Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wurz: Vozy mají být bezpečnější a rychlejší

Wurz: Vozy mají být bezpečnější a rychlejší

Ideální kombinace.

Předseda Asociace jezdců velkých cen, bývalý závodník F1, Alexander Wurz, nastiňuje svou vizi budoucnosti tohoto sportu a hlavně jeho vozů. V podstatě jde o jednoduchý koncept obhajující halo jako první krok k zakrytí vozů. Mnohem bezpečnější vozy by ale pak umožnily posouvat hranice rychlosti až k téměř 500 kilometrům za hodinu a/nebo se zbavit širokých asfaltových bezpečnostních zón.

"Kdybych mohl rozhodovat o budoucnosti F1, udělal bych vozy ještě bezpečnější, ale pak by mohly být také rychlejší," řekl Wurz webu Motorsport. "Ale myslím tím mnohem rychlejší, protože jsme schopni udělat vozy s maximálkou 450 km/h a vyšším přítlakem. A pokud budou vozy bezpečnější, bude se moci závodit i na nejextrémnějších tratích, což jsou městské okruhy. Už bychom nepotřebovali kilometrové výjezdové zóny, takže bychom neměli ani pravidla (o nerespektování hranic trati), kterým už nikdo nerozumí.

Základem je, aby si fanoušek doma sedl a řekl si: "Tak tohle bych nikdy nemohl. Toto dokáží pouze nejodvážnější, nejtalentovanější jezdci. Zbytek by už pro mě nebyl důležitý, protože můj (vnitřní) fanoušek by byl nadšený. A vzrušení nám tady chybí, jenže dokud vozy nebudou bezpečnější, ředitel závodu bude muset dávat na jezdce pozor, aby nešel do vězení, pokud by se něco přihodilo. To je cesta do slepé uličky.

Podle mě by to mělo být tak. Bezpečnější vozy a větší agresivita v jiných věcech, když lidský život bude ve větším bezpečí. Vždy to bude nebezpečný sport, když se bude jezdit takovými rychlostmi, ale můžeme pracovat na snižování pravděpodobnosti."