Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Španělska

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Španělska

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.

Velká cena Španělska – preview
 pátý závod z dvaceti 
 Barcelona, 12. – 14. května 2017

Milán, 8.květen 2017 - Poprvé v letošní sezóně Pirelli přínáší tři nejtvrdší směsi: P Zero Orange (tvrdá), P Zero White (střední) a P Zero Yellow (měkká). Na okruhu v Barceloně se pneumatiky musí vyrovnat s notoricky známými vysokými nároky způsobenými nejen slavnými dlouhými a rychlými zatáčkami, ale i abrazivním povrchem a pravděpodobně také teplým počasím. Okruh v Barceloně znají týmy pravděpodobně nejlépe. Letos zde již dvakrát proběhlo testování, ale také se hodně změnilo od poslední návštěvy před více než dvěma měsíci.

Tři nominované směsi:

Měkká směs (žlutá)

Střední směs (bílá)

Tvrdá směs (oranžová)

Okruh z pohledu pneumatik:


Týmy přináší nejnovější nastavení, které může oproti testování změnit chování pneumatik.

Při testech byl rozdíl v časech mezi střední a měkkou směsí více než 1,5 sekundy.

Levá přední pneumatika je zatěžována nejvíce.

Více než jeden pit stop je pravděpodobně způsoben tradičním vysokým opotřebením.

Týmy mají vysokou přítlačnou sílu a pneumatikám tak přidávají vertikální i boční zatížení.

V úterý a ve středu po Velké ceně pokračuje program testů Pirelli pro rok 2018 s monoposty Renault a Toro Rosso.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

“Velká cena Španělska je posledním závodem, kde mají všechny týmy určeny stejné sady pneumatik. Od Monaka se týmy a piloti sami rozhodují, jaké množství každé směsi nominují. Zatímco okruh v Barceloně je známým místem, nově vylepšená aerodynamika vozů znamená v porovnání s testy zvýšení výkonu, ale i úrovně opotřebení pneumatik mohou být vyšší. Kromě toho můžeme očekávat i teplejší počasí než v únoru ”.

Co je nové?

Tvrdá směs je nominována poprvé v letošní sezoně.

Naposledy mají týmy totožné rozdělení pneumatik: sedm sad nejměkčích směsí, čtyři sady středních směsí a dvě sady nejtvrdších.

Mnoho týmů přiveze do Barcelony nastavení “B”, od několika vylepšení až po kompletní redesign – v závislosti na týmu.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Španělsku:

22,5 psi (přední) a 20 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:
 
  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká