Triumf Rosenquista ve stínu soubojů v hloubi pole
Ide mistrem krátkých závodů, Baumann/Buhk se radují z titulu v BGTS.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil dopolední kvalifikační závod (více Zde). Závodu se nakonec nezúčastnil jeden z odpadlíků, audi týmu Sainteloc posádky Parisy/Bonanomi (č. 26), které skončilo po kolizi v kačírku.
I když se do vedení snadno dostal přes Ideho (č. 33, WRT, Audi) Vautier (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes), na dalších místech probíhaly startu závěrečného závodu tužší boje o pozice.
V zatáčce Renault se projel mimo dráhu Stevens (č. 28, WRT, Audi, z 5.) a při návratu narazil do Pohlera (č. 63, Grasser, Lamborghini, ze 7.). Další na ráně byl v následujícím pravém oblouku Madsen (SC č. 5, Phoenix, Audi). Všichni účastníci kolize pokračovali, americký pilot byl později potrestán průjezdem boxy (pokles na 28. místo).
Na další kolizi ve stejné zatáčce doplatil propadem z desáté startovní pozice na 25. místo Schneider (č. 86, HTP, Mercedes).
Nelehký závod měl vedoucí jezdec v BGTS Dominik Baumann (č. 84, HTP, Mercedes). Nejprve komisaři prověřovali údajný ulitý start, v desátém kole pak kontaktní souboj o osmé místo s Vanthoorem (č. 1, WRT, Audi). V patnácté zatáčce se jej neúspěšně pokoušel Belgičan zdolat, jehož zpětně překonal Sandström (č. 25, Sainteloc, Audi).
Po chvíli se zavěsil za šestého Pohlera (č. 63, Grasser, Lamborghini, ze 7.), ale nedokázal jej až do výměn překonat. Přitom jej znovu dojel Vanthoor, který se usadil na osmém místě po přetahované se Sandströmem.
Kromě třetího Ideho zamířila do boxů většina jezdců z čela závodu. Brilantní práci provedli u týmu WRT, kdy audi dvojice Vanthoor/Vervisch (č. 1) strávilo v prostoru boxové uličky minimálně o tři vteřiny méně, než soupeři! Výsledkem byl zisk dvou pozic, další dobyl Belgičan po odvážném předjetí Picariella (SC č. 5, Phoenix, Audi).
Průběh zastávky strašil druhého Soucka (č. 8, M-Sport, Bentley). Opuštění boxového stání dlouho prošetřovali komisaři, nakonec se nad domácím pilotem slitovali.
Jestliže pro Baumanna a později Buhka (č. 84, HTP, Mercedes) nepředstavovala jízda na sedmé pozici ohrožení v seriálu BGTS kvůli Bellovi trápícímu se mimo bodované příčky, cenné body ztrácel coby nejvýše postavený zástupce týmu HTP. V hodnocení BGTS se díky úspěšnějšímu audi týmu WRT (č. 1 na 4. místě) ztenčil třináctibodový náskok, v hodnocení krátkých závodů druhá odnož belgické stáje (č. 33 na 3. místě) Němce kvůli pouhým dvěma bodům náskoku překonávala.
Tvrdým oříškem pro postup Buhka pořadím vzhůru se stal šestý Picariello (SC č. 5, Phoenix, Audi). Mladý Belgičan odolal řadě pokusů Buhka o předjetí. Navíc se drtivý tlak v 23. kole projevil na pomalejším tempu, takže dvojici dojel Stolz (SC č. 19, Grasser, Lamborghini). Později se do skupinky přidal Jaafar (č. 85, HTP, Mercedes) a o napínavé momenty nebyla nouze do konce závodu.
V 27. kole zdolal Jaafar Stolze za zatáčkou Repsol, přičemž se pokoušel zdolat v sedmé zatáčce i týmového kolegu Buhka. Jenže o kolo později bylo po nevydařeném útoku Buhka na Picariella v zatáčce Repsol všechno jinak a Belgičana se snažil připravit o vedení ve třídě Stolz. Buhk se po lehčím nárazu do zádě Belgičanova audi propadl na devátou příčku za Jaafara, navíc jeho souboj začali prověřovat komisaři.
Bratrovražedné souboje probíhaly i v hloubi pole. Po kolizi Jimeneze (č. 3, WRT, Audi) s Meadowsem (SC č. 2, WRT, Audi) skončil brazilský pilot v boxech. Ani tato kolize neunikla pozornosti komisařů.
Přesto v belgickém týmu panovala s blížícím se koncem radostná nálada. V posledním kole však při kontaktu druhého Soucka (č. 8, M-Sport, Bentley) s Frijnsem (č. 33, WRT, Audi) v zatáčce Campsa Belgičanům na chvíli zatrnulo. Nakonec se Ide mohl radovat z titulu v krátkých závodech a účastník Team WRT z triumfu mezi týmy v krátkých závodech.
V celém seriálu stačilo sedmé místo Buhka z Baumannem na zisk trofeje Blancpain GT Series. Nakonec i hodnocení týmů zvítězil HTP Motorsport před účastníkem skrývajícím se pod úplným názvem Belgian Audi Club Team WRT.
Oficiální výsledky po ujetí 33 kol
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
1:01:22.849
|
2.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 7.229
|
3.
|
-
|
E.Ide/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 7.628
|
4.
|
-
|
L.Vanthoor/F.Vervisch | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 8.071
|
5.
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 8.587
|
6.
|
SC
|
N.M.Madsen/A.Picariello | Phoenix |
Ar82
|
+ 33.815
|
7.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 34.342
|
8.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 34.724
|
9.
|
-
|
C.Schmid/J.Jaafar | HTP |
MAgt
|
+ 35.191
|
10.
|
-
|
E.Sandström/R.Monti | Sainteloc |
Ar82
|
+ 36.005
|
11.
|
-
|
M.Takaboshi/A.Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 43.592
|
12.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 44.014
|
13.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 44.206
|
14.
|
-
|
N.Müller/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 44.551
|
15.
|
-
|
N.Catsburg/S.Dusseldorp | Rowe |
Bm6
|
+ 55.361
|
16.
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 55.719
|
17.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 56.365
|
18.
|
-
|
W.Stevens/R.Rast | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 56.606
|
19.
|
-
|
M.Van Splunteren/D.Zampieri | Attempto |
Lhur
|
+ 59.257
|
20.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:00.028
|
21.
|
-
|
A.Watson/M.Plowman | Garage 59 |
M650
|
+ 1:00.678
|
22.
|
PAM
|
R.Salikhov/N.Siedler | Rinaldi |
F488
|
+ 1:01.324
|
23.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:09.647
|
24.
|
-
|
P.Eng/A.Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 1:14.121
|
25.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1:15.026
|
26.
|
PAM
|
M.M.Traffort/J.Beaubelique | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:28.022
|
27.
|
PAM
|
A.Mattschull/C.Brück | Rinaldi |
F458
|
+ 1:45.317
|
28.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
29.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lémeret | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
30.
|
AM
|
S.Parrow/C.Hook | Black Pearl |
F458
|
+ 1 kolo
|
31.
|
-
|
B.Schneider/J.Szymkowiak | HTP |
MAgt
|
+ 6 kol
|
32.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 6 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Další ročník Blancpain GT Series právě skončil. Na jaře příštího roku v Misanu ve dnech 1. -2. dubna 2017 začne první z pěti podniků s krátkými závody seriálu BGTS.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.