Alonsa bychom v IndyCar uvítali, uvedla Honda
Nevyloučila ani, že by pro něj dodávala motory
První test Fernanda Alonsa se současným vozem IndyCar se nezadržitelně blíží. Podle webu Racer.com se Alonso sveze s vozem týmu Michaela Andrettiho 5. září na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě. Coby dodavatel motorů u toho bude i japonská Honda, s níž má španělský závodník napjaté vztahy. Honda ale spojení Alonsa a IndyCar vítá a nevylučuje, že by pro jeho vůz dodávala motory.
„Fernando Alonso je jedním z nejlepších jezdců své generace a spolupráci s ním jsme si v roce 2017 v Indianapolis 500 velmi užili,“ uvedl v prohlášení prezident společnosti Honda Performance Development (HPD) Art St. Cyr. „Ukázal, že je hned od začátku konkurenceschopný a pro IndyCar by bylo skvělé, kdyby se rozhodl zde po konci kariéry ve formuli 1 závodit. Mít ve svém týmu Alonsa by bylo přínosem pro každý tým i dodavatele motoru.“
O tom, jestli by Honda byla ochotná pro Alonsův vůz dodávat motory, se v minulých týdnech objevily velké pochybnosti. Na vině byly loňské Špamělovy výroky o spolehlivosti japonských motorů, i jeho spojení s Toyotou ve vytrvalostních závodech WEC. Toyota je totiž pro Hondu úhlavním rivalem.
„Smlouvy na pronájem motorů uzavírá HPD s konkrétními týmy. Některé naše současné stáje už mají smlouvu na příští rok. A po většinu roku pracujeme téměř na maximum naší kapacity. Už jednáme s některými stávajícími i potencionálními zákazníky o roce 2019,“ dodal neurčitě St. Cyr.
Michael Andretti, který by měl pro McLaren zajišťovat jeho zámořský program, proto jedná i s týmem Harding Racing, který letos absolvuje svou první kompletní sezonu. Chtěl by využít dílnu Harding Racingu a jeho smlouvu na pronájem motorů od Chevroletu. O dva vozy pro McLaren by se starali Andrettiho zaměstnanci. Otázkou ovšem je, jak se k tomu, že Andretti bude mít de facto přístup k údajům od obou dodavatelů motorů, postaví právě Honda a Chevrolet.