Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen potvrdil velký pokrok

Verstappen potvrdil velký pokrok

Blíže neznamená blízko, upozorňuje Ricciardo.

Max Verstappen věří, že velká sada nových dílů pro vůz RB13 zmenšila rozdíly mezi ním a vozy Mercedesu a Ferrari, a to i přesto, že ty také zrychlily. Důkazem je i včerejší kvalifikace, ve které ho od pole position dělilo méně než šest desetin sekundy.

"Posunuli jsme se vpřed, to bez diskuse," řekl Holanďan. "Až do kvalifikace jsme hledali správné vyvážení, které se posunulo kvůli novým dílům, ale v kvalifikaci už všechno zapadlo na své místo. Vůz od začátku sezóny ještě nikdy nebyl takto dobrý. Dostat se ze sekundové ztráty na šest desetin je obrovský skok. Musíme pokračovat ve vylepšování vozu a zároveň čekat, co se změní na motoru. Ten nemáme pod kontrolou."

Později přesněji popsal, v čem se RB13 zlepšil: "Je lepší všude. Byl stabilnější od nájezdů do zatáček po vrchol i od vrcholu po výjezd ze zatáček. Se stabilním vozem můžete více tlačit a řekl bych, že to jsem dnes zvládl. V kvalifikaci byl perfektně vyvážený a nyní mu potřebujeme přidávat přítlak. Ale když se podíváte na časy z posledního sektoru, uvidíte, že jsem tam byl třetí nejrychlejší. Takže jdeme správným směrem."

Daniel Ricciardo včera na týmového kolegu ztratil půl sekundy.

"Cítil jsem, že vůz je lepší ve vysokých rychlostech,, za což vděčíme novinkám. Max možná řekne, že byl lepší i při nižších rychlostech, jeho poslední sektor byl lepší než můj. Ale z mé perspektivy je to oblast, na níž je ještě třeba zapracovat," řekl Australan.

"Od pole position jsem dál než loni. Max ztratil přibližně tolik, co já loni. Mám pocit, že kdyby se daly dohromady nejlepší možná kola, ztráceli bychom více než před dvanácti měsíci. Zlepšili jsme se, ale ještě to není ono. Je dobré, že nové díly fungují jako ve aerodynamickém tunelu. Tím si nikdy nemůžete být jisti, protože pravda se ukáže až na trati, když fouká skutečný vítr a mění se podmínky. Mohlo se stát, že například novinky Mercedesu budou lepší, pak bychom byli relativně pomalejší než dosud. Je dobré, že jsme se trochu přiblížili.