Paul Ricard možná bude mít vyhřívaný asfalt
Mohlo by se na něm jezdit i v zimě.
Vedení okruhu Paul Ricard, na který se v roce 2018 vrátí VC Francie, vnímá problémy týmů F1 s předsezónní přípravou a možná nabídne řešení.
Letos na pár týdnů vypukla válka mezi dvěma tábory týmů. Větší tábor vedl Mercedes a byly v něm téměř všechny velké týmy, ve druhém byly týmy Red Bullu, Williams a Sauber. První tábor podporovaný dodavatelem pneumatik chtěl předsezónní testy přesunout do Bahrajnu, kde by na přelomu února a března měly vládnout povětrnostní podmínky podobné těm, které jezdce, vozy a pneumatiky čekají na začátku sezóny. Jelikož ale druhý tábor neoblomně trval na dodržení pravidla zakazujícího finančně náročné testování mimo evropských zemí, budou muset oba testy před sezónou 2017 proběhnout na okruhu Barcelona-Catalunya, kde je alespoň nějaká šance na pěkné počasí a vyšší teploty.
Francouzský okruh možná tento problém odstraní a zároveň Barceloně vyfoukne pozici nejoblíbenějšího testovacího okruhu. Už má systém umělého kropení trati, díky čemuž se na něm letos testovaly prototypy nových pneumatik pro mokrou trať. V rámci renovace před velkou cenou může dostat i vyhřívaný asfalt.
"Samozřejmě chceme zabojovat o předsezónní testy a nová trať bude výhodou. Zvažujeme nainstalování systému vyhřívání, aby si trať udržela přijatelnou teplotu i v zimě, díky čemuž by se na ní perfektně testovaly pneumatiky. Je to něco, co jiným evropským okruhům chybí. Sytém by se mohl ke zvyšování teploty asfaltu využívat neustále, ale samozřejmě by se využíval hlavně v zimě," řekl Stephane Clair, ředitel okruhu Paul Ricard.
Clair by chtěl, aby se na Paul Ricard testovalo už před sezónou 2018.
Letos na pár týdnů vypukla válka mezi dvěma tábory týmů. Větší tábor vedl Mercedes a byly v něm téměř všechny velké týmy, ve druhém byly týmy Red Bullu, Williams a Sauber. První tábor podporovaný dodavatelem pneumatik chtěl předsezónní testy přesunout do Bahrajnu, kde by na přelomu února a března měly vládnout povětrnostní podmínky podobné těm, které jezdce, vozy a pneumatiky čekají na začátku sezóny. Jelikož ale druhý tábor neoblomně trval na dodržení pravidla zakazujícího finančně náročné testování mimo evropských zemí, budou muset oba testy před sezónou 2017 proběhnout na okruhu Barcelona-Catalunya, kde je alespoň nějaká šance na pěkné počasí a vyšší teploty.
Francouzský okruh možná tento problém odstraní a zároveň Barceloně vyfoukne pozici nejoblíbenějšího testovacího okruhu. Už má systém umělého kropení trati, díky čemuž se na něm letos testovaly prototypy nových pneumatik pro mokrou trať. V rámci renovace před velkou cenou může dostat i vyhřívaný asfalt.
"Samozřejmě chceme zabojovat o předsezónní testy a nová trať bude výhodou. Zvažujeme nainstalování systému vyhřívání, aby si trať udržela přijatelnou teplotu i v zimě, díky čemuž by se na ní perfektně testovaly pneumatiky. Je to něco, co jiným evropským okruhům chybí. Sytém by se mohl ke zvyšování teploty asfaltu využívat neustále, ale samozřejmě by se využíval hlavně v zimě," řekl Stephane Clair, ředitel okruhu Paul Ricard.
Clair by chtěl, aby se na Paul Ricard testovalo už před sezónou 2018.