F1 má příliš mnoho závodů v Evropě
Franz Tost chce navštívit zajímavá místa.
Myslíte si, že Formule 1 by se měla přestat snažit o globální úspěch a vrátit více závodů do Evropy? Šéf Toro Rosso má opačný názor. Evropských závodů je příliš mnoho a na světě je mnoho zemí a měst, které by chtěly hostit závody F1. A některé z nich jsou bohaté a lidnaté a sponzory by jejich zařazení do kalendáře určitě potěšilo.
"Podle mě musíme jít do nových destinací. V Evropě je příliš mnoho závodů. Vím, že moji kolegové mají jiný názor, ale měli bychom být v Jihoafrické republice, potřebujeme více závodů v USA, měli bychom se dostat do Argentiny a Indie by byla mimořádně významným trhem," míní Franz Tost.
"Formule 1 je globální sport. V roce 2015 naše závody sledovalo v přímém přenosu půlmiliardy fanoušků. Podobnými čísly se mohou pochlubit pouze mistrovství světa ve fotbale a olympijské hry, ale my jsme v TV každý druhý týden. Takže vidíme, že produkt je stále dobrý, ale potřeboval by změny."
Sportu by také prospělo, kdyby Mercedes přišel o svou dominanci a o vítězství bojovalo více jezdců.
"Doufám, že se Red Bull a Ferrari dotáhnou na Mercedes, jinak přijdeme o hodně fanoušků. Závody musí být zábavnější. Diváci chtějí vidět vítězství více jezdců a chtějí nehody. Ne zranění, ale kolize. Přátelé mi často říkají, že dříve bývalo po startech hodně kolizí. Penalizace by měla být zrušeny. Jezdci by závodili bez pravidel. V soubojích by riskovali poškození vozu. Nechte závodníky závodit. A když z toho bude havárie, tak bude havárie. Vždyť je to součástí hry, součástí show."
Pomoci tomu má zmenšení rozdílů mezi pohonnými jednotkami, jelikož technická pravidla v této oblasti zůstávají stabilní.
"Chcete-li lepší show, musíte mít motory na jedné úrovni," řekl šéf týmu, který letos používal loňské motory Ferrari. "Pokud bude Mercedes s náskokem nejlepší i v roce 2017, FIA bude muset jejich motory zmrazit, aby ostatní dohnali ztrátu. Momentálně máme šampionát motorů, za volantem Mercedesu by mohli být mistry i Alonso a Vettel."
"Podle mě musíme jít do nových destinací. V Evropě je příliš mnoho závodů. Vím, že moji kolegové mají jiný názor, ale měli bychom být v Jihoafrické republice, potřebujeme více závodů v USA, měli bychom se dostat do Argentiny a Indie by byla mimořádně významným trhem," míní Franz Tost.
"Formule 1 je globální sport. V roce 2015 naše závody sledovalo v přímém přenosu půlmiliardy fanoušků. Podobnými čísly se mohou pochlubit pouze mistrovství světa ve fotbale a olympijské hry, ale my jsme v TV každý druhý týden. Takže vidíme, že produkt je stále dobrý, ale potřeboval by změny."
Sportu by také prospělo, kdyby Mercedes přišel o svou dominanci a o vítězství bojovalo více jezdců.
"Doufám, že se Red Bull a Ferrari dotáhnou na Mercedes, jinak přijdeme o hodně fanoušků. Závody musí být zábavnější. Diváci chtějí vidět vítězství více jezdců a chtějí nehody. Ne zranění, ale kolize. Přátelé mi často říkají, že dříve bývalo po startech hodně kolizí. Penalizace by měla být zrušeny. Jezdci by závodili bez pravidel. V soubojích by riskovali poškození vozu. Nechte závodníky závodit. A když z toho bude havárie, tak bude havárie. Vždyť je to součástí hry, součástí show."
Pomoci tomu má zmenšení rozdílů mezi pohonnými jednotkami, jelikož technická pravidla v této oblasti zůstávají stabilní.
"Chcete-li lepší show, musíte mít motory na jedné úrovni," řekl šéf týmu, který letos používal loňské motory Ferrari. "Pokud bude Mercedes s náskokem nejlepší i v roce 2017, FIA bude muset jejich motory zmrazit, aby ostatní dohnali ztrátu. Momentálně máme šampionát motorů, za volantem Mercedesu by mohli být mistry i Alonso a Vettel."
Továrnímu týmu Mercedesu by mohla uškodit ztráta mistra světa Nica Rosberga. Pokud se nakonec s Williamsem nedohodne na přestupu Valtteriho Bottase, možná dá šanci Pascalu Wehrleinovi.
"Ocitli se ve velmi nepříjemné situaci. Dominovali a najednou přišli o mistra světa. Nemohou jej nahradit špičkovým jezdcem, všichni už mají kontrakty. Pascal je skvělý náhradník, ale my tu hovoříme o mistrovském týmu. Pascal možná bude schopen bojovat o vítězství, ale ještě není připravený. Vždycky jsem říkal, že aby si jezdec zvykl na F1, potřebuje jezdit tři roky. Dvojice Hamilton/Wehrlein se zdá být jednoduchým řešením, jenže oni chtějí získat Pohár konstruktérů a v sázce je hodně peněz. Přitom ani není jisté, že by tato dvojice prospěla stabilitě týmu."
Auto Bild mezitím tvrdí, že Lewis Hamilton využil dodatek ke své smlouvě k vetování najmutí Pascala Wehrleina. Prý se nechce ocitnout pod stejným tlakem, jako Fernando Alonso v roce 2007. Raději bude mít v týmu Valtteriho Bottase.
"Ocitli se ve velmi nepříjemné situaci. Dominovali a najednou přišli o mistra světa. Nemohou jej nahradit špičkovým jezdcem, všichni už mají kontrakty. Pascal je skvělý náhradník, ale my tu hovoříme o mistrovském týmu. Pascal možná bude schopen bojovat o vítězství, ale ještě není připravený. Vždycky jsem říkal, že aby si jezdec zvykl na F1, potřebuje jezdit tři roky. Dvojice Hamilton/Wehrlein se zdá být jednoduchým řešením, jenže oni chtějí získat Pohár konstruktérů a v sázce je hodně peněz. Přitom ani není jisté, že by tato dvojice prospěla stabilitě týmu."
Auto Bild mezitím tvrdí, že Lewis Hamilton využil dodatek ke své smlouvě k vetování najmutí Pascala Wehrleina. Prý se nechce ocitnout pod stejným tlakem, jako Fernando Alonso v roce 2007. Raději bude mít v týmu Valtteriho Bottase.