Hamilton je proti neférovému sdílení dat
Nejspíš ale opět nebude mít na výběr.
Během písemného interview s UBS Lewis Hamilton napsal, že by si chtěl svá profesní tajemství nechávat pro sebe a neposkytovat je prostřednictvím telemetrie i jezdci parkujícímu na opačné straně garáže Mercedesu. Téma vzájemného studování telemetrických dat se nesla téměř celými třemi lety Hamiltonových soubojů s Nicem Rosbergem a po jeho odchodu a příchodu Valtteriho Bottase se nic nezmění, přičemž se očekává, že Fin od Hamiltona odpozoruje více, než trojnásobný mistr světa od něj.
"Vyjedu na trať, do puntíku splním své úkoly a ten druhý si může všechno prostudovat," napsal Hamilton. "Už jsem to týmu říkal. Nechci, aby to viděl můj týmový kolega. A není fér, když on podá špičkový výkon a mým úkolem je dát si údaje do počítače a analyzovat jeho jízdu. Při jízdě jsou důležité brzdné body, hrboly, zbytky gumy z pneumatik na trati. Vše vám pomáhá projet zatáčkou rychleji a jiný jezdec to může přirozeně dělat lépe nebo hůře než vy. Jenže při sdílení dat vás může jednoduše okopírovat. "Aha, tady brzdil o pět metrů později než já, tak to zítra zkusím také.” Opravdu mě to štve, protože díky tomu se vám pak ostatní vždy přiblíží. V motokárách to bylo úplně jiné. Miloval jsem, že tam se to nedělalo a vynikl talent."
Právě tohle v kombinaci s moderním simulátorem prý nejvíce pomáhá mladým jezdcům závodit se zkušenými veterány hned od prvního závodu jejich první sezóny.
"Můžete vzít kluka z F3, posadit ho do simulátoru a nechat ho jezdit každý den a snažit se udržet mé jízdní stopy. Jezdec by na to měl přijít sám, vždyť o tom je povolání závodního jezdce."
Důvod pro sdílení dat je jednoduchý, zlepšuje to celkové výkony Mercedesu, kterému se počítají body od obou jezdců a stoupá pravděpodobnost, že se oba jeho jezdci dostanou až na stupně vítězů a do centra pozornosti médií. Mercedesu se Hamiltonovy mírně buřičské názory, samozřejmě, nelíbily a jezdec již své vyjádření "upřesnil".
"Chci věci uvést na pravou míru," napsal na svůj účet na Twitteru. "Nebyl to útok na můj tým. Můj názor na sdílení dat je pouze mým názorem na celý sport. Tento pocit jsem měl už od prvního dne v F1 a za 10 let se nezměnil. Nemám žádný problém se svým týmem, nemám žádný problém s Bottasem."
Říká se, že právě díky přípravě v simulátoru McLarenu mohl Hamilton ve své první sezóně v F1 konkurovat týmovému kolegovi, dvojnásobnému a tehdy i úřadujícímu mistru světa, Fernandu Alonsovi a téměř získal mistrovský titul, přičemž vyhrál čtyři velké ceny.
"Vyjedu na trať, do puntíku splním své úkoly a ten druhý si může všechno prostudovat," napsal Hamilton. "Už jsem to týmu říkal. Nechci, aby to viděl můj týmový kolega. A není fér, když on podá špičkový výkon a mým úkolem je dát si údaje do počítače a analyzovat jeho jízdu. Při jízdě jsou důležité brzdné body, hrboly, zbytky gumy z pneumatik na trati. Vše vám pomáhá projet zatáčkou rychleji a jiný jezdec to může přirozeně dělat lépe nebo hůře než vy. Jenže při sdílení dat vás může jednoduše okopírovat. "Aha, tady brzdil o pět metrů později než já, tak to zítra zkusím také.” Opravdu mě to štve, protože díky tomu se vám pak ostatní vždy přiblíží. V motokárách to bylo úplně jiné. Miloval jsem, že tam se to nedělalo a vynikl talent."
Právě tohle v kombinaci s moderním simulátorem prý nejvíce pomáhá mladým jezdcům závodit se zkušenými veterány hned od prvního závodu jejich první sezóny.
"Můžete vzít kluka z F3, posadit ho do simulátoru a nechat ho jezdit každý den a snažit se udržet mé jízdní stopy. Jezdec by na to měl přijít sám, vždyť o tom je povolání závodního jezdce."
Důvod pro sdílení dat je jednoduchý, zlepšuje to celkové výkony Mercedesu, kterému se počítají body od obou jezdců a stoupá pravděpodobnost, že se oba jeho jezdci dostanou až na stupně vítězů a do centra pozornosti médií. Mercedesu se Hamiltonovy mírně buřičské názory, samozřejmě, nelíbily a jezdec již své vyjádření "upřesnil".
"Chci věci uvést na pravou míru," napsal na svůj účet na Twitteru. "Nebyl to útok na můj tým. Můj názor na sdílení dat je pouze mým názorem na celý sport. Tento pocit jsem měl už od prvního dne v F1 a za 10 let se nezměnil. Nemám žádný problém se svým týmem, nemám žádný problém s Bottasem."
Říká se, že právě díky přípravě v simulátoru McLarenu mohl Hamilton ve své první sezóně v F1 konkurovat týmovému kolegovi, dvojnásobnému a tehdy i úřadujícímu mistru světa, Fernandu Alonsovi a téměř získal mistrovský titul, přičemž vyhrál čtyři velké ceny.