Velká cena Abú Zabí pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Abú Zabí – závod
poslední závod sezóny
Hamilton vyhrál závod, Rosberg získal titul, oba přezouvali dvakrát
Vettel zvolil alternativní strategii se dvěma zastávkami, skončil třetí
Test pneumatik pro rok 2017 proběhne v úterý za účasti třech týmů
poslední závod sezóny
Hamilton vyhrál závod, Rosberg získal titul, oba přezouvali dvakrát
Vettel zvolil alternativní strategii se dvěma zastávkami, skončil třetí
Test pneumatik pro rok 2017 proběhne v úterý za účasti třech týmů
Yas Marina, 27. listopadu 2016 – Závěrečný závod v Abú Zabí opanoval tým Mercedes. Lewis Hamilton si dojel pro vítězství, Nico Rosberg pro titul. Z pohledu obutí můžeme mluvit o konci éry vysoké degradace pneumatik.
Oba jezdci Mercedesu zvolili identickou strategii se dvěma zastávkami; start na ultraměkké směsi, pak přechod na měkkou směs a setrvání u ní.
Odlišnou strategii měl jezdec Ferrari Sebastian Vettel, který využil všechny tři nabízené směsi; start na ultraměkké, následně přechod na měkkou a pro třetí stint na superměkkou směs. Vettel byl nejrychlejším jezdcem v samotném závěru závodu. Svým tlakem na vedoucí Mercedesy se postaral o dramatické finále.
Jedinými jezdci první desítky, kteří neodstartovali na ultraměkké směsi, byli jezdci týmu Red Bull. Navzdory kolizi v úvodu závodu se Verstappen dokázal probojovat zpět na bodované příčky. Byl jediný, kdo z předních jezdců přezouval pouze jednou. Během prvního stintu vytěžil ze superměkkých pneumatik doslova maximum. Nakonec do cíle dojel čtvrtý.
V úterý na této trati proběhne poslední vývojový test pneumatik pro příští sezónu. Testu se zúčastní týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull s upravenými vozy z roku 2015. Nová generace pneumatik přinese technickou revoluci v podobě vyššího výkonu a menší degradace.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Rozhodnutí odstartovat na superměkkých pneumatikách přineslo týmu Red Bull úspěch. Max Verstappen s kreativní strategií o jedné zastávce dokázal pokořit ostatní jezdce, kteří přezouvali dvakrát. Sebastian Vettel rovněž těžil ze superměkkých pneumatik v závěru závodu. Gratulujeme Rosbergovi k jeho prvnímu titulu a zároveň se loučíme s Massou a Buttonem, kteří letos ukončili kariéru v F1. Nyní, když je sezóna 2016 za námi, se můžeme plně soustředit na sezónu příští. V úterý se uskuteční poslední vývojový test pneumatik pro rok 2017, během něhož budou poprvé proti sobě státprototypy třech týmů.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká | Superměkká | Ultraměkká | |
První | RIC 1:44.889 | VET 1:43.729 | HAM 1:46.191 |
Druhý | HAM 1:45.137 | ALO 1:44.495 | ROS 1:46.394 |
Třetí | RAI 1:45.163 | GRO 1:44.970 | RAI 1:46.479 |
Nejdelší stint závodu:
Měkká | 38 kol | Ericsson |
Superměkká | 21 kol | Verstappen |
Ultraměkká | 9 kol | Perez |
Pravdometr: Lewis Hamilton vyhrál závod pomocí strategie zahrnující dvěma zastávky; odstartoval na ultraměkké směsi, v 8. a 29. kole přezouval vždy na měkkou směs. Nico Rosberg ho následoval o kolo později se stejnou strategií.