Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Giovinazzimu zatím dělá největší problém brzdění

Giovinazzimu zatím dělá největší problém brzdění

Ve formuli E je všechno jiné

Po konci u stáje Alfa Romeo ve F1 se příští rok Antonio Giovinazzi přesune do formule E, kde bude hájit barvy americké stáje Dragon/Penske. Pro Itala není elektrický šampionát zcela neznámým prostředím. Už v lednu roku 2018 totiž absolvoval v barvách Virginu nováčkovské testy v Marrákeši. Tehdy se ale v šampionátu ještě používaly vozy první generace. S monopostem druhé generace najel své první kilometry až tento týden během úvodních dvou dnů předsezonních testů ve Valencii.

"Toto je úplně odlišná kategorie. Jezdil jsem už s hodně auty, s gétéčky, s LMP2 nebo s F1, ale když sednete do tohoto vozu, je všechno o hodně jiné. V pondělí jsem byl trochu zmatený a musel jsem se spoustu věcí naučit," přiznává Giovinazzi, že první kola v monopostu druhé generace pro něj nebyla jednoduchá.

Největší potíže mu zatím dělá brzdění: "Ve F1 na to může každý při brzdění hodně tlačit, protože máte spoustu přítlaku. Tady to tak ale není. S tím tedy bojuji. Vzpomínám si ale, že když jsem v roce 2018 řídil vůz Gen1, bylo to stejné," vysvětluje účastník šedesáti velkých cen formule 1.

S vozem formule E se Antonio Giovinazzi svezl už v roce 2018. Foto: ABB Formula E



Poté, co byla středa vyhrazena mediálním povinnostem, pokračují testy ve čtvrtek závěrečným dnem. Ten se již ale Giovinazziho týkat nebude. Už totiž odcestoval do Džiddy, kde ho o víkendu čeká Velká cena Saudské Arábie a současně jeho předposlední vystoupení v roli pilota F1. Rodák z města Martina Franca si proto uvědomuje, že do prvního podniku nadcházející sezony formule E, který se v lednu uskuteční shodou okolností také v Saudské Arábii, akorát v Rijádu, nepůjde ideálně připraven.

"V pondělí odpoledne jsem o nějaká kola přišel (po výměně pneumatik nestihl včas nastoupit do kvalifikačního duelu s Danem Ticktumem - pozn. red.), což nebylo ideální. V úterý ráno to bylo stejné. Navíc budu chybět během posledního dne ve čtvrtek, protože musím do Saudské Arábie. Není to tedy zrovna ideální. Zkrátka to tak ale bude a o to více se budu muset soustředit na simulátoru, abych si na auto zvyknul. Před prvním závodem toho ale nebudu mít moc najeto," dodává.

Zatímco v kombinovaných výsledcích prvního dne testů obsadil Giovinazzi předposlední 21. příčku, v úterý se mu dařilo o něco více a skončil osmnáctý. Osmnáctou příčku obsadil také v úterní závodní simulaci, kde byl posledním klasifikovaným.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: ABB Formula E