Zákazníci Mercedesu ušetřili jednu pohonnou jednotku
Výborná spolehlivost, nízká cena?
Sezóna končí a počítadlo pohonných jednotek se po neděli vynuluje. Jak se dařilo jednotlivým výrobcům? Pohled do tabulky prozrazuje, že zákaznické pohonné jednotky Mercedesu byly mimořádně spolehlivé a zákazníci Mercedesu spořiví. Oba jezdci Manoru, ale i oba jezdci Force India a oba jezdci Williamsu mají dobře nakročeno k tomu, aby sezónu dokončili bez využití páté pohonné jednotky. To by jim mělo ušetřit nemalé peníze, přitom Force India a Williams bojují o místa čtvrtého a pátého nejlepšího týmu sezony 2016.
O to více musí Lewise Hamiltona zlobit, že jemu nestačilo ani pět pohonných jednotek. Během sezóny využil osm turbodmychadel a stejný počet motorgenerátorů tepelné energie. Rekord ale beztak i letos patří Hondě, Fernando Alonso devětkrát dostal nové turbo i MGU-H a využil i nejvíce spalovacích motorů. Až osm, což je dvakrát více, než potřebovali zákazníci Mercedesu. Hamilton i Alonso se ale v Belgii rozhodli vzít najednou více pohonných jednotek, protože už měli jistý start z poslední řady, ale možná nakonec ani všechny nepotřebovali. Ani jeden ze dvou týmů Renaultu dosud nepotřeboval použít šestou pohonnou jednotku, což je po dvou těžkých sezónách jistě vnímáno jako úspěch.
Příští rok bude pro výrobce pohonných jednotek ještě náročnější. V kalendáři pravděpodobně bude o jeden závod méně, ale limit pohonných jednotek klesne na 4 na jezdce a sezónu.
O to více musí Lewise Hamiltona zlobit, že jemu nestačilo ani pět pohonných jednotek. Během sezóny využil osm turbodmychadel a stejný počet motorgenerátorů tepelné energie. Rekord ale beztak i letos patří Hondě, Fernando Alonso devětkrát dostal nové turbo i MGU-H a využil i nejvíce spalovacích motorů. Až osm, což je dvakrát více, než potřebovali zákazníci Mercedesu. Hamilton i Alonso se ale v Belgii rozhodli vzít najednou více pohonných jednotek, protože už měli jistý start z poslední řady, ale možná nakonec ani všechny nepotřebovali. Ani jeden ze dvou týmů Renaultu dosud nepotřeboval použít šestou pohonnou jednotku, což je po dvou těžkých sezónách jistě vnímáno jako úspěch.
Příští rok bude pro výrobce pohonných jednotek ještě náročnější. V kalendáři pravděpodobně bude o jeden závod méně, ale limit pohonných jednotek klesne na 4 na jezdce a sezónu.
Jezdec | Tým | ICE | TC | MGU-H | MGU-K | ES | CE |
Hamilton | Mercedes | 6 | 8 | 8 | 6 | 5 | 5 |
Rosberg | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 |
Räikkonen | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Hulkenberg | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Perez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Magnussen | Renault | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Palmer | Renault | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Kvjat | Toro Rosso | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Toro Rosso | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Ericsson | Sauber | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Nasr | Sauber | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Alonso | McLaren | 8 | 9 | 9 | 7 | 7 | 7 |
Button | McLaren | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Wehrlein | Manor | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ocon | Manor | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Grosjean | Haas | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Gutierrez | Haas | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |