Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

I pod Liberty se bude F1 tlačit na placené programy

I pod Liberty se bude F1 tlačit na placené programy

Některé závody ale mohou být výjimkou.

Liberty Media převzala F1, aby zrealizovala ambiciózní plán získat si staré i mladé fanoušky tím, jaká skvělá série to bude. Součástí tohoto plánu je postupné zastavení ždímání financí z tradičních okruhů, spravedlivější dělba peněz mezi týmy i množství mediálního obsahu zdarma na sociálních sítích. Peníze ale musí nadále téct potoky a součástí tohoto jsou placené online služby i smlouvy s placenými televizními kanály. V minulosti byli fanoušci po celém světě zvyklí, že F1 si užívá možnost dostat se přes volně dostupné televize k množství diváků a získat tak zájem sponzorů. V posledních letech se ale přesouvá na placené programy. Nový výkonný ředitel F1 potvrdil, že i Liberty dává přednost televizním stanicím s dostatkem peněz.

"Touto změnou prochází vícero sportů. Jednoduše proto, že placené kanály mají peníze," řekl Sean Bratches v rozhovoru pro web Motorsport. "Ale podle mě se to nemá dělat plošně, ale region za regionem. Jsou trhy, kde se přechod evidentně velmi vyplatí a trhy, kde je sledovanost placených televizí nízká a přechod by byl složitý. Pracujeme na tom."

Bratches pak naznačil, že se mu líbí britský model, kde má Sky Sports práva na všechny závody sezóny, ale vybrané závody a sestřihy odvysílá i volně dostupná televize.

"Myslím, že máme možnost vytvořit balíček pro volně dostupné televize. Díky němu bychom u široké veřejnosti vytvořili povědomí o našem sportu. Těžko budeme moci ignorovat nabízený příjem od placených programů, ale zároveň chceme posílit naši značku a zvýšit zájem sponzorů, proto uvažujeme o kombinaci a o každém regionu se bude rozhodovat zvlášť."