Kvalifikační režim je největší výhodou Mercedesu
Horner mluvil o konkurenceschopnosti Red Bullu.
Minulou neděli jsme viděli, jak se Nico Rosberg na více než polovinu závodu zasekl za Danielem Ricciardem a kdoví, jak by se to skončilo, kdyby Rosberg nedostal výhodu výměny pneumatik během aktivovaného virtuálního safety caru. Není to poprvé, co Red Bull dokázal v neděli potrápit Mercedes, ale ten nadále dominuje v kvalifikacích, k čemuž mu pomáhá hlavně výborný kvalifikační režim jeho motoru.
"Víme, že dvě až tři desetiny sekundy, které vždy najdou v kvalifikaci, jsou pro nás velmi bolestivé. Ale v den závodu jsme stále blíž a blíž," řekl šéf týmu Red Bull. "Rozhodně jsme se dokázali přiblížit. Když se podíváte na uplynulou neděli, rozdíl v rychlosti byl malý, přitom Mercedes nemohl po poslední zastávce zvolnit tempo, protože jeho jezdci bojují o titul. Je povzbuzující, že se jich můžeme držet, ne jen bezmocně přihlížet, jak mizí v dálce. Letos jsme udělali obrovský krok vpřed."
Red Bull nechal v USA své jezdce odstartovat do závodu na různě tvrdých pneumatikách a pro své jezdce měl připraveny různé strategie zastávek v boxech. To si Mercedes dovolit nemůže, protože Nico Rosberg a Lewis Hamilton bojují o mistrovský titul, což by nakonec mohlo být výhodou Red Bullu.
"Jsme na konci sezóny, takže si umíte představit, jak se zintenzivní jejich vzájemný boj. My chceme být v pozici, abychom využili zaváhání, kterého by se mohli dopustit."
V roce 2017 už ale bude cílem boj o titul a to i s pomocí kvalifikačního režimu motoru, na kterém Renault již pracuje.
"Pracují na tom. Pracují na zlepšení, které by mělo být stejně velké, jako dosáhli letos. Pokud to dokáží, tak už budeme v podobné situaci, jako v éře motorů V8."
"Víme, že dvě až tři desetiny sekundy, které vždy najdou v kvalifikaci, jsou pro nás velmi bolestivé. Ale v den závodu jsme stále blíž a blíž," řekl šéf týmu Red Bull. "Rozhodně jsme se dokázali přiblížit. Když se podíváte na uplynulou neděli, rozdíl v rychlosti byl malý, přitom Mercedes nemohl po poslední zastávce zvolnit tempo, protože jeho jezdci bojují o titul. Je povzbuzující, že se jich můžeme držet, ne jen bezmocně přihlížet, jak mizí v dálce. Letos jsme udělali obrovský krok vpřed."
Red Bull nechal v USA své jezdce odstartovat do závodu na různě tvrdých pneumatikách a pro své jezdce měl připraveny různé strategie zastávek v boxech. To si Mercedes dovolit nemůže, protože Nico Rosberg a Lewis Hamilton bojují o mistrovský titul, což by nakonec mohlo být výhodou Red Bullu.
"Jsme na konci sezóny, takže si umíte představit, jak se zintenzivní jejich vzájemný boj. My chceme být v pozici, abychom využili zaváhání, kterého by se mohli dopustit."
V roce 2017 už ale bude cílem boj o titul a to i s pomocí kvalifikačního režimu motoru, na kterém Renault již pracuje.
"Pracují na tom. Pracují na zlepšení, které by mělo být stejně velké, jako dosáhli letos. Pokud to dokáží, tak už budeme v podobné situaci, jako v éře motorů V8."