Renault potvrdil rozchod s Totalem
Nahradí ho BP a Castrol.
Renault oznámil, že od příští sezóny bude jeho tým používat palivo od společnosti BP a maziva od jeho značky Castrol. To znamená, že dosavadní partner Renaultu, francouzská společnost Total, se z F1 potichu vytratila. Cyril Abiteboul, generální ředitel týmu Renault, věří, že spolupráce s novým partnerem se mu vyplatí.
"Kvůli novým pravidlům platným od sezóny 2017 bude výkon motorů ještě důležitější," řekl Abiteboul narážející na to, že nové vozy budou mít větší aerodynamický odpor, ale i větší aerodynamický přítlak, takže jezdci budou častěji tlačit plynový pedál až na podlahu. "Paliva a maziva se díky tomu mohou postarat o ještě větší rozdíl v rychlosti vozu, než tomu bylo od roku 2014. Týmy v BP a Castrolu jsou nadšené novou výzvou, kterou dostaly od F1 a my jsme přesvědčeni, že nám pomohou dosáhnout našich ambiciózních cílů stanovených pro rok 2017 a další."
Renault naposledy spolupracoval s BP/Castrolem během sezóny 1997, kdy Williams s jeho motory vyhrál pohár konstruktérů a Jacques Villeneuve získal titul mistra světa. Nová smlouva prý byla podepsána na 5 let.
Dosud jasná situace na poli výrobců motorů a výrobců paliv a maziv se nyní trochu komplikuje. Od roku 2015 byly v F1 čtyři dvojice: Mercedes - Petronas, Ferrari - Shell, Red Bull / Renault - Total, McLaren / Honda - Exxon / Mobil 1. McLaren a Honda ale přišly o partnerství s Exxonem a ten se i se značkou maziv Mobil 1 přesunul k Red Bullu. Podle více zdrojů budou McLaren a Honda používat výrobky BP a Castrolu, stejně jako Renault, ale bude se jednat pouze o technologické partnerství bez větší spolupráce v oblasti marketingu. BP/Castrol tedy bude zásobovat dva týmy (Renault a McLaren) se dvěma rozdílnými motory, zatímco Renault bude spolupracovat se dvěma výrobci paliv a maziv (tovární tým + BP, Red Bull a Toro Rosso + Exxon). Abiteboul tím není nadšený, ale vidí v tom i jistou výhodu.
"Vždy preferuji jednodušší řešení, složitých věcí je tady více než dost, takže bych preferoval jednoho (dodavatele paliva a maziv). Ale v minulosti bylo mnoho dodavatelů motorů úspěšných se dvěma. Dá se říci, že mít dva je zdrojem rozmanitosti, soutěže a inspirace. je to totéž, jako mít více zákazníků. Red Bull je skvělým zdrojem inspirace pro Enstone (sídlo továrního týmu Renault), je pro něj referenčním bodem. Ve sportu není nutné, abyste měli takový referenční bod a trochu nám to zkomplikuje práci, protože chceme chránit duševní vlastnictví každého, s kým spolupracujeme. Je to starost navíc, ale nic, co bychom nedokázali zvládnout."
"Kvůli novým pravidlům platným od sezóny 2017 bude výkon motorů ještě důležitější," řekl Abiteboul narážející na to, že nové vozy budou mít větší aerodynamický odpor, ale i větší aerodynamický přítlak, takže jezdci budou častěji tlačit plynový pedál až na podlahu. "Paliva a maziva se díky tomu mohou postarat o ještě větší rozdíl v rychlosti vozu, než tomu bylo od roku 2014. Týmy v BP a Castrolu jsou nadšené novou výzvou, kterou dostaly od F1 a my jsme přesvědčeni, že nám pomohou dosáhnout našich ambiciózních cílů stanovených pro rok 2017 a další."
Renault naposledy spolupracoval s BP/Castrolem během sezóny 1997, kdy Williams s jeho motory vyhrál pohár konstruktérů a Jacques Villeneuve získal titul mistra světa. Nová smlouva prý byla podepsána na 5 let.
Dosud jasná situace na poli výrobců motorů a výrobců paliv a maziv se nyní trochu komplikuje. Od roku 2015 byly v F1 čtyři dvojice: Mercedes - Petronas, Ferrari - Shell, Red Bull / Renault - Total, McLaren / Honda - Exxon / Mobil 1. McLaren a Honda ale přišly o partnerství s Exxonem a ten se i se značkou maziv Mobil 1 přesunul k Red Bullu. Podle více zdrojů budou McLaren a Honda používat výrobky BP a Castrolu, stejně jako Renault, ale bude se jednat pouze o technologické partnerství bez větší spolupráce v oblasti marketingu. BP/Castrol tedy bude zásobovat dva týmy (Renault a McLaren) se dvěma rozdílnými motory, zatímco Renault bude spolupracovat se dvěma výrobci paliv a maziv (tovární tým + BP, Red Bull a Toro Rosso + Exxon). Abiteboul tím není nadšený, ale vidí v tom i jistou výhodu.
"Vždy preferuji jednodušší řešení, složitých věcí je tady více než dost, takže bych preferoval jednoho (dodavatele paliva a maziv). Ale v minulosti bylo mnoho dodavatelů motorů úspěšných se dvěma. Dá se říci, že mít dva je zdrojem rozmanitosti, soutěže a inspirace. je to totéž, jako mít více zákazníků. Red Bull je skvělým zdrojem inspirace pro Enstone (sídlo továrního týmu Renault), je pro něj referenčním bodem. Ve sportu není nutné, abyste měli takový referenční bod a trochu nám to zkomplikuje práci, protože chceme chránit duševní vlastnictví každého, s kým spolupracujeme. Je to starost navíc, ale nic, co bychom nedokázali zvládnout."