Vasseur reaguje na spekulace o Bottasovi
Proč by Renault nemohl mít dva skvělé jezdce?
V den, kdy Autosport přinesl zprávu o podpisu smlouvy mezi Renaultem a Hülkenbergem, přišel i s informací, že o místo v druhém žlutém voze má zájem Valtteri Bottas, který je již nervózní z čekání na rozhodnutí Williamsu. Podle šéfa týmu Renault je ale finský jezdec připoután k týmu z Grove.
"Znám ho a hodnotím ho velmi vysoko a podrobně sleduji, co právě podniká," řekl o Bottasovi Frédéric Vasseur. "Samozřejmě je mezi jezdci, o které se zajímáme, ale pokud se nemýlím, Valtteri má smlouvu s Williamsem. A když má jezdec smlouvu s jiným týmem, a ten ho nechce nechat odejít, tak to situaci značně zkomplikuje."
Vasseur je ale tajnůstkář a také o Hülkenbergovi mluvil pár dní před podepsáním smlouvy jen jako o “jedné z možností“ a jeho vyjádření by také mohlo naznačovat, že Williams má na Bottasovy služby opci, kterou může a nemusí využít. Alespoň připustil, že Hülkenberg nemusí dostat status jezdecké jedničky.
"Proč bychom nemohli mít dva lídry? Mercedesu to funguje perfektně. Nelíbí se mi myšlenka, že bychom měli špičkového jezdce a vedle něj někoho nevýrazného. Soutěž zlepšuje výkony. Jen se podívejte na Mercedes, jak duel (Lewise Hamiltona a Nica Rosberga) posouvá tým vpřed. Takže bychom chtěli mít dva stejně talentované piloty."
Když je ale řeč o talentu, Vasseur se nezdráhal prozradit, že na krátkém seznamu kandidátů zůstal i Esteban Ocon.
"Není tajemstvím, že je v užším výběru. Nyní budeme pár závodů pouze sledovat všechny kandidáty na druhou sedačku, až pak se rozhodneme. S každým dalším závodem dostaneme více hodnotných informací. Při srovnání s týmovým kolegou je vidět, že Ocon podal v Japonsku vynikající výkon."
"Znám ho a hodnotím ho velmi vysoko a podrobně sleduji, co právě podniká," řekl o Bottasovi Frédéric Vasseur. "Samozřejmě je mezi jezdci, o které se zajímáme, ale pokud se nemýlím, Valtteri má smlouvu s Williamsem. A když má jezdec smlouvu s jiným týmem, a ten ho nechce nechat odejít, tak to situaci značně zkomplikuje."
Vasseur je ale tajnůstkář a také o Hülkenbergovi mluvil pár dní před podepsáním smlouvy jen jako o “jedné z možností“ a jeho vyjádření by také mohlo naznačovat, že Williams má na Bottasovy služby opci, kterou může a nemusí využít. Alespoň připustil, že Hülkenberg nemusí dostat status jezdecké jedničky.
"Proč bychom nemohli mít dva lídry? Mercedesu to funguje perfektně. Nelíbí se mi myšlenka, že bychom měli špičkového jezdce a vedle něj někoho nevýrazného. Soutěž zlepšuje výkony. Jen se podívejte na Mercedes, jak duel (Lewise Hamiltona a Nica Rosberga) posouvá tým vpřed. Takže bychom chtěli mít dva stejně talentované piloty."
Když je ale řeč o talentu, Vasseur se nezdráhal prozradit, že na krátkém seznamu kandidátů zůstal i Esteban Ocon.
"Není tajemstvím, že je v užším výběru. Nyní budeme pár závodů pouze sledovat všechny kandidáty na druhou sedačku, až pak se rozhodneme. S každým dalším závodem dostaneme více hodnotných informací. Při srovnání s týmovým kolegou je vidět, že Ocon podal v Japonsku vynikající výkon."
Vasseur také reagoval na nařčení, že v Renaultu je až příliš mnoho šéfů. On je šéfem týmu, ředitelem týmu je Cyril Abiteboul a nad nimi je ještě Jérôme Stoll, prezident celého Renault Sport Racing, kam spadají i programy ve Formuli E a dalších sériích. Technický tým v Enstone pak vede Nick Chester jako technický ředitel šasi, pohonné jednotky má ve Francii pod palcem Rémi Taffin a Bob Bell se, jako technický ředitel, stará o koordinaci dvou továren.
"Ani bych neřekl, že máme více šéfů jako Mercedes, kde jsou Toto (Wolff) a Niki (Lauda), nebo Red Bull, který má Christiana (Hornera) a Helmuta (Marka). Když si na vrchol (Red Bullu) dosadíte (Dietricha) Mateschitze, dostanete podobnou strukturu, jako máme my. V naší organizaci jsem já, Cyril a Jerome. Máme dvě části (motor a šasi) a také musíte brát v úvahu, že děláme velké změny a zvětšujeme tým, takže práce je dost.
Podle mě tři (šéfové) nejsou příliš mnoho. Organizačně to máme jasně rozděleno. Já tým vedu na trati a v oblasti výkonů, Cyril je ve vedení společnosti. Máme odlišné sety zkušeností, protože já jsem přišel ze závodního týmu a Cyril řídil společnost, takže se doplňujeme."
Je ale třeba připomenout, že Abiteboul byl rok a půl šéfem týmu Caterham. Zvěsti o nejasné organizační struktuře se rozšířily jako důvod, proč se James Allison, bývalý technický ředitel Lotusu a Ferrari, již údajně nechce vrátit k práci v Enstone a proč Sergio Pérez zůstal ve Force India.
"To nebyl Pérezův důvod, tam šlo o něco zcela jiného. Situace u nás je velmi jasná, nemáme problémy. Pérezův případ má vlastní příběh, ale nemám důvod se o něj zajímat."
"Ani bych neřekl, že máme více šéfů jako Mercedes, kde jsou Toto (Wolff) a Niki (Lauda), nebo Red Bull, který má Christiana (Hornera) a Helmuta (Marka). Když si na vrchol (Red Bullu) dosadíte (Dietricha) Mateschitze, dostanete podobnou strukturu, jako máme my. V naší organizaci jsem já, Cyril a Jerome. Máme dvě části (motor a šasi) a také musíte brát v úvahu, že děláme velké změny a zvětšujeme tým, takže práce je dost.
Podle mě tři (šéfové) nejsou příliš mnoho. Organizačně to máme jasně rozděleno. Já tým vedu na trati a v oblasti výkonů, Cyril je ve vedení společnosti. Máme odlišné sety zkušeností, protože já jsem přišel ze závodního týmu a Cyril řídil společnost, takže se doplňujeme."
Je ale třeba připomenout, že Abiteboul byl rok a půl šéfem týmu Caterham. Zvěsti o nejasné organizační struktuře se rozšířily jako důvod, proč se James Allison, bývalý technický ředitel Lotusu a Ferrari, již údajně nechce vrátit k práci v Enstone a proč Sergio Pérez zůstal ve Force India.
"To nebyl Pérezův důvod, tam šlo o něco zcela jiného. Situace u nás je velmi jasná, nemáme problémy. Pérezův případ má vlastní příběh, ale nemám důvod se o něj zajímat."