Ricciardo prozradil největší nedostatek Red Bullu
Už to není pohonná jednotka.
Red Bull Racing od začátku sezóny připouští, že jeho šasi zaostává za konkurencí stejně jako pohonná jednotka Renaultu. Daniel Ricciardo v Číně zašel ještě dál a za hlavní problém označil zadní část vozu. RB13 vzadu generuje méně přítlaku než Ferrari SF70H a Mercedes W08.
"Myslím, že momentálně vzadu nemáme dostatek přilnavosti. Takže v podstatě je to o přítlaku," řekl australský jezdec ještě před začátkem čínského víkendu. "Ale opravdu nevím, jestli našemu vozu obecně chybí přítlak, nebo to bylo jen špatným nastavením vozu. Řekl bych, že jsme přítlak ještě nevyužili naplno. Na druhé straně, když jsem se v Austrálii podíval na záběry z kamer na vozech Ferrari a Mercedesu, zdálo se, že prostě mají vzadu více přilnavosti než my. Může to tak být, ale přesto si nemyslím, že jsme měli správné nastavení, světlou výšku a další věci.
Já a asi i Max (Verstappen) máme dojem, že v zatáčkách nemůžeme být tak agresivní jako Ferrari a Mercedes, protože jim zadek lépe sedí na trati. V rychlých zatáčkách můžeme být podobně rychlí, ale to musíme být až na absolutní hraně. Máme záběry z kamery na Kimiho (Räikkonenově) voze ukazující jedno z jeho nejlepších kol v Barceloně. Ve třetí zatáčce jel na plný plyn a přitom ani nevyužil celou šířku dráhy. Ve výjezdu ani nebyl na okraji trati. Je vidět, že mají ohromné množství přítlaku. Od začátku testů víme, že to je oblast, v níž se potřebujeme zlepšit."
Tým, který by potřeboval hledat ideální nastavení vozu, určitě není nadšený, že dnes kvůli smogu a mokré trati prakticky přišel o oba tréninky.
"Myslím, že momentálně vzadu nemáme dostatek přilnavosti. Takže v podstatě je to o přítlaku," řekl australský jezdec ještě před začátkem čínského víkendu. "Ale opravdu nevím, jestli našemu vozu obecně chybí přítlak, nebo to bylo jen špatným nastavením vozu. Řekl bych, že jsme přítlak ještě nevyužili naplno. Na druhé straně, když jsem se v Austrálii podíval na záběry z kamer na vozech Ferrari a Mercedesu, zdálo se, že prostě mají vzadu více přilnavosti než my. Může to tak být, ale přesto si nemyslím, že jsme měli správné nastavení, světlou výšku a další věci.
Já a asi i Max (Verstappen) máme dojem, že v zatáčkách nemůžeme být tak agresivní jako Ferrari a Mercedes, protože jim zadek lépe sedí na trati. V rychlých zatáčkách můžeme být podobně rychlí, ale to musíme být až na absolutní hraně. Máme záběry z kamery na Kimiho (Räikkonenově) voze ukazující jedno z jeho nejlepších kol v Barceloně. Ve třetí zatáčce jel na plný plyn a přitom ani nevyužil celou šířku dráhy. Ve výjezdu ani nebyl na okraji trati. Je vidět, že mají ohromné množství přítlaku. Od začátku testů víme, že to je oblast, v níž se potřebujeme zlepšit."
Tým, který by potřeboval hledat ideální nastavení vozu, určitě není nadšený, že dnes kvůli smogu a mokré trati prakticky přišel o oba tréninky.