Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: Ani spolehlivost ani výkon!

Alonso: Ani spolehlivost ani výkon!

Španěl se opřel do Hondy.

Zdá se, že frustrace dvojnásobného mistra světa závodícího za McLaren vyvřela na povrch. Dnes měl další ne nejlepší testovací den. Sice nebyla oznámena výměna pohonné jednotky, ale Španěl byl spolu s jezdci Sauberu nejpomalejší na trati a za celý den odjel pouze 46 kol. Zdroj všech problémů je prý zřejmý.

"Nemyslím si, že výrazně zaostáváme na straně šasi. Máme pouze jediný problém a tím je pohonná jednotka," nešetřil Alonso japonskou automobilku. "Ani spolehlivost, ani výkon! Na rovince jsme o 30 km/h pomalejší. Na každé rovince. A když jste na každé rovince o 30 km/h pomalejší, těžko můžete cítit vůz. Všechno se zdá být v pořádku, ale když přejdete do normální rychlosti, nemáte zdání, co vás čeká."

Není to tak špatné, jak před první sezónou, ale nová pohonná jednotka Hondy tým vrátila o 12 měsíců zpátky.

"Upřímně, je to podobné jako před rokem. V roce 2015 jsme nejspíš zaostávali ještě více. Letos je to ale o něco víc frustrující, protože kvůli změně pravidel a dalším okolnostem jsme měli vyšší očekávání. Doufali jsme, že se přes zimu přiblížíme špičce. Rozhodně potřebujeme zlepšení. Musíme se zlepšit, protože momentální situace je daleko od ideálu. Jsme velký tým. McLaren mnoho let dominoval sportu a mnoho let bojoval o tituly. Když někdo o McLarenu přemýšlí jako o soupeři, měl by se ho obávat, protože McLaren jako velký tým reaguje velmi rychle. Takový bychom měli být. Potřebujeme, aby každý zareagoval. Musíme zůstat jednotní a vzájemně spolupracovat, ale rozhodně to musí být velká reakce a očekávám ji okamžitě."

Problém, který ho zastavil v první den testů, označil za amatérský.

"Ta chyba olejové nádrže byla dost amatérská. Od prvního dne po krůčcích zlepšujeme výkon i spolehlivost. Čím více kol odjedete, tím více toho naleznete. Běžné věci, které za normálních okolností odhalíte v první nebo druhý den zimních testů, jenže my denně uděláme tak 40 kol, takže jakoby jsme tu byli jenom druhý den. Objevujeme tyto malé věci. Myslím, že před Austrálií se nemáme čeho obávat, budeme připraveni závodit. Otázkou je pouze to, jaký budeme mít výkon."

Alonso dostal i otázku ohledně pocitu ze třetí zatáčky okruhu Barcelona-Catalunya, která se nyní díky vyššímu přítlaku nových vozů projíždí bez brzdění a s plynovým pedálem až na podlaze.

"Ale ano. A pro nás to není jen ve třetí zatáčce, my můžeme jet naplno v téměř každé zatáčce," pousmál se dvojnásobný šampion."