Tři týmy Renaultu dostanou stejný motor
Střednědobým cílem je 1,000 koňských sil.
Cyril Abiteboul, generální ředitel továrního týmu Renaultu, potvrdil, že francouzská automobilka dodá třem týmům zcela stejné motory. Rozdíly budou v palivu a mazivech, protože Renault začal spolupráci s dvojicí BP a Castrol, zatímco Red Bull a Toro Rosso získaly na svou stranu ExxonMobil a Castrol. Z Abiteboulova vyjádření se dá usoudit, že motor bude vyvíjen ve spolupráci s BP, ale ExxonMobil bude dostávat všechny informace.
"Pohonná jednotka Renaultu bude vyvíjena pro BP a Castrol, našeho partnera. Ale zajistíme, že motor bude fungovat také s palivem a mazivem ExxonMobilu používanými Red Bullem a Toro Rosso. Nebude si to vyžadovat žádný další vývoj, všechny tři týmy budou mít stejné motory," řekl Abiteboul.
Renault tuto sezónu nasadí zcela novou pohonnou jednotku a během zimních testů se chce soustředit na testování spolehlivosti, ale prý má obrovský potenciál pro zlepšování výkonu až do roku 2020. Dříve nebo později by chtěl dosáhnout magickou hranici 1,000 koňských sil.
"Myslím, že letos budou mít motory výkon 900 až 950 koňských sil. Týmy, které hovoří o 1,000 koňských silách, jsou, podle mě, příliš optimistické. Myslím, že ani Mercedes jich nebude mít tolik. Ale při současných pravidlech je to dosažitelný cíl. Připravujeme pár radikálních řešení, ale ne pro sezónu 2017."
"Pohonná jednotka Renaultu bude vyvíjena pro BP a Castrol, našeho partnera. Ale zajistíme, že motor bude fungovat také s palivem a mazivem ExxonMobilu používanými Red Bullem a Toro Rosso. Nebude si to vyžadovat žádný další vývoj, všechny tři týmy budou mít stejné motory," řekl Abiteboul.
Renault tuto sezónu nasadí zcela novou pohonnou jednotku a během zimních testů se chce soustředit na testování spolehlivosti, ale prý má obrovský potenciál pro zlepšování výkonu až do roku 2020. Dříve nebo později by chtěl dosáhnout magickou hranici 1,000 koňských sil.
"Myslím, že letos budou mít motory výkon 900 až 950 koňských sil. Týmy, které hovoří o 1,000 koňských silách, jsou, podle mě, příliš optimistické. Myslím, že ani Mercedes jich nebude mít tolik. Ale při současných pravidlech je to dosažitelný cíl. Připravujeme pár radikálních řešení, ale ne pro sezónu 2017."