Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

GPDA je po dlouhé době opět jednotná

GPDA je po dlouhé době opět jednotná

Jezdci ze sebe nenechají udělat baviče

Po dlouhém čase jsou opět všichni jezdci F1 členy organizace GPDA (Asociace jezdců velkých cen). Asociace původně vznikla, aby obhajovala zájmy jezdců v otázce bezpečnosti a později si dala za cíl být vyrovnaným partnerem skupinám ve vedení F1, tedy Mezinárodní automobilové federaci, majitelům komerčních práv a týmům s místem ve Strategické skupině F1. Pozici asociace oslabovali jezdci, kteří odmítli členství, nebo se ho v uplynulých letech vzdali. Asi nejznámějším nečlenem byl dlouhodobě Lewis Hamilton. Nyní ale její předseda Alexander Wurz oznámil, že na palubu dostal všechny jezdce. Chtějí být jednotní alespoň do roku 2021, protože během tohoto období bude majitel komerčních práv připravovat změny, které dají F1 novou tvář na minimálně další dekádu.

"Nyní má GPDA stoprocentní členství, poprvé za poslední roky a možná i poprvé v historii," řekl Alexander Wurz. "Takže to byl velmi dobrý rok a F1 zrovna vstupuje do období evoluce, změny a možná i nejistoty. Jezdci věří, že jednota bude základem úspěchu."

Základním postulátem je, že jezdci F1 chtějí zůstat sportovci. Evidentně jde o reakci na snahy společnosti Liberty Media zajistit lepší show pro diváky.

"GPDA požaduje, aby v centru pozornosti zůstal sport. Všechny novinky by měly být prováděny v nejlepším zájmu F1, ne některých jednotlivců. Toto spojuje všechny jezdce. Všichni chtějí, aby F1 zůstala vrcholem motorsportu. Formuli 1 považujeme za sport, ne za show. Jezdci sami sebe považují za sportovce, ne za showmany. Jsou zde, protože je žene touha být rychlejší a lepší."

Jezdci se ale s Liberty Media shodnou v názoru, že bude nutná další velká změna aerodynamického konceptu vozů, aby se opět dalo jezdit v těsných rozestupech.

"Tento sport v uplynulých deseti letech poškozovalo obchodní a politické soupeření. GPDA neustále opakuje, že potřebujeme zlepšit akci na trati, těsnější a autentičtější závodění. Proto jsme Liberty a jeho výzkumnému týmu vděční, že se řídí návrhem GPDA z před více než deseti let , ve kterém jsme chtěli vozy s méně citlivou aerodynamikou, abychom byli schopni těsných soubojů."