Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč halo?

Proč halo?

FIA jezdcům promítala video z VC Macau.

Ještě než se jezdci rozprchli za zimními radovánkami, museli si prohlédnout videozáznam nehody vozů F3 v Macau, kde se každoročně setkávají nejlepší jezdci této kategorie. Nehoda se odehrála v prvním kole, když Daiki Sasaki brzdil, aby nenarazil do vozů před ním, jenže zezadu do něj narazil Hong Li Je. Sasaki měl po závodě na přilbě otisk pneumatiky svého soupeře.



Jezdci sice nehlasovali, ale má se za to, že již přibližně 80 % z nich podporuje zavedení halo jako povinného ochranného prvku. Daniil Kvjat mezi ně nepatří.

"Někteří jezdci jsou neutrální, někteří jsou pro a někteří proti," řekl ruský jezdec. "Je tu 22 jezdců, 22 rozdílných osobností. Jsem si jistý, že jednou dojdeme k dohodě. Názory zatím nejsou konzistentní a někteří jezdci jsou jednou pro a jindy spíše neutrální. Já se o to zas až tak nezajímám a na brífincích to není moje oblíbené téma."

Kvjat by chtěl, aby před zavedením proběhlo hlasování a jezdci se museli jasně vyjádřit.

"Pro fanoušky to bude změna. Je to součást sportu, vždy se o tom mluvilo. Budeme se muset smířit s rozhodnutím někoho jiného. Pokud by je (lidi z FIA) zajímal názor jezdců, neměli by jenom klást otázky, měli by nás nechat hlasovat."

O správnosti užívání halo není přesvědčen ani Nico Hülkenberg.

"Osobně jsem proti halo. Nemyslím si, že je to něco, co bychom nutně potřebovali. Uvidíme, jak to dopadne. Já o tom beztak nerozhoduji," řekl jezdec přestupující do Renaultu.

A jaké jsou alternativy? Kromě problémového aeroscreenu se objevil i ambiciózní projekt Enriqua Scalabroniho, tzv. aktivní windscreen kombinovaný s kapucí.