Velká cena Bahrajnu pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
třetí závod z dvaceti
Bahrajn, 14. – 16. dubna 2017
SEBASTIAN VETTEL S FERRARI VYHRÁL VELKOU CENU BAHRAJNU SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK
VŠICHNI JEZDCI ZASTAVILI V BOXES DVAKRÁT MIMO JEZDCE TÝMU SAUBER, PASCALA WEHRLEINA
NĚKTERÉ Z VARIANT STRATEGIE DVOU ZASTÁVEK S VYUŽITÍM MĚKKÝCH A SUPERMĚKKÝCH PNEUMATIK POČÍTALY S OPOTŘEBENÍM
Sakhir, 16.dubna 2017 – Sebastian Vettel, pilot Ferrari, vyhrál Velkou cenu Bahrajnu z druhé řady startovního roštu se strategií dvou zastávek. Všichni jezdci, mimo Pascala Wehrleina ze Sauberu, stavěli také dvakrát. Marcus Ericsson, týmový kolega Pascala Wehrleina byl jediný, který startoval na měkkých pneumatikách. V teplém večeru jezdci tvrdě tlačili v každém stintu, což se podepisovalo na opotřebení obou směsí.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Strategie byla základem závodu, který také ovlivnilo brzké vyjetí safety caru. V každém případě strategie dvou zastávek byla v těchto podmínkách tou pravou, ale viděli jsme různé varianty podle toho, kterou ze směsí měkkých nebo superměkkých pneumatik jezdci zvolili. Cladnější počasí přechozího dne znamenalo menší opotřebení superměkkých pneumatik a velmi dobré podmínky pro měkké”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí
Středně tvrdá | Měkká | Superměkká | |
první | Hamilton 1m 32.798s |
Ricciardo 1m 33.495s |
|
druhý | Raikkonen 1m 33.720s |
Vettel 1m 34.503s |
|
třetí | Vettel 1m 33.826s |
Bottas 1m 34.942s |
Nejdelší stint závodu
Středně tvrdá | ||
Měkká | Wehrlein | 45 kol |
Superměkká | Ocon | 26 kol |
Pravdometr: Sebastian Vettel vyhrál se strategií dvou zastávek. Strategii dvou zastávek jsme předpokládali s ohledem na stupeň opotřebení superměkkých pneumatik. Opotřebení bylo střední, což by znamenalo strategii dvou zastávek se dvěma uvodními stinty (každý na 19 kol) na superměkkých pneumatikách následovanými finálním přezutím na měkké pneumatiky, která by teoreticky byla nejrychlejší (výjezd safety caru znamenal pro většinu jezdců první zastávku nejpozději ve 13. kole). To byla také strategie, kterou si zvolili Vettel a Bottas, Vettel stavěl v 10. a 33. kole.