Pirelli se připravuje na Velkou cenu Číny
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.
Velká cena Číny – preview
druhý závod z dvaceti
Šanghaj, 7.– 9. dubna 2017
Milán, 3. dubna 2017 - Široký a rychlý okruh v Šanghaji klade jedinečné a poměrně vysoké nároky na pneumatiky, což v minulosti vedlo k vyrovnaným závodům a spoustě předjíždění. Zároveň je těžké předpovědět počasí. Během víkendu může být ostré slunce i hustý déšť. To vše bude mít významný vliv na chování pneumatik a strategii. Letošní nižší opotřebení pneumatik teoreticky znamená také méně zastávek. V loňském ročníku zvítězil Lewis Hamilton se strategií dvou zastávek v závodě na 56 kol, ačkoli většina pilotů zvolila zastávky tři.
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Při prvních jízdách se trať zdá kluzká a „zelená“.
Počet rovinek a vraceček je zhruba vyrovnaný.
Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
Přední levá pneumatika je namáhána nejvíce.
Dlouhé rovinky znamenají možné chladnutí a následně vyšší opotřebení při přechodu do sekvence zatáček.
Rovinky také poskytují šanci k předjíždění, týmy mohou zvolit nejrychlejší strategii.
Pirelli bude dodávat pneumatiky do mokra s rozdílnou směsí a lepším výkonem na měkčí tratě s hladkým asfaltem
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Zvolili jsme střední část směsí, ale očekáváme, že týmy použijí převážně měkké a superměkké sady, samozřejmě s ohledem na nepředvídatelné počasí, zvláště mají-li k dispozici jen dvě sady střední směsi. V minulosti došlo v Číně k opotřebení pneumatik v důsledku dlouhých rovinek následovaných zatáčkami. Při testech v Barceloně se potvrdilo snížení opotřebení pneumatik oproti loňskému roku, budeme rádi, když se to v Číně potvrdí. V případě chladného a deštivého počasí nasadíme pneumatiky do mokra s odlišnou směsí, abychom zajistili pilotům více trakce.“
Co je nové?
Pirelli už sbírá data pro prototypy pneumatik pro rok 2018, VC Číny může poskytnout užitečné informace pro nastavení parametrů.
Závod F1 podpoří pouze jedna doprovodná série, což znamená, že na trati o víkendu nezůstane tolik zbytků pneumatik.
Pro prvních pět závodů mají všechny týmy k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady střední směsi a dvě sady střední směsi.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
Závod F1 podpoří pouze jedna doprovodná série, což znamená, že na trati o víkendu nezůstane tolik zbytků pneumatik.
Pro prvních pět závodů mají všechny týmy k dispozici sedm sad superměkké směsi, čtyři sady střední směsi a dvě sady střední směsi.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Číně:
21 psi (přední) 20,5 psi (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
velká cena | směsi | ||
Austrálie | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Čína | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Bahrajn | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Rusko | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Španělsko | měkká | středně-tvrdá | tvrdá |
Monako | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Kanada | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Ázerbájdžán | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |