Tovární Mercedes opět ve finanční ztrátě
Kolik stál loňský titul?
Společnost Mercedes-Benz Grand Prix Ltd zveřejnila svůj hospodářsky výsledek roku 2015. Tým byl opět ve ztrátě, ale německá automobilka s ním může být velmi spokojená. Čistá ztráta po zdanění je 22.3 milionu britských liber. Loni byl tovární tým Mercedesu ve ztrátě £76.9 mil. a co je hlavní, Mercedes dostal mistrovský titul i Pohár konstruktérů, takže akcionáři opravdu nemají důvod stěžovat si. Je třeba ale počítat s tím, že Mercedes AMG High Performance Powertrains vyrábějící pohonné jednotky pro tovární tým a tři zákaznické týmy je samostatná společnost a spadá přímo pod Daimler.
O zmenšení finanční ztráty se postaralo zvýšení příjmů, za které tým vděčí úspěchům v sezoně 2014. Díky nim měl v roce 2015 vyšší příjmy od sponzorů i od společnosti Formula One Management za první místo v Poháru konstruktérů. Hospodářský výsledek se zlepšil i přes zvýšení provozních nákladů o £8.1 mil. hlavně kvůli inflačnímu zvýšení mzdových nákladů.
Majitelé komerčních práv letos platí Mercedesu ještě více, protože po zisku druhého poháru konstruktérů má smluvní nárok na speciální bonus, který bude dostávat až do roku 2020. Také se ale zvyšují náklady, protože před rokem 2017 je třeba vyvinout zcela nový vůz vyhovující novým technickým pravidlům.
Celkově automobilku její tým v roce 2015 stál přibližně $30 milionů. Mercedes kvůli srovnání odhadl cenu reklamy ekvivalentní k času v TV získané díky účasti v F1 a dospěl k závratné hodnotě $3 miliard, což má být zároveň desetinásobek celkových provozních nákladů týmu.
O zmenšení finanční ztráty se postaralo zvýšení příjmů, za které tým vděčí úspěchům v sezoně 2014. Díky nim měl v roce 2015 vyšší příjmy od sponzorů i od společnosti Formula One Management za první místo v Poháru konstruktérů. Hospodářský výsledek se zlepšil i přes zvýšení provozních nákladů o £8.1 mil. hlavně kvůli inflačnímu zvýšení mzdových nákladů.
Majitelé komerčních práv letos platí Mercedesu ještě více, protože po zisku druhého poháru konstruktérů má smluvní nárok na speciální bonus, který bude dostávat až do roku 2020. Také se ale zvyšují náklady, protože před rokem 2017 je třeba vyvinout zcela nový vůz vyhovující novým technickým pravidlům.
Celkově automobilku její tým v roce 2015 stál přibližně $30 milionů. Mercedes kvůli srovnání odhadl cenu reklamy ekvivalentní k času v TV získané díky účasti v F1 a dospěl k závratné hodnotě $3 miliard, což má být zároveň desetinásobek celkových provozních nákladů týmu.