Toro Rosso přechází na třísměnný provoz
Lidi z výroby čeká nejtěžší měsíc v roce.
Širší přední křídlo, nižší zadní křídlo, velký difuzor, masivnější zavěšení a vlastně téměř celý vůz sezóny 2017 bude nový a nepodobný tomu loňskému. Všechny díly je třeba navrhnout a vyrobit a čím více času si továrna nechá na výrobu vozu pro předsezónní testy, tím méně ho budou mít designéři a aerodynamici na jeho návrh. Toro Rosso proto po roce opět přechází na třísměnný provoz a ve Faenze se bude pracovat 24 hodin denně a 7 dní v týdnu po dobu přibližně měsíce. Loni k tomuto drahému kroku musel šéf týmu přistoupit kvůli přechodu na motory Ferrari dohodnutému až na konci předchozí sezóny.
"Výroba bude muset nějaký čas běžet 24/7," prozradil Franz Tost. "Od poloviny ledna do poloviny února se budou střídat tři změny denně. Bude to jen pár týdnů, ale drahých. Nastává složité období, kdy aerodynamické oddělení nechce dát z rukou své výkresy, protože by na nich vždy chtěli pracovat ještě alespoň den.
Nikdy si nenecháváme velkou rezervu, protože se to pak pozitivně projeví na rychlosti. Každý rok je to stejné, takže se nic tak zvláštního neděje. Každý den ve větrném tunelu a každý den výzkumu a vývoje otevírá příležitost vyrobit lepší vůz. Ale jako malý tým si musíme stanovit deadline a dodržet ho, protože jinak nebudeme na trati. Musíme mít pevné datum a oni vědí, že to bude poslední den, protože budeme absolutně na hraně.”
"Výroba bude muset nějaký čas běžet 24/7," prozradil Franz Tost. "Od poloviny ledna do poloviny února se budou střídat tři změny denně. Bude to jen pár týdnů, ale drahých. Nastává složité období, kdy aerodynamické oddělení nechce dát z rukou své výkresy, protože by na nich vždy chtěli pracovat ještě alespoň den.
Nikdy si nenecháváme velkou rezervu, protože se to pak pozitivně projeví na rychlosti. Každý rok je to stejné, takže se nic tak zvláštního neděje. Každý den ve větrném tunelu a každý den výzkumu a vývoje otevírá příležitost vyrobit lepší vůz. Ale jako malý tým si musíme stanovit deadline a dodržet ho, protože jinak nebudeme na trati. Musíme mít pevné datum a oni vědí, že to bude poslední den, protože budeme absolutně na hraně.”