Vítěz prý vymění kola nejméně dvakrát
Pirelli – strategie pro závod
Není pochyb o tom, že hospodaření s pneumatikami bylo v minulých závodech klíčovým faktorem pro úspěch. Mohlo by tomu tak být i tentokrát. Jenže náskok Mercedesu je tak velký, že si jistě poradí.
Podle názoru Pirelli by se jen velký odvážlivec odhodlal k závodu s jedinou výměnou kol. Proto předpokládá dvě zastávky, ať už jezdci použijí jakoukoli kombinaci. Podle propočtů techniků by měla být nejrychlejší varianta dvou úseků po 19 kolech na měkké směsi a potom 28 kol na střední. Ovšem možná je i volba měkká – střední - měkká.
Experti nevylučují ani možnost tří zastávek. Potom by to znamenalo tři úseky na měkkých po 15 kolech a k tomu 21 kol na středních. Riziko častých zastávek však asi některým týmům nebude po chuti.
Pokud bude kvůli vyšším teplotám degradace měkkých pneumatik větší, než se očekává, jeví se jako třetí nejvýhodnější varianta měkká (16 kol) – střední (25) – střední (25). Jako vždy se však jedná o ryzí teorii, protože vývoj závodu si může vynutit improvizaci.
Pro postup do třetí části kvalifikace všichni použili měkké pneumatiky, takže první desítka musí odstartovat na nich. A to je téměř jistě povede ke strategii dvou zastávek. Teplota asfaltu v sobotu atakovala 50 °C a podobné hodnoty se očekávají i během závodu. Jistě to bude znamenat větší tepelnou degradaci pneumatik než v minulých závodech.
První, kdo má možnost volby směsi, je Sebastian Vettel na 11. pozici. Pokusí se z toho něco vytěžit?
Loni byl vítězný čas Valtteriho Bottase v kvalifikaci 1:15,406 (222,237 km/h), letos dosáhl Lewis Hamilton času 1:15,584 (221,214 km/h). Musíme však vzát v potaz, že se tentokrát jelo o čtvrt roku později a teploty jsou mnohem vyšší.
Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli.