Chybí mi boj o titul, přiznal Alonso
Nejtěžší byl proti Schumacherovi.
Fernando Alonso přiznal, že mu už velmi chybí pocity, které zažíval při boji o titul. Alonso získal dva mistrovské tituly v letech 2005 a 2006 a o další neúspěšně bojoval v letech 2007, 2010 a 2012, přičemž všechny prohrál až v posledním závodě sezóny. Druhé místo mu patřilo i v roce 2013, ale až za dominantním Sebastianem Vettelem. V roce 2014 mu na účet přibyly pouze dvě pódiová umístění a už dva roky pomáhá nastartovat partnerství McLaren-Honda. Jeho zatím posledním vítězným závodem zůstává Velká cena Španělska 2013.
"Měl jsem to štěstí, že jsem tyto pocity prožíval pět let. Trénujete, pracujete v simulátoru, chodíte do továrny, jezdíte na akce, na setkání s médii, děláte všechno pro co nejlepší výkony v závodech a boj o titul. Poslední čtyři roky mi chybí ten pocit přijet do místa konání závodu s nadějí. Ale i tak se považuji za extrémně šťastného, že jsem už pětkrát zažíval ten tlak a emoce a získal dva tituly. Vím, že mnozí kolegové jsou extrémně talentovaní a nikdy se ani nedostanou do F1. Další se dostanou do F1, ale nikdy nevystoupí na stupně vítězů, nezúčastní se tiskovky pro tři nejlepší, nikdy nezažijí, jaké je to stát na pole position, nebo pocity po vítězné velké ceně, ačkoli jsou velmi, velmi talentovaní. Takže jsem měl velké štěstí , ale teď mi to chybí."
Ze soupeřů nejvíce uznával Michaela Schumachera, který mu pořádně zkomplikoval cestu k druhému titulu.
"Když v tom roce měl navrch Bridgestone, vždy udělal vše potřebné a vyhrál závod. Ale když byl lepší Michelin, nikdy nebyl daleko. Před některými víkendy jsme si mysleli, že můžeme získat mnohem více bodů než on, jenže dojel třetí, čtvrtý, druhý... vždy to bylo něco extra. Ze všech mých soupeřů to dokázal jedině on."
Od příchodu do McLarenu se snaží udržet optimismus, ale někdy to je pro něj velmi těžké.
"McLaren je druhým nejlepším týmem historie F1 a když za něj bojujete o postup z Q1, tak to není normální. Všichni v týmu jsou pod tlakem kvůli očekáváním, která se zatím nedaří naplňovat. Všechny to frustruje.
Kromě toho je tady i osobní frustrace z toho, že nemohu bojovat o stupně vítězů, o vítězství a občas ani dosáhnout, co by se v závodě dosáhnout dalo, kdybychom po 10 kolech neměli nějaký problém s technikou a nemuseli omezit motor, baterie, nebo tak něco. Pak se ve zpětných zrcátkách objeví Sauber, předjede vás a všichni tleskají fantastickému manévru, jenže my možná máme o 100 koňských sil méně."
"Měl jsem to štěstí, že jsem tyto pocity prožíval pět let. Trénujete, pracujete v simulátoru, chodíte do továrny, jezdíte na akce, na setkání s médii, děláte všechno pro co nejlepší výkony v závodech a boj o titul. Poslední čtyři roky mi chybí ten pocit přijet do místa konání závodu s nadějí. Ale i tak se považuji za extrémně šťastného, že jsem už pětkrát zažíval ten tlak a emoce a získal dva tituly. Vím, že mnozí kolegové jsou extrémně talentovaní a nikdy se ani nedostanou do F1. Další se dostanou do F1, ale nikdy nevystoupí na stupně vítězů, nezúčastní se tiskovky pro tři nejlepší, nikdy nezažijí, jaké je to stát na pole position, nebo pocity po vítězné velké ceně, ačkoli jsou velmi, velmi talentovaní. Takže jsem měl velké štěstí , ale teď mi to chybí."
Ze soupeřů nejvíce uznával Michaela Schumachera, který mu pořádně zkomplikoval cestu k druhému titulu.
"Když v tom roce měl navrch Bridgestone, vždy udělal vše potřebné a vyhrál závod. Ale když byl lepší Michelin, nikdy nebyl daleko. Před některými víkendy jsme si mysleli, že můžeme získat mnohem více bodů než on, jenže dojel třetí, čtvrtý, druhý... vždy to bylo něco extra. Ze všech mých soupeřů to dokázal jedině on."
Od příchodu do McLarenu se snaží udržet optimismus, ale někdy to je pro něj velmi těžké.
"McLaren je druhým nejlepším týmem historie F1 a když za něj bojujete o postup z Q1, tak to není normální. Všichni v týmu jsou pod tlakem kvůli očekáváním, která se zatím nedaří naplňovat. Všechny to frustruje.
Kromě toho je tady i osobní frustrace z toho, že nemohu bojovat o stupně vítězů, o vítězství a občas ani dosáhnout, co by se v závodě dosáhnout dalo, kdybychom po 10 kolech neměli nějaký problém s technikou a nemuseli omezit motor, baterie, nebo tak něco. Pak se ve zpětných zrcátkách objeví Sauber, předjede vás a všichni tleskají fantastickému manévru, jenže my možná máme o 100 koňských sil méně."