Čtvrtý den testů v Barceloně
Mokrá trať bez deště, týmy se vracejí domů.
Poslední den prvního předsezónního testu patřil převážně Pirelli. Podle dohody s FIA a týmy poslalo již v noci na trať tři velké cisterny, aby pokropily trať a umožnily test pneumatik do mokrých a přechodných podmínek. Na trati bylo vždy jen pár vozů, ale bez deště přesto osychala velmi rychle a už po hodině se začalo přezouvat z mokrých na přechodné pneumatiky a krátce poté se objevily i první slicky. Po pár rychlejších kolech na suché trati nastal čas polední přestávky a do práce se opět pustili řidiči cisteren. Jezdcům se ale odpoledne už na mokrou trať moc nechtělo a často se po ní proháněl pouze stříbrný vůz Valtteriho Bottase. Pak opět nastal čas přechodných pneumatik a před koncem tréninku se jezdilo na různě tvrdých slickách.
Bottasovo kroužení, když jiní jen přihlíželi, mělo svůj důvod. Lewis Hamilton dopoledne vůbec nesedl za volant. Excelentně spolehlivý Mercedes oznámil, že má problém s elektronikou, který se prý podařilo odstranit až když Hamiltonův čas vypršel. Trojnásobný mistr světa měl tedy volno, zatímco jeho týmový kolega využil příležitost a na různých pneumatikách odkroužil 68 kol.
Williams včera vůbec netestoval, jelikož Lance Stroll předevčírem poškodil vůz natolik, že jej nebylo možné opravit na místě. Mechanici Williamsu tedy balili dříve než ostatní a Felipe Massa i Lance Stroll mají na kontě pouze jeden testovací den. O moc lépe na tom není Toro Rosso, které opět pronásledovaly problémy s pohonnou jednotkou Renault a STR12 se včera po prvním kole už nemohlo vrátit na trať, přestože Daniil Kvjat čekal připravený v garáži.
Nejlepší čas opět dosáhl jezdec Ferrari. Kimi Räikkönen zároveň přivezl inženýrům Scuderie data z 93 kol, ale Romain Grosjean a jeho Haas VF-17 jich nasbírali ještě více. Poprvé neujel nejvíce kol Mercedes. Vozu Maxe Verstappena se vracel problém s výfukem. Dva jezdci Renaultu spolu nasbírali téměř 90 kol a možnost jezdit ve voze F1 si užíval Antonio Giovinazzi, který u Sauberu zaskakoval za Pascala Wehrleina.
Týmy se na barcelonskou trať vrátí 7. března, kdy začne druhý ze dvou čtyřdenních předsezónních testů.
Bottasovo kroužení, když jiní jen přihlíželi, mělo svůj důvod. Lewis Hamilton dopoledne vůbec nesedl za volant. Excelentně spolehlivý Mercedes oznámil, že má problém s elektronikou, který se prý podařilo odstranit až když Hamiltonův čas vypršel. Trojnásobný mistr světa měl tedy volno, zatímco jeho týmový kolega využil příležitost a na různých pneumatikách odkroužil 68 kol.
Williams včera vůbec netestoval, jelikož Lance Stroll předevčírem poškodil vůz natolik, že jej nebylo možné opravit na místě. Mechanici Williamsu tedy balili dříve než ostatní a Felipe Massa i Lance Stroll mají na kontě pouze jeden testovací den. O moc lépe na tom není Toro Rosso, které opět pronásledovaly problémy s pohonnou jednotkou Renault a STR12 se včera po prvním kole už nemohlo vrátit na trať, přestože Daniil Kvjat čekal připravený v garáži.
Nejlepší čas opět dosáhl jezdec Ferrari. Kimi Räikkönen zároveň přivezl inženýrům Scuderie data z 93 kol, ale Romain Grosjean a jeho Haas VF-17 jich nasbírali ještě více. Poprvé neujel nejvíce kol Mercedes. Vozu Maxe Verstappena se vracel problém s výfukem. Dva jezdci Renaultu spolu nasbírali téměř 90 kol a možnost jezdit ve voze F1 si užíval Antonio Giovinazzi, který u Sauberu zaskakoval za Pascala Wehrleina.
Týmy se na barcelonskou trať vrátí 7. března, kdy začne druhý ze dvou čtyřdenních předsezónních testů.
Jezdec |
Tým |
Nejlepší čas |
Kola |
Pneumatiky |
---|---|---|---|---|
Räikkönen | Ferrari | 1:20.872 | 93 | S |
Verstappen | Red Bull | 1:21.769 | 85 | S |
Palmer | Renault | 1:21.778 | 39 | S |
Grosjean | Haas | 1:22.309 | 118 | SS |
Giovinazzi | Sauber | 1:22.401 | 84 | US |
Pérez | Force India | 1:22.534 | 82 | SS |
Vandoorne | McLaren | 1:22.576 | 67 | US |
Bottas | Mercedes | 1:23.443 | 68 | S |
Hülkenberg | Renault | 1:24.974 | 51 | S |
Kvjat | Toro Rosso | 1 |