Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault potvrdil problém s vývojem motoru

Renault potvrdil problém s vývojem motoru

Nasazení nové verze se odložilo o celé měsíce.

Renault před sezónou vyvinul zcela novou pohonnou jednotku a do prvního závodu jeho jezdci nastoupili s něčím, co by se mohlo nazvat základní verzí. Ne nejvýkonnější, ale zato přijatelně spolehlivou. To mělo jezdcům továrního týmu, Red Bullu i Toro Rosso stačit až do Kanady, kde měl být nasazen první velký balík vylepšení zaměřených na výkon. Vývoj ale nejde podle plánu, což nejprve prozradil Helmut Marko a Cyril Abiteboul to už webu Motorsport i oficiálně potvrdil.

Jezdci jsou omezení na čtyři pohonné jednotky na sezónu, takže v ideálním případě by měla každá vydržet alespoň 5 závodů. Pátým závodem sezóny bude VC Španělska, ale v Monaku nejsou motory velmi namáhané, takže většina jezdců by měla začít využívat druhou pohonnou jednotku až v Kanadě. Právě proto Renault původně vývoj načasoval tak, aby vylepšené motory stihl vyrobit před závodem na Okruhu Gillese Villeneuva. Jelikož to nestihne, novým cílem je polovina sezóny, kdy opět nastane vhodná doba na výměnu pohonných jednotek za nové.

"Chceme to udělat před letní přestávkou, abychom udrželi synchronizaci s výměnami pohonných jednotek. Pokud to bude možné, uděláme to před nasazením pohonných jednotek s pořadovým číslem tři," řekl generální ředitel týmu Renault.

"Pracujeme na inovacích a zlepšení výkonu, ale potřebujeme dostat pod kontrolu spolehlivost motoru. To už jsme párkrát řekli, problém je vidět na trati i na dynamometru. To je na problémech se spolehlivostí nejhorší, jak již zjistila i Honda, brzdí vám celý vývoj. Musíme si s tím nějak poradit, ale to neznamená, že už neplatí co jsem řekl o cíli masivně snížit ztrátu na Mercedes a Ferrari. Neříkám, že už jsme na jejich úrovni, ale víme, jak toho dosáhneme."

Na rovinkách v Montrealu, v Baku i v Spielbergu budou koňské síly hodně chybět a ani trať v Silverstone nelze zařadit mezi pomalé. Vyšší výkon motoru měl pomoci dostat Red Bull do boje o mistrovský titul, takto se zvyšuje pravděpodobnost, že celá sezóna bude ve stříbrno-červených barvách.