Verstappen se těší z nečekaného pódia
Příště chce pomoc modrých vlajek.
Max Verstappen byl před startem závodu odhodlaný využít usychající trati k rychlému postupu vpřed ze 16. startovní pozice a získání slušného množství bodů. Na místo na stupních vítězů ale ani nepomyslel.
"Řekl bych, že to nebyl špatný závod! V prvním kole jsem se ohromně bavil. Předjel jsem devět vozů," řekl nadšeně Verstappen. Následně souhlasil, že to bylo trochu jako v (lehké) videohře.
"Víceméně. Měl jsem takový pocit. Samozřejmě, měl jsem z toho radost a také později jsem měl pár dobrých manévrů. Jsem šťastný, že jsem se dostal na pódium. Po startu ze 16. místa jsem to vážně nečekal."
V posledních kolech závodu ale zažíval krušné chvíle za každou DRS zónou. Za zády měl Daniela Ricciarda a před sebou o kolo pomalejšího Romaina Grosjeana. Aerodynamika současných vozů způsobila, že Verstappenův vůz začal ztrácet přítlak už ve vzdálenosti dvou sekund za Haasem. Holanďan se ocitl v pasti. Jelikož se nemohl dostat do sekundy za Grosjeana, neměl nárok na použití DRS ani na pomoc modrých vlajek. To druhé by chtěl změnit.
"Mám z toho obavy. Jakmile jste ve dvou sekundách za jiným vozem, zvláště když byl vůz i předtím nedotáčivý, je to strašné. Myslím, že před ním nikdo nebyl a za námi také nikdo nebyl, takže nás mohl pustit před sebe. Na mém výsledku to nakonec nic nezměnilo, ale není to ideální situace. Mělo by se s tím něco udělat."
Daniel Ricciardo skončil těsně za Verstappenovým zadním křídlem a také těsně pod stupni vítězů. Z loterie za virtuálním i reálným safety carem vyjel jako druhý, ale ve druhém stintu se nechal předjet Verstappenem i Sebastianem Vettelem. Problémy mu nadělala jedna z pneumatik.
"Po restartu jsme měli problém s levou přední pneumatikou. Cítil jsem, že to není dobré, ale nebylo nic, co bych s tím ještě mohl udělat. Po zastávce se to zlepšilo. Nakonec to bylo těsné, ale ne dostatečně těsné. Ani s DRS jsem nikdy nebyl v opravdu dobré pozici k předjetí."
"Řekl bych, že to nebyl špatný závod! V prvním kole jsem se ohromně bavil. Předjel jsem devět vozů," řekl nadšeně Verstappen. Následně souhlasil, že to bylo trochu jako v (lehké) videohře.
"Víceméně. Měl jsem takový pocit. Samozřejmě, měl jsem z toho radost a také později jsem měl pár dobrých manévrů. Jsem šťastný, že jsem se dostal na pódium. Po startu ze 16. místa jsem to vážně nečekal."
V posledních kolech závodu ale zažíval krušné chvíle za každou DRS zónou. Za zády měl Daniela Ricciarda a před sebou o kolo pomalejšího Romaina Grosjeana. Aerodynamika současných vozů způsobila, že Verstappenův vůz začal ztrácet přítlak už ve vzdálenosti dvou sekund za Haasem. Holanďan se ocitl v pasti. Jelikož se nemohl dostat do sekundy za Grosjeana, neměl nárok na použití DRS ani na pomoc modrých vlajek. To druhé by chtěl změnit.
"Mám z toho obavy. Jakmile jste ve dvou sekundách za jiným vozem, zvláště když byl vůz i předtím nedotáčivý, je to strašné. Myslím, že před ním nikdo nebyl a za námi také nikdo nebyl, takže nás mohl pustit před sebe. Na mém výsledku to nakonec nic nezměnilo, ale není to ideální situace. Mělo by se s tím něco udělat."
Daniel Ricciardo skončil těsně za Verstappenovým zadním křídlem a také těsně pod stupni vítězů. Z loterie za virtuálním i reálným safety carem vyjel jako druhý, ale ve druhém stintu se nechal předjet Verstappenem i Sebastianem Vettelem. Problémy mu nadělala jedna z pneumatik.
"Po restartu jsme měli problém s levou přední pneumatikou. Cítil jsem, že to není dobré, ale nebylo nic, co bych s tím ještě mohl udělat. Po zastávce se to zlepšilo. Nakonec to bylo těsné, ale ne dostatečně těsné. Ani s DRS jsem nikdy nebyl v opravdu dobré pozici k předjetí."