Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault: Red Bull opět špatně komunikuje

Renault: Red Bull opět špatně komunikuje

Jeho motory jsou čím dál výkonnější.

Kdy Renault nasadí vylepšenou verzi své letošní pohonné jednotky? Jeho zákazníci Red Bull a Toro Rosso už několikrát vyjádřili netrpělivost a snaží se svého dodavatele trochu popohnat. Generální ředitel týmu francouzské automobilky ale připomíná, že práce na pohonné jednotce pokračují z víkendu na víkend a od Red Bullu není hezké, že dosažené pokroky nikdy veřejně nezmíní. Budí tak dojem, že Renault přešlapuje na místě.

"Nemá smysl hovořit pouze o připravovaném balíku, motor se vylepšuje každý víkend," řekl Cyril Abiteboul. "Řekli jsme, že výkon a vývoj nejvíce omezují problémy se spolehlivostí. Byla to pravda a nyní je už vidět zlepšení spolehlivosti. Jen před pár dny jsme dokončili test na dynamometru. Bylo to v sobotu a v sobotu odpoledne už měly všechny tři týmy přístup k novému mapování motoru.

Není to pouze černá nebo bílá. Mercedes jsme z hlediska poskytovaného výkonu ještě nedostihli, ale je to malé zlepšení. V Monaku budeme mít další věci a další přijdou spolu s třetími pohonnými jednotkami. Komunikace Red Bullu ohledně zlepšování výkonu je, jako vždy, špatná. Ale máte mé slovo, že náš motor se bude zlepšovat závod za závodem. Pokrok nastane u softwaru, hardwaru i paliva a maziv od našeho olejářského partnera."

Nadále se čeká na nasazení nové MGU-K, jejíž poruchy Renaultu, Red Bullu i Toro Rosso komplikovaly zimní testy a dočasně byla nahrazena loňskou rekuperační jednotkou kinetické energie. Motoru sice nemůže pomoci vyšším výkonem, ale měla by být o celých pět kilogramů lehčí a další kilogram by měl každý tým ušetřit v chladicím systému.

Abiteboul věří, že při tomto tempu vývoje bude mít Renault už příští rok stejný výkon jako Mercedes.

"Rozdíl se zcela smaže, ale nebude to tento rok. Myslíme si, že to bude příští rok, ale počítáme při tom s letošním zlepšením, díky kterému bychom měli být velmi blízko už na konci této sezony. Již nyní máme velmi jasnou představu o novém motoru a naším cílem je, aby se v průběhu roku 2018 vyrovnal Mercedesu."