Räikkönenův motor se snad bude dát zachránit
Oba jezdce Ferrari zřejmě zastavila elektronika
Ferrari mohlo mít v Bahrajnu výborný pátek. Sebastian Vettel zajel v obou trénincích nejrychlejší kolo a v delších stintech držel červený vůz stejné tempo jako jeho stříbrný konkurent. Jenže oba vozy zastavila porucha. Mnohem hůře na tom je Kimi Räikkönen, který přišel o téměř celý první trénink. Ferrari se nezdržovalo s hledáním příčiny problému a okamžitě začalo s výměnou spalovacího motoru, turba i MGU-H, aby se Fin mohl zúčastnit druhého tréninku.
"Kimiho vůz měl problém s pohonnou jednotkou, očividně. Před druhým tréninkem jsme ji pro jistotu vyměnily. Bylo důležité, aby byl Kimiho večer bezproblémový. Ještě nevíme, co přesně se stalo. Zkontrolovali jsme všechny díly a doufáme, že všechny části pohonné jednotky budeme moci opět použít, jakmile odstraníme problém," řekl Mattia Binotto, technický ředitel Ferrari.
Räikkönen také věří, že pohonná jednotka bude v pořádku a problém byl pouze s řízením turba. Softwarový problém měl i Sebastian Vettel. Vettelův motor i volant bez výstrahy zhasly, ale jeho vůz zůstal stát blízko vjezdu do boxové uličky, kam se pak rychle dostal s pomocí traťových maršálů. Ferrari se opět nezdržovalo hledáním problému a po rychlé kontrole Vettela vrátilo na trať. Druhý trénink byl v Bahrajnu klíčový, protože se jako jediný jel večer na chladnoucí trati.
"Musela to být nějaká chyba v softwaru, displej najednou zčernal, řekl Vettel. "Nic nebylo poškozeno. Měli jsme štěstí, že k tomu došlo na konci kola. Dnes vozy nejsou jenom vozy, je v nich spousta technologií a softwaru a někde tam došlo k chybě."
Binotto poruchu Vettelova vozu popsal jako "malou poruchu elektroniky".
"Kimiho vůz měl problém s pohonnou jednotkou, očividně. Před druhým tréninkem jsme ji pro jistotu vyměnily. Bylo důležité, aby byl Kimiho večer bezproblémový. Ještě nevíme, co přesně se stalo. Zkontrolovali jsme všechny díly a doufáme, že všechny části pohonné jednotky budeme moci opět použít, jakmile odstraníme problém," řekl Mattia Binotto, technický ředitel Ferrari.
Räikkönen také věří, že pohonná jednotka bude v pořádku a problém byl pouze s řízením turba. Softwarový problém měl i Sebastian Vettel. Vettelův motor i volant bez výstrahy zhasly, ale jeho vůz zůstal stát blízko vjezdu do boxové uličky, kam se pak rychle dostal s pomocí traťových maršálů. Ferrari se opět nezdržovalo hledáním problému a po rychlé kontrole Vettela vrátilo na trať. Druhý trénink byl v Bahrajnu klíčový, protože se jako jediný jel večer na chladnoucí trati.
"Musela to být nějaká chyba v softwaru, displej najednou zčernal, řekl Vettel. "Nic nebylo poškozeno. Měli jsme štěstí, že k tomu došlo na konci kola. Dnes vozy nejsou jenom vozy, je v nich spousta technologií a softwaru a někde tam došlo k chybě."
Binotto poruchu Vettelova vozu popsal jako "malou poruchu elektroniky".