Ferrari už nehledá více přítlaku
Nemělo by to žádný smysl.
Jezdci Ferrari si po kvalifikacích pravidelně stěžují na nedostatek aerodynamického přítlaku, což je handicapuje v boji s jezdci Mercedesu a Red Bullu. Pokud by ještě letos doufali v nápravu, doufali by marně. Jak po závodě v USA prozradil šéf Scuderie Ferrari, navzdory proklamované snaze bojovat s Red Bullem alespoň o druhé místo Poháru konstruktérů, se už aerodynamici věnují pouze vozu sezóny 2017. Nadále se pracuje na pohonné jednotce a dalších věcech, jejichž zlepšení se přenese i do další sezóny, ale aerodynamika nových vozů bude úplně jiná a boj o druhé místo Poháru konstruktérů zřejmě není tak důležitý, aby se kvůli němu dělaly kompromisy.
"Je to (Okruh Amerik) trať, kde se jezdí s vysokým přítlakem. Není jako Suzuka," vysvětlil Maurizio Arrivabene. "V Suzuce jsme udělali nějaké kroky a byli jsme s nimi spokojeni. Ale charakter té trati je zcela jiný, toto byl okruh na vysoký přítlak."
Arrivabene byl pak požádán o detailnější vysvětlení.
"Je jasné, že nám nevyhovují okruhy, kde se jezdí s vysokým přítlakem. Pokud bychom tomu nyní věnovali pozornost, ztratili bychom čas, který můžeme využít při vývoji nového vozu. Kvůli tomu se koncentrujeme na okruhy, kde je důležitý výkon. Díky tomu nám díly použity v Suzuce poskytly data, která se dají použít při vývoji nového vozu."
Arrivabene vysvětlil i nečekanou poslední zastávku Sebastiana Vettela a problém se zadním křídlem. Za vše mohl kus gumy z pneumatiky, který se zachytil na zadním křídle a byl odstraněn během zastávky. Dobře zvládnutá zastávka, po níž Vettel nepřišel o pozici, zároveň pomohla obnovit sebedůvěru týmu mechaniků poté, co jejich chyba vyřadila ze závodu Kimiho Räikkönena.
"Je to (Okruh Amerik) trať, kde se jezdí s vysokým přítlakem. Není jako Suzuka," vysvětlil Maurizio Arrivabene. "V Suzuce jsme udělali nějaké kroky a byli jsme s nimi spokojeni. Ale charakter té trati je zcela jiný, toto byl okruh na vysoký přítlak."
Arrivabene byl pak požádán o detailnější vysvětlení.
"Je jasné, že nám nevyhovují okruhy, kde se jezdí s vysokým přítlakem. Pokud bychom tomu nyní věnovali pozornost, ztratili bychom čas, který můžeme využít při vývoji nového vozu. Kvůli tomu se koncentrujeme na okruhy, kde je důležitý výkon. Díky tomu nám díly použity v Suzuce poskytly data, která se dají použít při vývoji nového vozu."
Arrivabene vysvětlil i nečekanou poslední zastávku Sebastiana Vettela a problém se zadním křídlem. Za vše mohl kus gumy z pneumatiky, který se zachytil na zadním křídle a byl odstraněn během zastávky. Dobře zvládnutá zastávka, po níž Vettel nepřišel o pozici, zároveň pomohla obnovit sebedůvěru týmu mechaniků poté, co jejich chyba vyřadila ze závodu Kimiho Räikkönena.