Spanilý let Černých orlů v Barceloně
K triumfu a vytrvalostnímu titulu neutralizacím navzdory
K závěrečnému podniku vytrvalostních závodů a celého seriálu Blancpain GT Series na okruhu u Barcelony dorazilo 53 vozidel. Nejpočetnější bylo celkové hodnocení s 34 účastníky (včetně devíti v Silver cupu). Ve třídě smíšených posádek bylo přihlášeno třináct vozů, v amatérské třídě nastoupilo šest posádek.
Nejlepšího průměru v kvalifikaci docílila posádka mercedesu týmu Black Falcon (č. 4, Engel/Buurman/Stolz), která se nacházela v klasifikaci se 47 body na 2. místě. V první řadě jim dělalo společnost audi týmu WRT (č. 1, Vanthoor/Mies/Riberas), nacházející se s deseti body ztráty na čtvrté příčce. Na pomyslné stupně vítězů se dostal aston martin týmu R-Motorsport (č. 76, Vaxiviere/Dennis/Thiim) s bezmála dvaceti body ztráty na špičku.
Mercedes vedoucího muže klasifikace Raffaelle Marciella (48 bodů, č. 88, Akka-ASP, Vautier/Juncadella), byl až šestý. Se 43 body na kontě se na desátém, respektive jedenáctém místě nacházeli třetí Eng (č. 99, Rowe, BMW) a Blomquist (č. 98).
Před první zatáčkou se třetí Thiim (č. 76) posunul před Miese (č. 1), přičemž se mu podařilo německého závodníka a řadu dalších jezdců držet za zádí svého vozu.
S neměnnou pátou pozicí byl nespokojen Marciello (č. 88) po zdolání Fragy (č. 44, Strakka, Mercedes-AMG) v úvodu. Ital v 19. kole předjel před zatáčkou La Caixa Buhka (č. 43, Strakka). O sedm kol později na stejném místě zahájil strhující souboj s Miesem (č. 1). Ve 28. kole si chtěl v „Marciello Bend“, jak ji pojmenovali komentátoři, vyšlápnout na druhého Thiima (č. 76). Tentokráte neuspěl, ale Dán vzápětí uvolnil cestu zajetím k mechanikům.
Situace za zádí svého mercedesu využíval Engel, kterému se podařilo postupně vybudovat více jak dvacet vteřin náskoku. Přestože se první hodina neobešla bez několika uvíznutí vozidel v kačírku, vyproštění jistily jen sektorové žluté fáze.
Během prvních zastávek se změnila situace na třetím místě, když Miese (č. 1) střídající Riberas měl problém s nastartováním motoru. Výsledkem byl propad na sedmé místo a čas 1:08.283 strávený v boxové uličce, přičemž soupeři před i za španělským pilotem byli o tři vteřiny rychlejší.
Krátce před uplynutím první poloviny závodu přišla první z pěti virtuálních neutralizací. Poprvé se obešla ještě bez následného výjezdu bezpečnostního vozidla, takže vedoucí pozice Stolze (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG) i 34 vteřin náskoku zůstaly beze změny.
Druhá fáze plné žluté byl vyhlášena po zastavení mercedesu vévodícímu hodnocení Silver cupu. Al Faisal nejprve přenechal druhé místo ve třídě Zauggovi po návštěvě boxů (54,672). O dvě kola později odstavil mercedes z osmé pozice v kategorii. Po skončení neutralizace bylo mezi vedoucím Stolzem (č. 4) a Juncadellou (č. 88) jedenáct aut, ale náskok se smrštil na sedm vteřin.
Po havárii Fellera (č. 25, Sainteloc, Audi) během druhého kola probíhajících výměn se odstup snížil na dvě vteřiny a zdolat bylo potřeba tři vozy. Frijns (č. 17, Belgian Audi) uvolnil místo bez boje při odstavení vozu v boxech, Greniera (SC č. 54, Emil Frey, Jaguar) musel zdolat Vautier (č. 88) v boji o pořadí.
V sedmé zatáčce kolidoval v souboji o čtvrtou příčku Vanthoor (č. 1, Belgian Audi) s astonem Vaxiviera (č. 76, R-Motorsport). Francouzský pilot se propadl na osmou příčku, o deset kol později odstoupil. Na Belgičana čekal trest průjezdu boxy, po němž se propadl až na 16. místo.
Po páté neutralizaci zbývalo do konce závodu šest minut, Vautier byl přilepen k zádi Buurmanova mercedesu. Francouzský pilot však nedokázal držet tempo a Nizozemec si vedení pohlídal. Spolu se Stolzem a Engelem se mohli radovat z letošního prvního triumfu a díky spolehlivosti i z titulu ve vytrvalostní části seriálu BGTS. Marciello si alespoň spravil chuť ziskem titulu v celém seriálu.
Aktualizace: vítězný vůz týmu Black Falcon byl nejprve po technické kontrole diskvalifikován (více Zde). Podaný protest byl vyřešen ve prospěch německého týmu (více Zde), takže výsledky jsou již konečné.
Oficiální výsledky po ujetí 92 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
Y.Buurman/M.Engel/L.Stolz | Black Falcon |
Mercedes
|
3:01:21.935
|
|
2.
|
T.Vautier/D.Juncadella/R.Marciello | AKKA-ASP |
Mercedes
|
+ 1.733
|
|
3.
|
D.Rigon/M.Aleshin/M.Molina | SMP Racing |
Ferrari
|
+ 6.046
|
|
4.
|
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier | Emil Frey |
Jaguar
|
+ 6.086
|
|
5.
|
R.Giammaria/E.P.Companc/M.Mapelli | Grasser |
Lamborghini
|
+ 8.908
|
|
6.
|
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bentley*
|
+ 9.185
|
|
7.
|
F.Fraga/C.Vietoris/O.Rowland | Strakka |
Mercedes
|
+ 9.435
|
|
8.
|
A.Sims/J.Krohn/P.Eng | Rowe Racing |
BMW
|
+ 11.109
|
|
9.
|
N.Catsburg/J.Klingmann/T.Blomquist | Rowe Racing |
BMW
|
+ 11.677
|
|
10.
|
R.Dumas/D.Werner/F.Makowiecki | Manthey |
Porsche
|
+ 13.131
|
|
11.
|
A.Fjordbach/K.L.Schramm/C.Schmid | Attempto |
Audi
|
+ 13.838
|
|
12.
|
A.Rizzoli/R.Monti/A.Frassinetti | Ombra |
Lamborghini
|
+ 14.468
|
|
13.
|
M.Bortolotti/A.Caldarelli/C.Engelhart | Grasser |
Lamborghini
|
+ 15.173
|
|
14.
|
M.Meadows/A.Kornějev/D.Bulatov | SMP Racing |
Mercedes
|
+ 16.310
|
|
15.
|
D.Vanthoor/C.Mies/A.Riberas | Belgian Audi |
Audi
|
+ 16.576
|
|
16.
|
J.Szymkowiak/J.Manchester/N.Bastian | AKKA-ASP |
Mercedes
|
+ 23.451
|
|
17.
|
M.Buhk/A.Parente/M.Götz | Strakka |
Mercedes
|
+ 16.576
|
|
18.
|
M.Beretta/S.Mitchell/M.Kodric | Barwell MS |
Lamborghini
|
+ 35.568
|
|
19.
|
D.Baumann/M.Kirchhöfer/M.Martin | R-Motorsport |
Aston Martin
|
+ 39.124
|
|
20.
|
G.Cipriani/M.Ramos/F.Crestani | Lazarus |
Lamborghini
|
+ 56.597
|
|
21.
|
J.Pepper/S.Kane/J.Gounon | M-Sport |
Bentley*
|
+ 1:26.087
|
|
22.
|
E.McKay/A.Al Harty/C.Eastwood | Oman Racing |
Aston Martin
|
- 1 kolo
|
|
23.
|
/J.Mardenborough/M.Parry/A.Buncombe | Team RJN |
Nissan
|
- 1 kolo
|
|
24.
|
N.Stievenart/M.Rostan/M.Winkelhock | Sainteloc |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
25.
|
L.Bontempelli/D.Cameron/M.Griffin | AF Corse |
Ferrari
|
- 1 kolo
|
|
26.
|
C.Ledogar/B.Barnicoat/A.Watson | Garage 59 |
McLaren
|
- 1 kolo
|
|
27.
|
A.Mattschull/R.Salikhov/D.Keilwitz | Rinaldi |
Ferrari
|
- 1 kolo
|
|
28.
|
A.Santamato/T.Sovery | Lazarus |
Lamborghini
|
- 1 kolo
|
|
29.
|
R.Abra/A.Amstutz/L.Machitski | Barwell MS |
Lamborghini
|
- 1 kolo
|
|
30.
|
J.Liebhauser/F.Scholze/L.Ludwig | HB Racing |
Ferrari
|
- 1 kolo
|
|
31.
|
D.Parhofer/T.A.Forne/F.Stippler | Car Collection |
Audi
|
- 2 kola
|
|
32.
|
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller | Herberth MS |
Porsche
|
- 2 kola
|
|
33.
|
F.Barthez/E.Debard | AKKA-ASP |
Mercedes
|
- 2 kola
|
|
34.
|
H.Walkenhorst/R.Oeverhaus/I.Vinke | Walkenhorst |
BMW
|
- 2 kola
|
|
35.
|
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas | Black Falcon |
Mercedes
|
- 2 kola
|
|
36.
|
M.Siljehaug/L.Marioneck/P.Niederhauser | Reiter YS |
Reiter Lambo
|
- 4 kola
|
|
37.
|
A.West/C.Harris/C.Goodwin | Garage 59 |
McLaren
|
- 4 kola
|
|
38.
|
R.Yoon/P.Ehret/R.Penttinen/ | Rinaldi |
Ferrari
|
- 5 kol
|
|
39.
|
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson | Strakka |
Mercedes
|
- 8 kol
|
|
40.
|
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim | R-Motorsport |
Aston Martin
|
- 11 kol
|
|
41.
|
R.Vos/T.Onslow-Cole | Ram Racing |
Mercedes
|
- 15 kol
|
|
42.
|
C.Noble/R.Sanchez/S.Moore | Team RJN |
Nissan
|
- 17 kol
|
|
43.
|
D.Pierce/R.Smith/S.Morris | Parker Racing |
Bentley
|
- 27 kol
|
|
44.
|
A.Al Faisal/H.Haupt/G.Piana | Black Falcon |
Mercedes
|
- 27 kol
|
|
45.
|
S.Gachet/R.Feller/C.Haase | Sainteloc |
Audi
|
- 28 kol
|
|
N
|
S.Van der Linde/S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi |
Audi
|
- 30 kol
|
|
N
|
M.Palttala/S.Ortelli/N.Siedler | Emil Frey |
Lexus
|
- 35 kol
|
|
N
|
N.Jamin/M.Ricci/J.L.Beaubelique | AKKA-ASP |
Mercedes
|
- 46 kol
|
|
N
|
F.Perera/P.Keen/R.Ineichen | Grasser |
Lamborghini
|
- 52 kol
|
|
N
|
N.Hommerson/L.Machiels/A.Bertolini | AF Corse |
Ferrari
|
- 58 kol
|
|
N
|
M.Broniszewski/A.Pierguidi | Kessel Racing |
Ferrari
|
- 71 kol
|
|
N
|
C.Klien/M.Seefried/A.Costa | Emil Frey |
Lexus
|
- 83 kol
|
* druhá generace Bentley Continental GT3
Další ročník seriálu Blancpain GT Series začne na jaře příštího roku vytrvalostním podnikem v Monze ve dnech 13. - 14. dubna 2019.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Endurance Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem vytrvalostních závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných klání.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Endurance | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina – Monza | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
20.04. – 22.04. Monza | Zde |
18.05. – 20.05. Silverstone | Zde |
01.06. – 02.06. Paul Ricard | Zde |
26.07. – 29.07. Spa-Francorchamps – 24 hodin | Zde |
28.09. – 30.09. Barcelona | |
Konečné výsledky | říjen 2018 |