Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren chce více standardních částí vozu

McLaren chce více standardních částí vozu

Divák si to ani nevšimne.

Marketingový guru Zak Brown, nyní výkonný ředitel McLarenu, v budoucnosti podpoří unifikaci několika částí vozu F1. Hlavně těch, které není (moc) vidět a diváci si změnu vůbec nevšimnou, přitom by se tímto způsobem daly výrazně snížit náklady všech týmů.

"Je tu pár (týmů), které si myslí, že bychom měli standardizovat některé části vozů," řekl Brown Autosportu. "Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Já sám si nemyslím, že se náklady dají kontrolovat pouze tím, co může být ve voze. Musíme najít i jiné způsoby. Skvělým příkladem je omezení větrných tunelů, které způsobilo, že týmy vynakládají obrovské finanční prostředky na CFD. Proto si nemyslím, že standardizace součástek bude stačit.

Ale můžeme to udělat, protože si nemyslím, že naši zákazníci vědí, jak vypadá zavěšení našeho vozu, čím se liší například od zavěšení Williamsu. Takže podle mě můžeme standardizací snížit náklady na to, co nezlepšuje show a diváci nepostřehnou rozdíl, ale beztak budeme potřebovat i rozpočtový strop, jaký má většina jiných sportů."

Ross Brawn, jeden z trojice nových šéfů F1, se v rozhovoru pro BBC Radio 4 vyjádřil v podobném duchu. Menší rozdíly mezi vozy nechají vyniknout jezdce a jejich souboje a zároveň se tím ušetří miliony dolarů.

"F1 musí být i o technice, je to součástí její DNA. A myslím si, že je to tak správně. Vozy mají vypadat odlišně a fanoušci mají mít možnost sledovat změny v konkurenceschopnosti týmů. Ale momentálně je tato stránka příliš výrazná a budeme muset hledat cestu, jak obnovit rovnováhu, protože rozdíl mezi špičkou a chvostem je nyní obrovský.

Máme celou řadu cílů a jedním z nich je umožnit malým týmům opět najít pevnou půdu pod nohama. To zahrnuje platby týmům i náklady na jejich účast v F1 a účastnění se show. S penězi pro týmy nebudeme moci zásadně hnout celá léta, až dokud neskončí platnost současných smluv. Avšak na straně nákladů týmů bychom, jako majitel komerčních práv, měli něco vymyslet."