Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Spanilý let Černých orlů v Barceloně

Spanilý let Černých orlů v Barceloně

K triumfu a vytrvalostnímu titulu neutralizacím navzdory

K závěrečnému podniku vytrvalostních závodů a celého seriálu Blancpain GT Series na okruhu u Barcelony dorazilo 53 vozidel. Nejpočetnější bylo celkové hodnocení s 34 účastníky (včetně devíti v Silver cupu). Ve třídě smíšených posádek bylo přihlášeno třináct vozů, v amatérské třídě nastoupilo šest posádek.

Nejlepšího průměru v kvalifikaci docílila posádka mercedesu týmu Black Falcon (č. 4, Engel/Buurman/Stolz), která se nacházela v klasifikaci se 47 body na 2. místě. V první řadě jim dělalo společnost audi týmu WRT (č. 1, Vanthoor/Mies/Riberas), nacházející se s deseti body ztráty na čtvrté příčce. Na pomyslné stupně vítězů se dostal aston martin týmu R-Motorsport (č. 76, Vaxiviere/Dennis/Thiim) s bezmála dvaceti body ztráty na špičku.

Mercedes vedoucího muže klasifikace Raffaelle Marciella (48 bodů, č. 88, Akka-ASP, Vautier/Juncadella), byl až šestý. Se 43 body na kontě se na desátém, respektive jedenáctém místě nacházeli třetí Eng (č. 99, Rowe, BMW) a Blomquist (č. 98).

Před první zatáčkou se třetí Thiim (č. 76) posunul před Miese (č. 1), přičemž se mu podařilo německého závodníka a řadu dalších jezdců držet za zádí svého vozu.

S neměnnou pátou pozicí byl nespokojen Marciello (č. 88) po zdolání Fragy (č. 44, Strakka, Mercedes-AMG) v úvodu. Ital v 19. kole předjel před zatáčkou La Caixa Buhka (č. 43, Strakka). O sedm kol později na stejném místě zahájil strhující souboj s Miesem (č. 1). Ve 28. kole si chtěl v „Marciello Bend“, jak ji pojmenovali komentátoři, vyšlápnout na druhého Thiima (č. 76). Tentokráte neuspěl, ale Dán vzápětí uvolnil cestu zajetím k mechanikům.

Situace za zádí svého mercedesu využíval Engel, kterému se podařilo postupně vybudovat více jak dvacet vteřin náskoku. Přestože se první hodina neobešla bez několika uvíznutí vozidel v kačírku, vyproštění jistily jen sektorové žluté fáze.

Během prvních zastávek se změnila situace na třetím místě, když  Miese (č. 1) střídající Riberas měl problém s nastartováním motoru. Výsledkem byl propad na sedmé místo a čas 1:08.283 strávený v boxové uličce, přičemž soupeři před i za španělským pilotem byli o tři vteřiny rychlejší.

Krátce před uplynutím první poloviny závodu přišla první z pěti virtuálních neutralizací. Poprvé se obešla ještě bez následného výjezdu bezpečnostního vozidla, takže vedoucí pozice Stolze (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG) i 34 vteřin náskoku zůstaly beze změny.

Druhá fáze plné žluté byl vyhlášena po zastavení mercedesu vévodícímu hodnocení Silver cupu. Al Faisal nejprve přenechal druhé místo ve třídě Zauggovi po návštěvě boxů (54,672). O dvě kola později odstavil mercedes z osmé pozice v kategorii. Po skončení neutralizace bylo mezi vedoucím Stolzem (č. 4) a Juncadellou (č. 88) jedenáct aut, ale náskok se smrštil na sedm vteřin.

Po havárii Fellera (č. 25, Sainteloc, Audi) během druhého kola probíhajících výměn se odstup snížil na dvě vteřiny a zdolat bylo potřeba tři vozy. Frijns (č. 17, Belgian Audi) uvolnil místo bez boje při odstavení vozu v boxech, Greniera (SC č. 54, Emil Frey, Jaguar) musel zdolat Vautier (č. 88) v boji o pořadí.

V sedmé zatáčce kolidoval v souboji o čtvrtou příčku Vanthoor (č. 1, Belgian Audi) s astonem Vaxiviera (č. 76, R-Motorsport). Francouzský pilot se propadl na osmou příčku, o deset kol později odstoupil. Na Belgičana čekal trest průjezdu boxy, po němž se propadl až na 16. místo.

Po páté neutralizaci zbývalo do konce závodu šest minut, Vautier byl přilepen k zádi Buurmanova mercedesu. Francouzský pilot však nedokázal držet tempo a Nizozemec si vedení pohlídal. Spolu se Stolzem a Engelem se mohli radovat z letošního prvního triumfu a díky spolehlivosti i z titulu ve vytrvalostní části seriálu BGTS. Marciello si alespoň spravil chuť ziskem titulu v celém seriálu.

Aktualizace: vítězný vůz týmu Black Falcon byl nejprve po technické kontrole diskvalifikován (více Zde). Podaný protest byl vyřešen ve prospěch německého týmu (více Zde), takže výsledky jsou již konečné.

Oficiální výsledky po ujetí 92 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
Y.Buurman/M.Engel/L.Stolz Black Falcon
Mercedes
3:01:21.935
2.
T.Vautier/D.Juncadella/R.Marciello AKKA-ASP
Mercedes
+ 1.733
3.
D.Rigon/M.Aleshin/M.Molina SMP Racing
Ferrari
+ 6.046
4.
A.Fontana/A.Zaugg/M.Grenier Emil Frey
Jaguar
+ 6.086
5.
R.Giammaria/E.P.Companc/M.Mapelli Grasser
Lamborghini
+ 8.908
6.
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet M-Sport
Bentley*
+ 9.185
7.
F.Fraga/C.Vietoris/O.Rowland Strakka
Mercedes
+ 9.435
8.
A.Sims/J.Krohn/P.Eng Rowe Racing
BMW
+ 11.109
9.
N.Catsburg/J.Klingmann/T.Blomquist Rowe Racing
BMW
+ 11.677
10.
R.Dumas/D.Werner/F.Makowiecki Manthey
Porsche
+ 13.131
11.
A.Fjordbach/K.L.Schramm/C.Schmid Attempto
Audi
+ 13.838
12.
A.Rizzoli/R.Monti/A.Frassinetti Ombra
Lamborghini
+ 14.468
13.
M.Bortolotti/A.Caldarelli/C.Engelhart Grasser
Lamborghini
+ 15.173
14.
M.Meadows/A.Kornějev/D.Bulatov SMP Racing
Mercedes
+ 16.310
15.
D.Vanthoor/C.Mies/A.Riberas Belgian Audi
Audi
+ 16.576
16.
J.Szymkowiak/J.Manchester/N.Bastian AKKA-ASP
Mercedes
+ 23.451
17.
M.Buhk/A.Parente/M.Götz Strakka
Mercedes
+ 16.576
18.
M.Beretta/S.Mitchell/M.Kodric Barwell MS
Lamborghini
+ 35.568
19.
D.Baumann/M.Kirchhöfer/M.Martin R-Motorsport
Aston Martin
+ 39.124
20.
G.Cipriani/M.Ramos/F.Crestani Lazarus
Lamborghini
+ 56.597
21.
J.Pepper/S.Kane/J.Gounon M-Sport
Bentley*
+ 1:26.087
22.
E.McKay/A.Al Harty/C.Eastwood Oman Racing
Aston Martin
- 1 kolo
23.
/J.Mardenborough/M.Parry/A.Buncombe Team RJN
Nissan
- 1 kolo
24.
N.Stievenart/M.Rostan/M.Winkelhock Sainteloc
Audi
- 1 kolo
25.
L.Bontempelli/D.Cameron/M.Griffin AF Corse
Ferrari
- 1 kolo
26.
C.Ledogar/B.Barnicoat/A.Watson Garage 59
McLaren
- 1 kolo
27.
A.Mattschull/R.Salikhov/D.Keilwitz Rinaldi
Ferrari
- 1 kolo
28.
A.Santamato/T.Sovery Lazarus
Lamborghini
- 1 kolo
29.
R.Abra/A.Amstutz/L.Machitski Barwell MS
Lamborghini
- 1 kolo
30.
J.Liebhauser/F.Scholze/L.Ludwig HB Racing
Ferrari
- 1 kolo
31.
D.Parhofer/T.A.Forne/F.Stippler Car Collection
Audi
- 2 kola
32.
J.Häring/E.L.Brauner/W.Triller Herberth MS
Porsche
- 2 kola
33.
F.Barthez/E.Debard AKKA-ASP
Mercedes
- 2 kola
34.
H.Walkenhorst/R.Oeverhaus/I.Vinke Walkenhorst
BMW
- 2 kola
35.
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas Black Falcon
Mercedes
- 2 kola
36.
M.Siljehaug/L.Marioneck/P.Niederhauser Reiter YS
Reiter Lambo
- 4 kola
37.
A.West/C.Harris/C.Goodwin Garage 59
McLaren
- 4 kola
38.
R.Yoon/P.Ehret/R.Penttinen/ Rinaldi
Ferrari
- 5 kol
39.
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson Strakka
Mercedes
- 8 kol
40.
M.Vaxiviere/J.Dennis/N.Thiim R-Motorsport
Aston Martin
- 11 kol
41.
R.Vos/T.Onslow-Cole Ram Racing
Mercedes
- 15 kol
42.
C.Noble/R.Sanchez/S.Moore Team RJN
Nissan
- 17 kol
43.
D.Pierce/R.Smith/S.Morris Parker Racing
Bentley
- 27 kol
44.
A.Al Faisal/H.Haupt/G.Piana Black Falcon
Mercedes
- 27 kol
45.
S.Gachet/R.Feller/C.Haase Sainteloc
Audi
- 28 kol
N
S.Van der Linde/S.Leonard/R.Frijns Belgian Audi
Audi
- 30 kol
N
M.Palttala/S.Ortelli/N.Siedler Emil Frey
Lexus
- 35 kol
N
N.Jamin/M.Ricci/J.L.Beaubelique AKKA-ASP
Mercedes
- 46 kol
N
F.Perera/P.Keen/R.Ineichen Grasser
Lamborghini
- 52 kol
N
N.Hommerson/L.Machiels/A.Bertolini AF Corse
Ferrari
- 58 kol
N
M.Broniszewski/A.Pierguidi Kessel Racing
Ferrari
- 71 kol
N
C.Klien/M.Seefried/A.Costa Emil Frey
Lexus
- 83 kol
 

* druhá generace Bentley Continental GT3

Další ročník seriálu Blancpain GT Series začne na jaře příštího roku vytrvalostním podnikem v Monze ve dnech 13. - 14. dubna 2019.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Endurance Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem vytrvalostních závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných klání.

obsah článku odkaz
Historie a držitelé titulů Blancpain Endurance Zde
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series Zde
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) Zde
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
Pravidla a přehled změn Zde
Startovní listina – Monza Zde
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
20.04. – 22.04. Monza Zde
18.05. – 20.05. Silverstone Zde
01.06. – 02.06. Paul Ricard Zde
26.07. – 29.07. Spa-Francorchamps – 24 hodin Zde
28.09. – 30.09. Barcelona  
Konečné výsledky říjen 2018