Testovat se bude také v Maďarsku a v Abú Zabí
V Barceloně pojede před monoposty cisterna.
FIA odsouhlasila finální testovací kalendář roku 2017 a trochu nečekaně se v něm objevilo nejen Abú Zabí, ale i Maďarsko. Ještě předtím týmy čekají předsezónní testy sestávající pouze z osmi dnů určených k přípravě na sezónu a po dobu alespoň jednoho z nich bude trať okruhu Barcelona-Catalunya mokrá.
Jezdci už delší dobu nejsou spokojeni s pneumatikami, které Pirelli označuje modrou barvou a mají být určeny do extrémního počasí, jenže vozem na nich hrozí aquaplaning i v mělkých loužích a za relativně nízké rychlosti. Část problému může vyřešit nová generace vozů a nové, širší pneumatiky, přesto je ale potřeba, aby byly před prvním použitím během závodního víkendu otestovány.
Mimo jiné se bude třeba postarat o dobré zahřívání, protože od sezóny 2017 platí nové pravidlo, podle kterého pokud závod kvůli mokré trati začne za bezpečnostním vozem, bude po zlepšení stavu trati následovat klasický pevný start. Během něj budou muset mít všechny vozy obuty pneumatiky do extrémního počasí, aby bylo riziko havárie co nejmenší. Pokud tedy během prvních tří dnů prvního předsezónního testu nebude pršet, bude v poslední den na trať poslána speciální cisterna.
Během sezóny proběhnou dva dvoudenní předsezónní testy, přičemž každý tým bude muset minimálně dva dny vyhradit nováčkům, tedy jezdcům, kteří se zúčastnili méně než tří velkých cen. První test bude zorganizován na okruhu Sakhir 18. a 19. dubna, tedy v úterý a ve středu po VC Bahrajnu. Druhý test měl původně být na okruhu Silverstone, ale přesouvá se na Hungaroring, kde se bude testovat 1. a 2. srpna, tedy na začátku letní přestávky.
28. a 29. listopadu, po skončení sezóny, se bude opět testovat v Abú Zabí, přičemž hlavním cílem testu bude seznámení týmů s prototypy pneumatik pro sezónu 2018. Kromě tohoto plánu má Pirelli nárok na 25 dní testování se současnými vozy, přičemž se mohou vystřídat všechny týmy. Dosud údajně projevilo zájem minimálně osm z nich.
Jezdci už delší dobu nejsou spokojeni s pneumatikami, které Pirelli označuje modrou barvou a mají být určeny do extrémního počasí, jenže vozem na nich hrozí aquaplaning i v mělkých loužích a za relativně nízké rychlosti. Část problému může vyřešit nová generace vozů a nové, širší pneumatiky, přesto je ale potřeba, aby byly před prvním použitím během závodního víkendu otestovány.
Mimo jiné se bude třeba postarat o dobré zahřívání, protože od sezóny 2017 platí nové pravidlo, podle kterého pokud závod kvůli mokré trati začne za bezpečnostním vozem, bude po zlepšení stavu trati následovat klasický pevný start. Během něj budou muset mít všechny vozy obuty pneumatiky do extrémního počasí, aby bylo riziko havárie co nejmenší. Pokud tedy během prvních tří dnů prvního předsezónního testu nebude pršet, bude v poslední den na trať poslána speciální cisterna.
Během sezóny proběhnou dva dvoudenní předsezónní testy, přičemž každý tým bude muset minimálně dva dny vyhradit nováčkům, tedy jezdcům, kteří se zúčastnili méně než tří velkých cen. První test bude zorganizován na okruhu Sakhir 18. a 19. dubna, tedy v úterý a ve středu po VC Bahrajnu. Druhý test měl původně být na okruhu Silverstone, ale přesouvá se na Hungaroring, kde se bude testovat 1. a 2. srpna, tedy na začátku letní přestávky.
28. a 29. listopadu, po skončení sezóny, se bude opět testovat v Abú Zabí, přičemž hlavním cílem testu bude seznámení týmů s prototypy pneumatik pro sezónu 2018. Kromě tohoto plánu má Pirelli nárok na 25 dní testování se současnými vozy, přičemž se mohou vystřídat všechny týmy. Dosud údajně projevilo zájem minimálně osm z nich.