Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Cílem Renaultu je porazit Toro Rosso

Cílem Renaultu je porazit Toro Rosso

Na víc si zatím netroufá.

Mnozí fanoušci by už rádi viděli žluté renaulty rozšířit počet vozů bojujících o vítězství. Generální ředitel týmu ale nevěří, že by se to mohlo podařit. I rok 2017 má být ještě "přechodný" a cíl v poháru konstruktérů není vysoko. Stačí porazit Toro Rosso, které bude mít stejné motory, což by Renault mělo zároveň dostat do středu pole.

"Pro Renault to bude přechodný rok, ale už budeme mít určitý cíl," cituje Cyrila Abiteboula Auto-Hebdo. "Naším cílem bude ukázat, že jsme schopni pokroku, bojovat s dobrými týmy jako Williams a Force India, ale být před Toro Rosso, které bude mít stejné pohonné jednotky jako my. Měl by to být boj o páté nebo šesté místo Poháru konstruktérů."

Když vznikal vůz pro tuto sezónu, Renault ve velkém přijímal nové lidi a rozšiřoval jednotlivá oddělení továrny v Enstone. Počet zaměstnanců stoupl o zhruba 20 %, ale ještě mají přijít další. Dokud nebude továrna připravena, špičkové týmy budou vyvíjet rychleji.

"Mění se pravidla, takže pokud bychom nebyli ve středu pole, nebudeme mít žádnou výmluvu. Ale nějaký čas potrvá, než si troufneme i na špičkové týmy. Musíme investovat do infrastruktury, protože upřímně, očekávám, že velké týmy se budou vzdalovat. Vyvíjejí rychleji než my, proto potřebujeme nejprve posílit infrastrukturu," řekl Abiteboul Autosportu.

Renault by ale mohl slavit vítězství alespoň jako dodavatel motorů Red Bullu.

"Bude to náročné. V roce 2016 jsme zmenšili ztrátu na Mercedes o polovinu, ze sekundy na polovinu sekundy. V roce 2017 chceme odstup opět snížit o polovinu, takže na konci sezóny bychom měli ztrácet přibližně čtvrt sekundy."

Technický ředitel Bob Bell dodal, že za zlepšení na straně motorů může Red Bull vděčit novému přístupu. Inženýři nejsou pod tlakem zavést každý nový nápad do praxe co nejdříve, místo toho si nechávají čas na zvážení výhod a nevýhod, které se nedají vidět na dynamometru, například nároků na chlazení.