Šokovaný a šokující Giovinazzi
Pro třiadvacetiletého Itala bylo hodně věcí úplnou novinkou.
Teprve v sobotu ráno se dozvěděl, že má u Sauberu zaskočit za údajně nasazení neschopného Wehrleina. Přesto Antonio Giovinazzi podal ve Velké ceně Austrálie výkon, za nějž právem sklízí komplimenty.
Už v sobotní kvalifikaci bez problémů stačil týmovému kolegovi Ericssonovi a nebýt jedné menší chyby, postoupil by dokonce do druhé fáze. V závodě pak už Švéda jasně zastínil a nakonec byl klasifikován jako dvanáctý. Zřejmě i mnohem ostřílenější pilot by se se sauberem nedostal o moc výše.
Přitom pro třiadvacetiletého Itala bylo hodně věcí úplnou novinkou. Třeba pneumatiky: „Když jsem měl v GP2 obuté supersofty, vydržel jsem na nich tak osm kol. Teď jich bylo devětatřicet! Raději jsem se držel trochu zpátky, abych lépe porozuměl chování auta.“ Nebylo divu, kromě záskoku za Wehrleina při předsezonním testování se jeho zkušenosti s F1 rovnají nule. To je značný rozdíl oproti dalšímu novicovi Lance Strollovi, který loni dokonce absolvoval „turné“ po několika okruzích se starým williamsem a spolykal přes osm tisíc kilometrů!
Mile překvapena byla také šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová: „Neměl to jednoduché, protože zápolil s brzdami. Přesto ukázal potenciál vozu.“ Na přetřes se v této souvislosti dostává také budoucnost kmenového jezdce stáje Pascala Wehrleina. Giovinazziho má totiž pod smlouvou Ferrari, dodávající Sauberu motory, a v Maranellu by samozřejmě uvítali, kdyby jejich svěřenec byl v akci co nejčastěji. Protože Ericsson je nějakým způsobem propojen s novými vlastníky Sauberu, nemuselo by to pro německý talent dopadnout dobře.