Renault potvrdil vývoj zcela nového motoru
V Austrálii může zaostávat za konkurencí.
Generální ředitel týmu Renault potvrdil starší správu webu Motorsport o přípravě zcela nového motoru. S konceptem rozvíjeným a opravovaným od začátku sezóny 2014 se prý již nedaly dosáhnout velké pokroky na straně výkonnosti, proto se pustili do odlišného projektu. Nová pohonná jednotka má obsahovat technologie, které dosud nevyužíval žádný výrobce motorů F1 a důležité je, že má potenciál stát se nejvýkonnější pohonnou jednotkou v královně motorsportu. Během předsezónních testů se ale Francouzi budou muset soustředit na spolehlivost, proto je nepřekvapí, když bude konkurence v Austrálii vzdálenější, než na konci sezóny 2016. I díky zrušení žetonového omezení vývoje se bude moci na zvyšování výkonu pracovat během sezóny.
"Raději budu konzervativní a před začátkem sezóny nebudu mít vysoká očekávání," řekl Cyril Abiteboul. "Ale rozhodně to bude motor s velkým potenciálem a množstvím prostoru na vývoj. Mnoho věcí čeká v pořadníku a většina z nich, pokud vím, ještě nikdy nebyla použita na (závodní) trati. Přirozeně nemohu nic prozradit, ale jsme extrémně nadšeni úrovní inovativnosti naší nové platformy. Toto rozhodnutí jsme neudělali, aby se vyplatilo na začátku sezóny, má být dobré v dlouhodobém horizontu."
Zatímco nová technická pravidla znamenají nutnost připravit pro sezónu 2017 zcela nové šasi, pohonné jednotky se nemusí výrazněji měnit. Jak moc Renault riskuje, když současně spustil dva velké projekty?
"Dobrá otázka. Dost dlouho jsme o tom diskutovali, protože když se mění celý zbytek vozu, mohli jsme být konzervativnější, zamrazit vývoj pohonné jednotky a soustředit se na šasi. Ale rozhodli jsme se jinak. Řekli jsme si, že nemáme času na zbyt a vybrali jsme velmi agresivní možnost. Pokud chceme splnit naše cíle v roce 2018 nebo 2020, což bude další fáze, pokud chceme zaútočit na špičku, nesmíme nic odkládat. Rizika musíme akceptovat. Při vývoji nového motoru se soustředíme na spolehlivost. A ano, mohu potvrdit, že to je zcela nový koncept. To znamená, že (přes zimu) možná neuděláme velký skok, protože prostě chceme přijít s konceptem, který bude spolehlivý a který se bude dát po stránce výkonu zlepšovat další tři-čtyři roky."
"Raději budu konzervativní a před začátkem sezóny nebudu mít vysoká očekávání," řekl Cyril Abiteboul. "Ale rozhodně to bude motor s velkým potenciálem a množstvím prostoru na vývoj. Mnoho věcí čeká v pořadníku a většina z nich, pokud vím, ještě nikdy nebyla použita na (závodní) trati. Přirozeně nemohu nic prozradit, ale jsme extrémně nadšeni úrovní inovativnosti naší nové platformy. Toto rozhodnutí jsme neudělali, aby se vyplatilo na začátku sezóny, má být dobré v dlouhodobém horizontu."
Zatímco nová technická pravidla znamenají nutnost připravit pro sezónu 2017 zcela nové šasi, pohonné jednotky se nemusí výrazněji měnit. Jak moc Renault riskuje, když současně spustil dva velké projekty?
"Dobrá otázka. Dost dlouho jsme o tom diskutovali, protože když se mění celý zbytek vozu, mohli jsme být konzervativnější, zamrazit vývoj pohonné jednotky a soustředit se na šasi. Ale rozhodli jsme se jinak. Řekli jsme si, že nemáme času na zbyt a vybrali jsme velmi agresivní možnost. Pokud chceme splnit naše cíle v roce 2018 nebo 2020, což bude další fáze, pokud chceme zaútočit na špičku, nesmíme nic odkládat. Rizika musíme akceptovat. Při vývoji nového motoru se soustředíme na spolehlivost. A ano, mohu potvrdit, že to je zcela nový koncept. To znamená, že (přes zimu) možná neuděláme velký skok, protože prostě chceme přijít s konceptem, který bude spolehlivý a který se bude dát po stránce výkonu zlepšovat další tři-čtyři roky."
Z tábora Red Bullu jsme už slyšeli, že pokud bude Renault na Mercedes ztrácet méně než 3 procenta výkonu, jako v éře motorů V8, tak jejich vůz bude moci bojovat o titul.
"Nevím, jak Red Bull dělá takové odhady příští sezóny. Náš vůz se ve větrném tunelu neustále mění a jsem si jistý, že u jiných týmů je to stejné. Hierarchie se proto nedá předvídat. Toto je pro každého v F1 velmi vzrušující období. A kdyby byl letos rozdíl ve výkonech do tří procent, jistě by byli lepší, ale nejsem si jistý, že by to stačilo k boji o titul. Víme, kde chtějí být. My jsme odhodláni mít nejlepší motor. Ne do jednoho procenta za nejlepším, ale nejlepší."
Abiteboul se již dříve nechal slyšet, že náročným úkolem motorového oddělení je dodat nejlepší motor již v roce 2018.
"Nevím, jak Red Bull dělá takové odhady příští sezóny. Náš vůz se ve větrném tunelu neustále mění a jsem si jistý, že u jiných týmů je to stejné. Hierarchie se proto nedá předvídat. Toto je pro každého v F1 velmi vzrušující období. A kdyby byl letos rozdíl ve výkonech do tří procent, jistě by byli lepší, ale nejsem si jistý, že by to stačilo k boji o titul. Víme, kde chtějí být. My jsme odhodláni mít nejlepší motor. Ne do jednoho procenta za nejlepším, ale nejlepší."
Abiteboul se již dříve nechal slyšet, že náročným úkolem motorového oddělení je dodat nejlepší motor již v roce 2018.