Jak dopadly zimní testy?
Kdo byl nejrychlejší a koho potrápily poruchy?
Dlouho očekávané zimní testy jsou již za námi. Týmy nám předvedly své nové vozy se širšími pneumatikami, žraločími ploutvemi a T-křídly, představily nové sponzory, extrémně drahé stroje svěřily svým osvědčeným i novým jezdcům a více nebo méně úspěšně se snažily důkladně připravit na sezónu 2017. Kdo jsou favorité na boj o titul a kdo bude jezdit na chvostu a hledat výmluvy?
Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší.
Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů.
Odjeté kilometry - týmy
Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
Odjeté kilometry - jezdci
Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
Odjeté kilometry - pohonné jednotky
Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
Nejlepší dosažené časy
Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší.
Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů.
Odjeté kilometry - týmy
Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
Tým | Kola | Kilometry |
Mercedes | 1096 | 5101.8 |
Ferrari | 956 | 4450.1 |
Williams | 800 | 3723.9 |
Sauber | 788 | 3668.1 |
Force India | 785 | 3654.1 |
Haas | 714 | 3323.6 |
Red Bull | 684 | 3184.0 |
Renault | 597 | 2779.0 |
Toro Rosso | 584 | 2718.5 |
McLaren | 425 | 1978.3 |
Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
Jezdec | Kola | Kilometry |
Bottas | 628 | 2923.3 |
Vettel | 591 | 2751.0 |
Hamilton | 468 | 2178.5 |
Ericsson | 445 | 2071.4 |
Massa | 414 | 1927.1 |
Stroll | 386 | 1796.8 |
Magnussen | 368 | 1713.0 |
Ocon | 365 | 1699.0 |
Raikkonen | 365 | 1699.0 |
Perez | 349 | 1624.6 |
Verstappen | 347 | 1615.3 |
Grosjean | 346 | 1610.6 |
Ricciardo | 337 | 1568.7 |
Hulkenberg | 314 | 1461.6 |
Sainz | 307 | 1429.1 |
Palmer | 283 | 1317.3 |
Kvyat | 277 | 1289.4 |
Vandoorne | 235 | 1093.9 |
Wehrlein | 192 | 893.7 |
Alonso | 190 | 884.4 |
Giovinazzi | 151 | 702.9 |
Celis | 71 | 330.5 |
Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
Pohonná jednotka |
Kola | Kilometry |
Mercedes | 2681 | 12479.8 |
Renault | 1865 | 8681.4 |
Ferrari (2017) | 1670 | 7773.7 |
Ferrari (2016) | 788 | 3668.1 |
Honda | 425 | 1978.3 |
Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
Jezdec | Tým | Pneumatiky | Čas | Ztráta |
Raikkonen | Ferrari | SS | 1:18.634 | |
Vettel | Ferrari | US | 1:19.024 | 0.390 |
Bottas | Mercedes | SS | 1:19.310 | 0.676 |
Hamilton | Mercedes | US | 1:19.352 | 0.718 |
Massa | Williams | US | 1:19.420 | 0.786 |
Verstappen | Red Bull | SS | 1:19.438 | 0.804 |
Sainz | Toro Rosso | US | 1:19.837 | 1.203 |
Hulkenberg | Renault | US | 1:19.885 | 1.251 |
Ricciardo | Red Bull | US | 1:19.900 | 1.266 |
Perez | Force India | US | 1:20.116 | 1.482 |
Ocon | Force India | US | 1:20.161 | 1.527 |
Palmer | Renault | US | 1:20.205 | 1.571 |
Stroll | Williams | S | 1:20.335 | 1.701 |
Kvyat | Toro Rosso | SS | 1:20.416 | 1.782 |
Magnussen | Haas | US | 1:20.504 | 1.870 |
Grosjean | Haas | US | 1:21.110 | 2.476 |
Vandoorne | McLaren | US | 1:21.348 | 2.714 |
Alonso | McLaren | US | 1:21.389 | 2.755 |
Ericsson | Sauber | US | 1:21.670 | 3.036 |
Wehrlein | Sauber | S | 1:22.336 | 3.702 |
Giovinazzi | Sauber | US | 1:22.401 | 3.767 |
Bottas | Mercedes | S | 1:23.169 | 4.535 |
Celis | Force India | US | 1:23.568 | 4.934 |