30 tratí požádalo FOM o vlastní závod
Nový šéf by rád vytvořil tři velké bloky.
Velká cena Malajsie se sice letos pojede naposledy, ale zeštíhlování kalendáře závodů F1 se nejspíš vůbec nemusíme obávat. Příští rok se pojede i ve Francii a v Německu a Bernie Ecclestone před pár dny řekl, že Singapur podepíše nový kontrakt. Brazilský Interlagos se sice ocitl v nejistotě kvůli plánovanému prodeji soukromé společnosti, ale kontrakt ho v F1 udrží minimálně do roku 2020. A nové vedení Formula One Management má kolem 30 nových zájemců! Aby se mohlo vyhovět co největšímu počtu z nich bude možná nutná radikální změna kalendáře.
"Obecně se snažíme o nastolení rovnováhy mezi Evropou, Amerikou a Asií," řekl médiím Sean Bratches, výkonný ředitel F1 pro obchodní záležitosti. "V ideálním světě bychom odjeli všechny závody v jednom z těchto světadílů, pak se přesunuli do dalšího a pak do dalšího. Bylo by to velmi výhodné pro týmy stěhující celý náš cirkus kolem celého světa. A také bychom tím pomohli fanouškům. Mohli bychom jim říct: "Nejbližšího dva a půl měsíce budete kvůli sledování závodů vstávat brzy." Pak by závody dva a půl měsíce byly kolem poledne a pak v noci. Myslíme si, že je důležité to takto rozdělit."
Je jisté, že v budoucnu se změní poměr mezi závodními okruhy a městskými tratěmi. Nebude to ale pouze o tom, kdo kolik zaplatí. F1 si zaslouží být v centru největších a nejzajímavějších míst.
"Chtěli bychom být ofenzivnější a sami si vybrat města, protože budeme mít více městských tratí odlišných od tradičních okruhů, i v tomhle chceme rovnováhu. Chceme být v centrech měst, kde bude obrovská návštěvnost a které dokáží zaujmout i televizního diváka. Chceme, aby promotéři pochopili umění propagace. Je to umění vytvořit příběh, dostat lidi na tribuny a poskytnout jim unikátní zážitek. Půjdeme do toho s nimi jako partneři, takže jsem v této záležitosti velmi optimistický."
"Obecně se snažíme o nastolení rovnováhy mezi Evropou, Amerikou a Asií," řekl médiím Sean Bratches, výkonný ředitel F1 pro obchodní záležitosti. "V ideálním světě bychom odjeli všechny závody v jednom z těchto světadílů, pak se přesunuli do dalšího a pak do dalšího. Bylo by to velmi výhodné pro týmy stěhující celý náš cirkus kolem celého světa. A také bychom tím pomohli fanouškům. Mohli bychom jim říct: "Nejbližšího dva a půl měsíce budete kvůli sledování závodů vstávat brzy." Pak by závody dva a půl měsíce byly kolem poledne a pak v noci. Myslíme si, že je důležité to takto rozdělit."
Je jisté, že v budoucnu se změní poměr mezi závodními okruhy a městskými tratěmi. Nebude to ale pouze o tom, kdo kolik zaplatí. F1 si zaslouží být v centru největších a nejzajímavějších míst.
"Chtěli bychom být ofenzivnější a sami si vybrat města, protože budeme mít více městských tratí odlišných od tradičních okruhů, i v tomhle chceme rovnováhu. Chceme být v centrech měst, kde bude obrovská návštěvnost a které dokáží zaujmout i televizního diváka. Chceme, aby promotéři pochopili umění propagace. Je to umění vytvořit příběh, dostat lidi na tribuny a poskytnout jim unikátní zážitek. Půjdeme do toho s nimi jako partneři, takže jsem v této záležitosti velmi optimistický."