Alonso si první test pochvaloval
Nový vůz protáhl po oválu v Texasu
Fernando Alonso má za sebou první test před letošním závodem 500 mil v Indianapolisu, kam se po roční odmlce vrací. Španělský pilot a tým McLaren si pro něj vybrali ovál Texas Motor Speedway, který má s Indianapolis Motor Speedway společné vysoké rychlosti, kterých zde vozy dosahují. Liší se ale v klopení, které je zde ve srovnání s téměř plochou Starou cihelnou extrémní.
„Bylo to skvělé. Je to jenom prvních pár kol v autě. Postupujeme zatím pomalu. Je fajn být zpět na oválu. Tohle auto trochu samo zatáčí doleva. Pro mě to byl trochu zvláštní pocit přivykat si na ovál, zvláště takový s velkým klopením v zatáčkách, hlavně v té 3. a 4. Je to jiné než v Indianapolisu, ale snad je to pro nás dobrá průprava,“ řekl podle webu Racer.com po svém prvním testu Alonso.
IndyCar se od předloňského závodu změnila. Aerodynamické prvky, tzv. aerokit, na vozy už nedodávají výrobci motorů. Je používán univerzální aerokit od Dallary, který je výrazně jiný a jezdcům dává mnohem méně přítlaku.
„Ještě je brzo to hodnotit, protože zatím nejsme v tempu. Ale když poslouchám jezdce mluvící o loňském roce, tak tam bude méně přítlaku. Auta mohou být více ošidná na řízení, zvláště v závěsu za jiným vozem. To dnes nebyl problém, protože jsem tu sám. Ale myslím, že to bude výzva, zvlášť letos, když už nejsme s Andrettiho týmem, ale musíme na všechno přijít sami,“ vysvětluje Alonso.
Zcela sami na to ale inženýři od McLarenu nebudou, spolupracovat s nimi bude stáj Trevora Carlina, ostatně její lidé pro Alonsa už připravovali vůz na úterní test. Carlin má ale v IndyCar mnohem méně zkušeností než tým Andretti Autosport, s nímž Alonso spolupracoval před dvěma lety.
Zbarvení vozu McLaren představil jen o den dříve. Monopost, který odhalil, zamířil už do Indianapolisu, kde bude na Alonsa čekat, až přijde na řadu oficiální test. Druhý nový monopost Alonso dostal k dispozici v Texasu. „Je to nové auto a nový tým, takže jsme nastavovali sedadlo, opěrky hlavy, pedály, volant, abychom teď mohli začít pracovat,“ řekl po úterním testu Alonso. Nové je to i pro mechaniky McLarenu, kteří například nejsou podle Alonsa vůbec zvyklí na boxovou zeď a na fakt, že za ní může pracovat jen šest lidí.