Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak dopadly zimní testy?

Jak dopadly zimní testy?

Kdo byl nejrychlejší a koho potrápily poruchy?

Dlouho očekávané zimní testy jsou již za námi. Týmy nám předvedly své nové vozy se širšími pneumatikami, žraločími ploutvemi a T-křídly, představily nové sponzory, extrémně drahé stroje svěřily svým osvědčeným i novým jezdcům a více nebo méně úspěšně se snažily důkladně připravit na sezónu 2017. Kdo jsou favorité na boj o titul a kdo bude jezdit na chvostu a hledat výmluvy?

Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší.

Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů.

Odjeté kilometry - týmy

Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
Tým Kola Kilometry
Mercedes 1096 5101.8
Ferrari 956 4450.1
Williams 800 3723.9
Sauber 788 3668.1
Force India 785 3654.1
Haas 714 3323.6
Red Bull 684 3184.0
Renault 597 2779.0
Toro Rosso 584 2718.5
McLaren 425 1978.3
Odjeté kilometry - jezdci

Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
Jezdec Kola Kilometry
Bottas 628 2923.3
Vettel 591 2751.0
Hamilton 468 2178.5
Ericsson 445 2071.4
Massa 414 1927.1
Stroll 386 1796.8
Magnussen 368 1713.0
Ocon 365 1699.0
Raikkonen 365 1699.0
Perez 349 1624.6
Verstappen 347 1615.3
Grosjean 346 1610.6
Ricciardo 337 1568.7
Hulkenberg 314 1461.6
Sainz 307 1429.1
Palmer 283 1317.3
Kvyat 277 1289.4
Vandoorne 235 1093.9
Wehrlein 192 893.7
Alonso 190 884.4
Giovinazzi 151 702.9
Celis 71 330.5
Odjeté kilometry - pohonné jednotky

Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
Pohonná jednotka
Kola Kilometry
Mercedes 2681 12479.8
Renault 1865 8681.4
Ferrari (2017) 1670 7773.7
Ferrari (2016) 788 3668.1
Honda 425 1978.3
Nejlepší dosažené časy

Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
Jezdec Tým Pneumatiky Čas Ztráta
Raikkonen Ferrari SS 1:18.634
Vettel Ferrari US 1:19.024 0.390
Bottas Mercedes SS 1:19.310 0.676
Hamilton Mercedes US 1:19.352 0.718
Massa Williams US 1:19.420 0.786
Verstappen Red Bull SS 1:19.438 0.804
Sainz Toro Rosso US 1:19.837 1.203
Hulkenberg Renault US 1:19.885 1.251
Ricciardo Red Bull US 1:19.900 1.266
Perez Force India US 1:20.116 1.482
Ocon Force India US 1:20.161 1.527
Palmer Renault US 1:20.205 1.571
Stroll Williams S 1:20.335 1.701
Kvyat Toro Rosso SS 1:20.416 1.782
Magnussen Haas US 1:20.504 1.870
Grosjean Haas US 1:21.110 2.476
Vandoorne McLaren US 1:21.348 2.714
Alonso McLaren US 1:21.389 2.755
Ericsson Sauber US 1:21.670 3.036
Wehrlein Sauber S 1:22.336 3.702
Giovinazzi Sauber US 1:22.401 3.767
Bottas Mercedes S 1:23.169 4.535
Celis Force India US 1:23.568 4.934