Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lewis Hamilton: Žádnou výhodu jsem nezískal

Lewis Hamilton: Žádnou výhodu jsem nezískal

Zůstal první, ale poškodil si pneumatiku.

Lewis Hamilton vyhrál Velkou cenu Mexika a opět se bodově přiblížil Nicu Rosbergovi, přestože v první zatáčce udělal chybu. Britskému jezdci se zablokovala pneumatika, ale místo toho, aby se snažil za každou cenu udržet na trati, dal nohu z brzdy dolů a vynechal první i druhou zatáčku. O získaný náskok přišel za safety carem, ale otázkou je, zda je správně se takto vyhnout ztrátě pozice. Max Verstappen za využití téměř stejné trasy dostal trest, přitom rozdíly mezi jeho pozicí vůči Vettelovi a Hamiltonovou pozicí vůči Rosbergovi je třeba ve videích hledat velmi pečlivě.

Úřadující mistr světa se k Verstappenově penalizaci raději nevyjádřil, ale sám neměl pocit, že by získal nějakou výhodu. Argumentuje poškozením své pneumatiky, přestože po stažení bezpečnostního vozu se Rosbergovi pohodlně vzdálil.

"Probrzdil jsem si pneumatiku, takže jsem z toho neměl výhodu," tvrdí Hamilton. "Byl jsem ve vedení před zatáčkou a byl jsem ve vedení po ní, takže jsem nezískal výhodu. Během zahřívacího kola jsem špatně zahřál pravou přední brzdu. Levá měla 500 stupňů, pravá 200-250. Když jsem vjížděl do první zatáčky, pravá přední brzda se probudila a zablokovala kolo a byl jsem příliš rychlý. Mohu být rád, že jsem neskončil ve zdi. Pak jsem měl obrovské vibrace. Nevěděl jsem, jestli to zvládnu. Ty vibrace byly tak velké, že jsem skoro neviděl před sebe."

Kromě Hamiltonova vysvětlení je zde i jiné. V spleti pravidel je i jedno nepsané, které hovoří o méně přísném posuzování takových situací v prvních pár zatáčkách po startu, kdy je situace nepřehledná a za chybujícím jezdcem se žene několik soupeřů v jednom tučném balíku. Nepotrestané zkrácení trati nebo získání výhody udržením rychlosti v bezpečnostní asfaltové zóně na vnější straně trati vídáme docela často.



Neprotestoval ani samotný Nico Rosberg, ale možná i proto, že se také nevešel do druhé zatáčky. Na jedné straně mu k tomu dal záminku Verstappen, na druhé se ale nestyděl střihnout zatáčku tak, aby měl ideální nájezd do třetí zatáčky.

 "Lewis tento víkend odvedl skvělou práci," přiznal Rosberg. "Před zatáčkou byl první, první byl za ní, takže… víte, je to v pořádku. Kromě tohoto se událo hodně věcí, ale nakonec mám druhé místo, s tím dokážu žít. Lewis byl rychlejší, takže si vítězství zasloužil. Pro mě je druhé místo tím nejlepším, co jsem zde mohl získat."

Hamilton vyhrál, ale blížící se konec sezóny zůstává výhodou Rosberga. Hamilton potřebuje vyhrávat, což se mu podařilo v USA i v Mexiku, ale Rosbergovi stačí sbírat body za druhá místa a také on plní svůj úkol stoprocentně. Díky tomu by mu vítězství v Brazílii zajistilo zisk prvního mistrovského titulu.

"Jsem si toho vědomý, samozřejmě. Je lepší být vpředu, než vzadu. Mně se osvědčilo přistupovat k tomu závod za závodem a proto i v Brazílii budu myslet jen na to, jak vyhrát závod."