Pirelli věří v zajímavé strategie
Jezdci však mezi směsmi nevidí rozdíly
Pirelli přivezlo do Číny tři směsi – střední (bílou), měkkou (žlutou) a ultraměkkou (fialovou), která nahradila loňskou superměkkou a letos je nasazena vůbec poprvé. Znamená to, že výběr na sebe nenavazuje po stupních, ale mezi soft a ultrasoft pneumatikou je jeden přeskočen.
Jezdci ovšem po prvních dvou trénincích došli k překvapivému zjištění. „Co se týče rychlosti, jsou si všechny směsi víceméně rovnocenné. Žádné podstatné rozdíly nepociťujeme ani mezi měkkou a ultraměkkou,“ prohlásil Lewis Hamilton. Jeho kolega Valtteri Bottas dodal, že ultrasofty mají velmi krátkou životnost a tudíž jsou pro delší úseky nepoužitelné. Spokojen byl naopak se středními pneumatikami, na nichž dosahoval nejkonstantnějších časů.
Podle italského výrobce na dlouhých rovinkách gumy chladnou a piloti si musejí dávat pozor na brzdách před zatáčkami, v nichž je šance k předjíždění. Pro samotné obutí se jako nejnáročnější jeví první a třináctá.
„Volba příslušné strategie samozřejmě již začala určením množství ultraměkkých pneumatik pro závod. Mohli bychom také vidět různé přístupy ke kvalifikaci. Velká cena Číny je nepředvídatelná, protože dává mnoho příležitostí pro předjíždění, a také s ohledem na nevypočitatelné počasí,“ uvedl vedoucí závodního oddělení Pirelli Mario Isola.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Šanghaji: 21 psi (přední), 20 psi (zadní)
Limit odklonu kol: -3.50° (přední) -2.00° (zadní)