Hirakawa, Rojas a Roussel vyhráli ELMS v Monze
Yvan Muller úspěšný i jako týmový šéf.
Do druhého podniku European Le Mans Serie v Monze se přihlásilo zdravé pole 36 vozů, z toho dvanáct prototypů třídy LMP2, sedmnáct třídy LMP3 a sedm vozů GT.
Nejrychlejší čas dopolední kvalifikace zajel Francouz Enzo Guibbert na Orece 07 týmu Graff, o kterou se měl odpoledne dělit s Trouilletem a Petitem. Druhý nejlepší byl Nicolas Lapierre na stejném voze stáje Dragonspeed, jehož střídali Hedman a Hanley.
Oba tyto speciály dominovaly za krásného slunečného počasí první polovině čtyřhodinovky, přičemž většinou vedl výborně naladěný Guibbert. Odlišné taktické pojetí a především rozdíly ve výkonnosti jednotlivých pilotů se v dalším průběhu závodu postaraly o to, že před závěrečnou a rozhodující půlhodinkou se vytvořilo pořadí G-Drive-Oreca (Hirakawa/Rojas/Roussel), High-Class-Dallara (Andersen/Fjordbach), Villorba-Dallara (Lacorte/Sernagiotto/Bellicchi), Dragonspeed-Oreca (Lapierre/Hanley/Hedman), Algarve-Ligier (Roda/McMurry/Pizzitola) a Graff-Oreca polemanů.
Zkušený Japonec Rijo Hirakawa s přehledem hospodařil se svým dvacetisekundovým náskokem na silnou Dallaru P217 dánského týmu High-Class. A když musel Anders Fjordbach deset minut před koncem zajet do boxů ke krátkému dotankování, bylo o vítězi jasno. O druhé místo se rozpoutal pěkný souboj, který rozhodl povedený manévr Bena Henleye v šikaně Roggia dvě minuty před koncem. Čtvrtý dojel nejrychlejší z kvalifikace Paul Petit na Graff-Orece.
Ve třídě LMP3 slavil dvojité vítězství tým bývalého šampiona WTCC Yvana Mullera M.Racing-YMR. Zasloužily se o to posádky Capo/Creed a Cougnaud/Jung/Ricci. V malé skupince vozů GT se prosadil JMW-Ferrari 458 Fannina, Smitha a Cockera.
Výsledky:
1. Hirakawa/Rojas/Roussel, G-Drive-Oreca
2. Lapierre/Hanley/Hedman, Dragonspeed-Oreca
3. Andersen/Fjordbach, High-Class-Dallara
4. Guibbert/Trouillet/Petit, Graff-Oreca
5. Lacorte/Sernagiotto/Bellicchi, Villorba-Dallara