce další přítomnost v podniku. Narozdíl od podobné situace v Německu před dvěma týdny tentokráte britská stáj náhradní vůz nedodala.

Úvod závodu byl navzdory brzkému hlavnímu klání nezvykle rušný. Již v zatáčce Repsol skončil v kačírku Dries Vanthoor (č. 4, WRT, Audi, z 10. místa). Mimo záběry kamer odstoupil již na začátku Winkelhock (č. 6, Phoenix, Audi, z 16. místa).

Zásadnější dramata se však odehrávala na předních příčkách, přičemž se dotýkala i kandidátů na titul.V kvalifikaci nejrychlejší Perera (č. 74, ISR, Audi) přišel o dvě místa před první zatáčkou na úkor Frijnse (č. 33, WRT, Audi, z 3. pozice) a Bortolottiho (č. 63, Grasser, Lamborghini, z 2. místa).

Další propad v zatáčce Renault byl zapříčiněn získáním výhody při průjezdu asfaltovou únikovou zónou Szymkowiakem (č. 86, HTP, Mercedes-AMG) a Parentem (č. 58, Garage 59, McLaren, z 6. příčky). Navíc jej překonal ještě Rosenquist (č. 86, AKKA ASP, Mercedes-AMG).

Oba hříšníci byli potrestáni, stalo se tak až krátce před zahájením výměn. Nepřehledná situace ohledně ztrát se vyjasnila až po dokončení výměn, kdy Schneider (místo druhého Szymkowiaka) byl až dvanáctý a Bell až dvacátý (místo čtvrtého Parenteho). Pouze průjezd uličkou však zabral minimálně 26 vteřin.

Ještě delší šetření s odložením po závodě se dočkalo předjetí Salaquardy (č. 75, ISR, Audi) Souckem (č. 8, M-Sport, Bentley). Španělský pilot nejprve poničil záď českého audi, před zatáčkou Seat se prodral na osmou pozici v kontaktním souboji bok po boku.

Krátce před zahájením zastávek skončily naděje Parisyho (č. 26, Sainteloc, Audi), kterého v souboji o 16. místo poslal do kačírku u stejné zatáčky Jaafar (č. 85, HTP, Mercedes-AMG). S odstraňováním zahrabaného audi strávili maršálové skoro deset minut, trest odpykal až střídající Schmid. Ten se z 15. místa propadl na dvacátou příčku.

Vedoucí stáj v klasifikaci krátkých závodů i seriálu BGTS, HTP Motorsport, se dostala během zastávek do kuriózní situace. Vyslání Baumanna do boxové uličky vedle Souleta jedoucího uličkou neuniklo komisařům. V té době byly všechny vozy německého týmu potrestány (č. 86) anebo nad nimi visela hrozba trestu (č. 84 a č. 85). Nakonec jako jediná vyvázla posádka vozu č. 84 bez trestu a mohla si dojet pro cenné body.

Působivou jízdu z 18. startovní pozice předváděl Vervisch (č. 1, WRT, Audi), který brzy předal vůz Vanthoorovi na 12. místě. Belgičan navázal na výkon svého krajana a po ukončení výměn byl již na šestém místě. Postup se zadrhl až v 31. kole, kdy dle mínění komisařů postrčil třetího Stockingera (č. 74, ISR, Audi) do kačírku u zatáčky Seat. Vanthoor sice protnul cílovou čáru na druhé pozici, ale časomíra jej s přičtením půlminutového trestu klasifikovala až třináctého.

Dostatečný náskok ve vedení si udržoval Ide (č. 33, WRT, Audi) před druhým Pohlerem (č. 63, Grasser, Lamborghini). V klasifikaci krátkých závodů navýšil svůj náskok na Buhka s Baumannem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) na 24 bodů, kteří jako jediní jej mohou ohrozit. V klasifikaci stájí se WRT přiblížil již na pouhé dva body k vedoucímu HTP.

Situace v hodnocení před rozhodujícím závodem

Chyba Broniszewskiho (č. 11, Kessel, Ferrari, s Piccinim, náskok 21 bodů) v 21. kole v zatáčce ponechala stále otevřený boj o triumf ve třídě smíšených posádek pro dvojici Moulin Traffort/Beaubelique (č. 87, AKKA ASP, Mercedes-AMG). Rozhodnuto je pouze v hodnocení stájí, kde tým Kessel nemohou Francouzi z AKKA ASP již ohrozit.

Lépe si počínala v hodnocení Silver cupu posádka Stolz/Beretta (č. 19, Grasser, Lamborghini), jenž navzdory horší pozici v kvalifikaci překonala v závodě své soupeře z týmu WRT. Dvojici Leonard/Meadows (č. 2, WRT, Audi) může navíc ohrozit pouze dva body ztrácející Madsen (č. 5, Phoenix, Audi).

Nejnapínavější je situace v celkovém hodnocení seriálu BGTS. Pouze šest bodů ztrácí Bell (č. 58, Garage 59, McLaren) na dvojici Buhk/Baumann (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). Brit je však o deset míst na roštu níže než jeho rivalové (16.). V hodnocení týmů se HTP již nemusí bát Bellovy stáje Garage 59, ale týmu WRT se ztrátou 13 bodů. Nejlepší zástupce jedné z částí belgického týmu je ve stejné řadě (č. 28, 5.)

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 E.Ide/R.Frijns   Belgian Audi
Ar82
1:01:10.702
2.
-
 N.Pohler/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 12.926
3.
-
 T.Vautier/M.Rosenquist   AKKA ASP
MAgt
+ 17.496
4.
-
 M.Soulet/A.Soucek   M-Sport
Bcon
+ 18.462
5.
-
 W.Stevens/R.Rast   Belgian Audi
Ar82
+ 19.719
6.
-
 D.Baumann/M.Buhk   HTP
MAgt
+ 20.988
7.
SC
 N.M.Madsen/A.Picariello   Phoenix
Ar82
+ 23.021
8.
-
 P.Eng/A.Sims   Rowe
Bm6
+ 36.449
9.
-
 M.Takaboshi/A.Buncombe   GT Academy
Ngtr
+ 38.268
10.
-
 B.Schneider/J.Szymkowiak   HTP
MAgt
+ 38.611
11.
-
 E.Sandström/R.Monti   Sainteloc
Ar82
+ 39.023
12.
SC
 M.Beretta/L.Stolz   Grasser
Lhur
+ 40.513
13.
-
 L.Vanthoor/F.Vervisch   Belgian Audi
Ar82
+ 42.267
14.
SC
 S.Leonard/M.Meadows   Belgian Audi
Ar82
+ 44.697
15.
-
 R.Baptista/S.Jimenez   Belgian Audi
Ar82
+ 48.429
16.
-
 R.Bell/A.Parente   Garage 59
M650
+ 52.911
17.
-
 M.Van Splunteren/D.Zampieri   Attempto
Lhur
+ 1:04.487
18.
-
 N.Catsburg/S.Dusseldorp   Rowe
Bm6
+ 1:05.026
19.
-
 A.Watson/M.Plowman   Garage 59
M650
+ 1:05.643
20.
-
 C.Schmid/J.Jaafar   HTP
MAgt
+ 1:09.410
21.
-
 F.Stippler/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 1:12.226
22.
PAM
 M.M.Traffort/J.Beaubelique   AKKA ASP
MAgt
+ 1:16.706
23.
PAM
 R.Salikhov/N.Siedler   Rinaldi
F488
+ 1:17.658
24.
SC
 R.Sanchez/S.Walkinshaw   GT Academy
Ngtr
+ 1:23.701
25.
PAM
 A.Mattschull/C.Brück   Rinaldi
F458
+ 1:38.482
26.
-
 M.Stockinger/F.Perera   ISR
Ar82
+ 1:46.229
27.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 1 kolo
28.
AM
 C.Sdanewitsch/C.Lémeret   AF Corse
F458
+ 1 kolo
29.
AM
 S.Parrow/C.Hook   Black Pearl
F458
+ 1 kolo
30.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 2 kola
N
-
 M.Bonanomi/M.Parisy   Sainteloc
Ar82
+ 19 kol
N
-
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
Ar82
+ 32 kol
N
-
 N.Müller/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 32 kol

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

N: neklasifikováni

Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná ve 13,25. Start do zahřívacího kola proběhne v 14,05.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.