Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

První den testů ovládl Newgarden, druhý spláchl déšť

První den testů ovládl Newgarden, druhý spláchl déšť

Indianapolis Motor Speedway – oficiální test

Z dvoudenního testu IndyCar Series na oválu Indianapolis Motor Speedway se stal kvůli počasí jednodenní. Předpověď naznačovala, že trať v pátek zasáhnou deště a tak IndyCar už dopředu prodloužila čtvrteční program, aby zejména nováčci a veteráni měli víc času si trať osahat a absolvovat povinný nováčkovský či opakovací program pro piloty, kteří od minulé Indy500 v IndyCar na oválu nestartovali.

Ale i čtvrteční program přerušil déšť. Trať ale rychle oschla a tak mohli jezdci v odpoledních hodinách trénovat naplno. V pátek ale bylo záhy jasné, že to tentokrát nepůjde a už po 9. hodině ranní IndyCar celý program zrušila.

Test ve čtvrtek začal dvouhodinovým oknem, kdy trať mohli využívat jezdci, kteří nemusí absolvovat nováčkovský ani opakovací program. V 10 hodin tak na trať vyrazili první piloti. Okruh se dopoledne rozhodlo osahat si 25 jezdců. Nejlepší čas si připsal loňský vítěz Marcus Ericsson, který 2,5mílový ovál objel v čase 0:40,1194, což odpovídá průměrné rychlosti 224,330 mil/h.

Druhá příčka patřila vítězi hned čtyř pětistovek Castronevesovi (0:40,1284), třetí byl Palou (0:40,1628).

Od poledne do 14. hodiny měla trať patřit pilotům učícím se závodit na oválu, nebo si osvěžujícím tyto dovednosti. Dohromady se to týkalo osmi jezdců, kromě nováčků Canapina, Pedersena a Robba to byli Andretti, Hunter-Reay, Wilson, Kanaan a Leggeová.

Nováčci museli v první fázi absolvovat 10 kol v rychlostech pohybujících se mezi 205 a 210 mílemi/h, pak 15 kol v rychlostech mezi 210 a 215 mílemi/h a 15 kol rychlostí vyšší než 215 mil/h. Piloti, kteří už v Indianapolisu startovali, mohli první fázi přeskočit.

Téměř všem se podařilo podmínky hned splnit. Výjimkou byl Canapino. Tomu 93 minut po začátku tréninku začalo pršet zrovna ve chvíli, kdy už mu zbývalo jediné kolo rychlostí přes 215 mil/h. Na trati chyběl ještě jeden jezdec, který si bude muset oživit, jaké to je v Indianapolisu závodit – 34. přihlášeným pilotem je RC Enerson. Jezdec to v Indy zkoušel před dvěma roky a nekvalifikoval se. Letos si jeden pilot také vytáhne černého Petra a Enerson, jehož angažmá tým Abel Motorsports oznámil v pátek, je na to velkým favoritem.

Po dešti se už trať otevřela pro všechny jezdce. Zajímavou podívanou přinesly hlavně poslední dvě hodiny, kdy piloti jezdili v nastavení, které vychází ze závodního setupu a na trati bojovali o pozice. A také zvládali přidávat jedno kolo za druhým. Ericsson a VeeKay odjeli každý 156, tedy více než tři čtvrtiny délky závodu. Celkem 18 pilotů ze 33 přítomných odjelo více než 100 kol.

Nejrychlejší kolo si připsal Josef Newgarden, mělo hodnotu 0:39,5281. Druhý čas zajel Daly, následovali Dixon, Kirkwood a Sató. Obhájce vítězství Ericsson byl 18. nejrychlejší.

Jedinou kolizi dne měli na svědomí ilott a VeeKay. Ilotta tým vypustil přímo do cesty VeeKayovi, ten ve snaze se vyhnout narazil na pit lane do vnitřní ochranné zdi.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 00:39,5281   115
2. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:39,5664 + 0.038 145
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:39,6846 + 0.157 91
4. Kyle Kirkwood Andretti Autosport Honda 00:39,6954 + 0.167 48
5. Takuma Sató Chip Ganassi Racing Honda 00:39,7764 + 0.248 81
6. Stefan Wilson Dreyer & Reinbold Racing/Cusick Chevrolet 00:39,8300 + 0.302 106
7. Colton Herta Andretti Autosport Honda 00:39,8347 + 0.307 60
8. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 00:39,8471 + 0.319 123
9. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 00:39,9020 + 0.374 110
10. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 00:39,9126 + 0.385 146
11. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 00:39,9505 + 0.423 23
12. David Malukas Dale Coyne Racing Honda 00:39,9713 + 0.443 150
13. Will Power Team Penske Chevrolet 00:39,9720 + 0.444 123
14. Ryan Hunter-Reay Dreyer & Reinbold Racing Honda 00:40,0065 + 0.479 59
15. Tony Kanaan Arrow McLaren Honda 00:40,0371 + 0.509 40
16. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:40,0547 + 0.527 126
17. Simon Pagenaud Meyer Shank Racing Honda 00:40,0790 + 0.551 86
18. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 00:40,0824 + 0.554 156
19. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 00:40,1284 + 0.600 101
20. Felix Rosenqvist Arrow McLaren Chevrolet 00:40,2657 + 0.738 119
21. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda 00:40,2692 + 0.741 65
22. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 00:40,3052 + 0.777 104
23. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,3156 + 0.788 113
24. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:40,3162 + 0.788 156
25. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,3548 + 0.827 102
26. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,4132 + 0.885 139
27. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 00:40,5109 + 0.983 38
28. Jack Harvey Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,5163 + 0.988 124
29. Sting Ray Robb Dale Coyne Racing Honda 00:40,5799 + 1.052 73
30. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda 00:40,6661 + 1.138 59
31. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet 00:40,7403 + 1.212 31
32. Katherine Leggeová Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,8881 + 1.360 33
33. Benjamin Pedersen A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,8889 + 1.361 62

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment