Giovinazzimu zatím dělá největší problém brzdění
Ve formuli E je všechno jiné
Po konci u stáje Alfa Romeo ve F1 se příští rok Antonio Giovinazzi přesune do formule E, kde bude hájit barvy americké stáje Dragon/Penske. Pro Itala není elektrický šampionát zcela neznámým prostředím. Už v lednu roku 2018 totiž absolvoval v barvách Virginu nováčkovské testy v Marrákeši. Tehdy se ale v šampionátu ještě používaly vozy první generace. S monopostem druhé generace najel své první kilometry až tento týden během úvodních dvou dnů předsezonních testů ve Valencii.
"Toto je úplně odlišná kategorie. Jezdil jsem už s hodně auty, s gétéčky, s LMP2 nebo s F1, ale když sednete do tohoto vozu, je všechno o hodně jiné. V pondělí jsem byl trochu zmatený a musel jsem se spoustu věcí naučit," přiznává Giovinazzi, že první kola v monopostu druhé generace pro něj nebyla jednoduchá.
Největší potíže mu zatím dělá brzdění: "Ve F1 na to může každý při brzdění hodně tlačit, protože máte spoustu přítlaku. Tady to tak ale není. S tím tedy bojuji. Vzpomínám si ale, že když jsem v roce 2018 řídil vůz Gen1, bylo to stejné," vysvětluje účastník šedesáti velkých cen formule 1.
Poté, co byla středa vyhrazena mediálním povinnostem, pokračují testy ve čtvrtek závěrečným dnem. Ten se již ale Giovinazziho týkat nebude. Už totiž odcestoval do Džiddy, kde ho o víkendu čeká Velká cena Saudské Arábie a současně jeho předposlední vystoupení v roli pilota F1. Rodák z města Martina Franca si proto uvědomuje, že do prvního podniku nadcházející sezony formule E, který se v lednu uskuteční shodou okolností také v Saudské Arábii, akorát v Rijádu, nepůjde ideálně připraven.
"V pondělí odpoledne jsem o nějaká kola přišel (po výměně pneumatik nestihl včas nastoupit do kvalifikačního duelu s Danem Ticktumem - pozn. red.), což nebylo ideální. V úterý ráno to bylo stejné. Navíc budu chybět během posledního dne ve čtvrtek, protože musím do Saudské Arábie. Není to tedy zrovna ideální. Zkrátka to tak ale bude a o to více se budu muset soustředit na simulátoru, abych si na auto zvyknul. Před prvním závodem toho ale nebudu mít moc najeto," dodává.
Zatímco v kombinovaných výsledcích prvního dne testů obsadil Giovinazzi předposlední 21. příčku, v úterý se mu dařilo o něco více a skončil osmnáctý. Osmnáctou příčku obsadil také v úterní závodní simulaci, kde byl posledním klasifikovaným.
Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: ABB Formula E